AndroidHealthClinic

Rij jij met een automatische versnellingsbak of handgeschakeld?

Rij jij met een automatische versnellingsbak of handgeschakeld?


  • Totaal stemmers
    137

Bezoekers in dit topic

handgeschakeld
 
rij alles door elkaar, handbak, DSG, Multitronic en gewone automaat. Mijn eigen auto's zijn wel handbakken.
 
Een lekkere dikke Scorpio met natuurlijk een automaat.;):)

Jealous!!! Mijn vader heeft ook een Scorpio (automaat) staan en ik ben aan het wachten tot ik hem over kan nemen.
Zelf rij ik een Ford Fiësta '95 handgeschakeld dus ;)

Ik heb een Alto, en die heeft gewoon 5 versnellingen. :mad:
Mijn oude Alto uit '85 had er ook maar 4. Een geweldige auto om over landwegen te scheuren :D Voor zo op de weg een levensgevaarlijk koekblik!
 
ik heb een suzuki swift van 85 en er zit (origineel) wel een stoere sticker om even duidelijk te maken dat het een handgeschakelde 5!! bak is ..jawel:cool:
 
Waar is de optie 'beide' ?

Dit dus ^

Of minimaal de optie "Ik ben sniperX
69466r.png
"
 
Automaat, een 6 gear DSG.

Het is prettig omdat je eigenlijk met een hand kan sturen en dus veelal een hand vrij hebt. Zo kan ik altijd prima brood of een shake drinken onderweg.
Daarnaast hoeft je niet telkens te schakelen wanneer je in de file staat.
Het bied gewoon veel voordelen, helaas is het wel veel duurder.
 
Handgeschakeld. Automaat is voor gays.

Ergo ALLE Amerikanen zijn gay. :)

(op een enkeling na)

---------- Post toegevoegd Wed 17 Aug 2011 om 10:09 ----------

Handgeschakeld. Ik vind autorijden op Nederlandse wegen al vrij saai, als ik in een automaat moest rijden zou ik waarschijnlijk in slaap vallen achter het stuur.

Gooi er nog een cruis-control tegen aan en het is compleet :)
 
Jealous!!! Mijn vader heeft ook een Scorpio (automaat) staan en ik ben aan het wachten tot ik hem over kan nemen.
Zelf rij ik een Ford Fiësta '95 handgeschakeld dus ;)


Mijn oude Alto uit '85 had er ook maar 4. Een geweldige auto om over landwegen te scheuren :D Voor zo op de weg een levensgevaarlijk koekblik!

Een Scorpio rijdt echt fantastisch met achterwielaandrijving en verder alle opties die autorijden lekker maakt. Hiervoor reed ik ook in een Alto automaat. Waar de Scorp bij 120km/u pas begint was diezelfde 120km/u voor mijn altotje de max. 0,8 liter motor.;)
Je gaat nog veel plezier beleven als je de grote sloep van je pa over gaat nemen.:)
 
Handgeschakeld natuurlijk.

Vind het heerlijk om te schakelen :D
 
Handgeschakeld, anders is de fun van het rijden eraf ;)
 
Automaat... 6 traps dsg met dikke turbo. Ik als "opa" zal niet vaak verliezen bij het stoplicht. Ik wil nooi geen handgeschakelde bak meer. Ik heb genoeg geschakeld in de file :-(
 
Handgeschakeld, veel leuker!

Naar frankrijk toe rijden, automaat!
 
This sucks :D

Als daily driver: een dikke turbogeblazen cruiser (mag zelfs een diesel zijn). Heel handig om chill mee te rijden, en in ons druk k*tlandje kan je niet beter hebben.

Als weekend/toycar: sowieso manueel.


@ Big T: ik ben, als autoliefhebber, altijd anti-automaat geweest. Maar tegenwoordig zijn er ECHT goeie automaten, en dan vooral bij BMW.
740d oa heeft een heerlijk zachte automaat, reageert vrij traag maar is super vloeiend en zorgt voor het perfecte comfort. Bij bv 335d etc zit je met een automaat die razendsnel schakelt, altijd op de momenten wanneer je het zelf wilt, niemand met een manuele zal je voor zijn (en uiteraard kan je nog zelf de versnellingen kiezen dmv flippers aan het stuur, of even tikken tegen de pook).

Dan heb je het over aan half-automaat :p
Nog nooit mee gereden maar ik wil het wel eens proberen met m'n één van mn ouders' wagens, ben de enigste hier in de familie met een manuele wagen, m'n ma durft d'r niet mee te rijden :p
 
Nooit gereden met automatisch, lijkt me niks.

mijn vorige (1e auto) was automaat. was vooral handig als je andere handelingen wilde verrichten tijdens het autorijden ;)

+ de kickdown kan best grappig zijn op zijn tijd.
 
Automaat. Europa loopt wat dat betreft zwaar achter op de rest van de wereld, in USA en Azië rijdt men bijna alleen maar met automaat alleen in dat gekke europa verkopen ze nog veel handbakken.
 
Schakel.

Vind automaat maar niets, net zoals steeds meer electrisch gestuurde wagens, heb graag wat meer controle.

Voor files is het natuurlijk wel super.
 
Ik heb nog geen auto, ik heb tot nu toe in bijde gereden en ik vind een automaat wel superfijn en het is niet zo dat ik niet kan schakelen en daarom een automaat fijner vind.
 
meestal shake ik men pookje met men handjes smurfin
 
Back
Naar boven