MuscleMeat

Ripettoe

NoahD

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
75kg
Vetpercentage
11%
Hallo,
Ik ben begonnen met rippetoe maar weet hier eigenlijk nog niet zo heel veel van. Ik vroeg me af of het zinvol is om de compounds 4x8 te doen ipv 3x5. Ik merk gewoon dat ik hier veel lekkerder op reageer. Ook ben ik geen echte echte beginner meer (Stats zijn niet geweldig maar ik voer ze goed uit en gain redelijk snel gewicht) Me stats op 'de 3 grote' zijn:
BP 8x 45
SQ 8x 60
DL 5x 45 (Deadlift pas kort, gain redelijk snel op gewicht maar wil eerst de techniek 100% hebben)

Gewoon 3x5 doen zoals Rippetoe dat voorschrijft. Koop/download anders het boek Starting Strength. Daar staat alles in.

Hallo,
Ik ben begonnen met rippetoe maar weet hier eigenlijk nog niet zo heel veel van. Ik vroeg me af of het zinvol is om de compounds 4x8 te doen ipv 3x5. Ik merk gewoon dat ik hier veel lekkerder op reageer. Ook ben ik geen echte echte beginner meer (Stats zijn niet geweldig maar ik voer ze goed uit en gain redelijk snel gewicht) Me stats op 'de 3 grote' zijn:
BP 8x 45
SQ 8x 60
DL 5x 45 (Deadlift pas kort, gain redelijk snel op gewicht maar wil eerst de techniek 100% hebben)

en hoe dan als ik vragen mag?

• Topic Starter Topic Starter
Na 3x5 voel ik me spieren niet zoals na 4x8. Ik weet dat spierpijn geen indicatie is voor groei/krachttoename. Maar na 3x5 voel ik gewoon bijna niks. En dan denk jij waarschijnlijk dan moet je hem zwaarder pakken. Maar dan voer ik m'n oefeningen niet meer correct uit.

Waarom niet 3x5 voor je krachtprogressie en dan daarna nog wat isolatieoefeningen voor high reps (setje van 20 ofzo) voor zover je nog energie hebt en meer opgepompt wilt voelen

Niet om af te geven, maar je zegt dat je geen beginner meer bent, maar de krachtstats zijn heel erg laag. Ga nog maar lekker rippetoe doen een paar maanden. Of zoek eens op ''madcow 5x5''. Dan mag je ook je armen trainen en af en toe wat meer volume. Zelfs wat oefeningen toevoegen als je vind dat iets achter loopt. Is een veel leuker schema.

Zal eens op madcow zoeken. En krisk, het gaat me niet om 'de pomp', die voel ik eigenlijk nooit. Alleen als je als een gek gaat lopen curlen ofzo maar dat doe ik niet. Het geeft gewoon meer het idee dat ik getraind heb. Maar bedankt voor het advies allemaal. Ik zal gewoon me rippetoe blijven doen en even zoeken naar die madcow 5x5.

Madcow kan hij veel beter op een later stadium doen.

Na 3x5 voel ik me spieren niet zoals na 4x8. Ik weet dat spierpijn geen indicatie is voor groei/krachttoename. Maar na 3x5 voel ik gewoon bijna niks. En dan denk jij waarschijnlijk dan moet je hem zwaarder pakken. Maar dan voer ik m'n oefeningen niet meer correct uit.

Ik heb hetzelfde schema gedaan, ook vrijwel nooit spierpijn. Maar toch echt goed gegroeid, gewoon geduld hebben. En onderschat het eten niet he, ook super belangrijk.

Rippetoe=win .

Je kunt van alles doen though, misschien heb je meer aan een dropset van 8 aan het eind van elke oefening. Neem wat je leuk lijkt en experimenteer, je kunt er vast nog steeds progressie mee maken.

Ja madcow lijkt me nog niet handig voor mij. Dat zou ik later kunnen doen maar nu nog niet. Ik ga gewoon nog even een paar weken rippetoe doen en kijken hoe ik er dan voor sta. Bedankt voor de reacties.

zolang je regelmatig blijft trainen zul je toch om de tijd je routine moeten verandere dus je kunt beter nog ff vasthouden wat werkt want je zegt zelf dat je aan het gainen bent

Goeiendag allemaal!

Ik zie een discussie over getallen voorbij komen. Mag ik voorop stellen dat er geen ''Magische'' getallen bestaan! Graag zou ik tot in detail vertellen hoe het WEL werkt (alhoewel mark Rippetoe dit natuurlijk veel beter kan).

Ik weet niet met wat voor doel je traint maar aangezien we op een bodybuild forum zitten adviseer ik je om eens op onze facebook pagina te kijken voor een schema + uitleg over hypertrofie (bodybuilding). En nog veel meer artikelen en berichten over strength & conditioning.

http://www.facebook.com/pages/Fortido-Strength-Conditioning/185838501531760?ref=tn_tnmn

Zie de topic ''Fortido Strength & Conditioning Renswoude'' en lees wie wij zijn en wat wij doen.

Beste fitnesser,

De Hogeschool van Arnhem en Nijmegen doet momenteel onderzoek naar de beleving van sporters bij fitnesscentra. Het onderzoek moet leiden tot een beter inzicht in de werking van de fitnessmarkt. Hierdoor kan ook úw fitnesscentrum in de toekomst beter inspelen op de behoeften van haar klanten. Het onderzoek wordt uitgevoerd door het Sports Economics Research Centre (SERC) van de HAN en is volledig anoniem. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 6 minuten. Uiteraard wordt er zorgvuldig omgegaan met de data. U kunt de vragenlijst invullen via de volgende link:
http://www.thesistools.com/web/?id=261294

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.
Met sportieve groet,

Niek Litjens Onderzoeker Sporteconomie, HAN

Naarmate je langer traint zullen de gewichten zwaarder worden en heb je wel het gevoel dat je getraind hebt. Geniet er nog van dat het nu gemakkelijk gaat want het zal snel veranderen. En met jouw krachtstats ben je een beginner! Ik hoop dat je op de bench met een lege bar bent begonnen en op de squat max met 30kg want anders ga je snel vastlopen!

Madcow kan hij veel beter op een later stadium doen.
Dit. Als beginner maak je sneller progressie en kan je gerust iedere training verhogen. Het Madcow 5x5 schema dat hier geadviseert werd verhoogt de oefeningen wekelijks. Dat kan nu nog even wachten.

Waarom niet 3x5 voor je krachtprogressie en dan daarna nog wat isolatieoefeningen voor high reps (setje van 20 ofzo) voor zover je nog energie hebt en meer opgepompt wilt voelen
Hij kan dit gerust doen, maar vaak weten beginners niet wat genoeg is en zullen ze overtrainen of teveel isolatie doen waardoor de hoofdoefeningen niet meer vooruit gaan.

zolang je regelmatig blijft trainen zul je toch om de tijd je routine moeten verandere dus je kunt beter nog ff vasthouden wat werkt want je zegt zelf dat je aan het gainen bent
Je hoeft heus niet om de zoveel tijd van routine te veranderen als je dat bedoelt.

Goeiendag allemaal!

Ik zie een discussie over getallen voorbij komen. Mag ik voorop stellen dat er geen ''Magische'' getallen bestaan! Graag zou ik tot in detail vertellen hoe het WEL werkt (alhoewel mark Rippetoe dit natuurlijk veel beter kan).

Ik weet niet met wat voor doel je traint maar aangezien we op een bodybuild forum zitten adviseer ik je om eens op onze facebook pagina te kijken voor een schema + uitleg over hypertrofie (bodybuilding). En nog veel meer artikelen en berichten over strength & conditioning.

http://www.facebook.com/pages/Fortido-Strength-Conditioning/185838501531760?ref=tn_tnmn

Zie de topic ''Fortido Strength & Conditioning Renswoude'' en lees wie wij zijn en wat wij doen.
Er zitten hier mensen die iets anders willen bereiken dan bodybuilding ook. En je kan gerust op een andere manier dan hypertrofie gebruiken om aan bodybuilding te doen. Je kan ook ergens anders reclame maken voor je facebookpagina.

Beste fitnesser,

De Hogeschool van Arnhem en Nijmegen doet momenteel onderzoek naar de beleving van sporters bij fitnesscentra. Het onderzoek moet leiden tot een beter inzicht in de werking van de fitnessmarkt. Hierdoor kan ook úw fitnesscentrum in de toekomst beter inspelen op de behoeften van haar klanten. Het onderzoek wordt uitgevoerd door het Sports Economics Research Centre (SERC) van de HAN en is volledig anoniem. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 6 minuten. Uiteraard wordt er zorgvuldig omgegaan met de data. U kunt de vragenlijst invullen via de volgende link:

Met sportieve groet,

Ga ook maar ergens anders reclame maken en vervuil de topics niet. Mensen willen hier iets bijleren. Je kan even gemakkelijk je eigen topic openen.

Ik hoop dat je op de bench met een lege bar bent begonnen en op de squat max met 30kg want anders ga je snel vastlopen!

Nope ook die vergissing heb ik gemaakt. Vooral op de bench heb ik er te snel kilo's bijgedaan. Zat daar ook al over te denken. Volgende week ben ik op kamp dus kan ik niet trainen. Wil na die week een klein beetje in gewicht zakken en het daarna goed rustig opbouwen. Probleem is ook dat in mijn gym de kleinste schijfjes 2,5 kilo zijn. Heb nu zelf schijfjes van 1,25 aangeschaft zodat ik rustiger kan opbouwen.

---------- Post toegevoegd Thu 19 Apr 2012 om 23:03 ----------

Beste fitnesser,

Met sportieve groet,

Leuk & aardig maar a.u.b geen reclame in andermans topic. Hoe goed bedoelt het ook mag zijn.

dus je kunt voor de rest van je leven 1 schema aanhouden en goeie gains maken?

Nee en ja.

Wissel maximaal om de 12 weken van schema als je een schema hebt waarbij alles vast staat.

Of als je een programma doet zoals westside 4 skinny bastards of gewone westside, dan vraagt het programma zelf al om variatie doordat je oefeningen moet doordraaien.

Terug
Naar boven