AndroidHealthClinic

rippetoe (blessure*)

epson

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
79kg
Vetpercentage
14%
had een klein vraagje.
zit sinds september met blessure van knie pols en elleboog. dit is ondertussen al STUKKEN beter en werd me aangeraden voor licht te beginnen 30 40 reps

nu doe ik al maand kleine 3daagse split met veel herh.. gaat goed

nu vandaag eens terug rippetoe A gedaan ging goed alleen paste ik wat aan van reps / set
vb
squats 3x30 1x10
benchpress 30 14 12 *10*
deadlift 1x12

doel is eigelijk terug wat zwaarder te gaan in gewichten maar zonder over belasten? door eigelijk meer focus te leggen op de spier en niet tot faillure

zou dit slecht zijn zo verder rippetoe 1 of 2 maanden te doen met wat meer reps en zo licht beginnen opbouwen? of ben ik beter verder te doen met een split ivm meer te kunnen spiergroep belasten zonder "overbelasten"

grtz

Licht opbouwen kan toch ook met 3x5? Minder reps zal je uitvoering ten goede komen en opbouwen vanaf weinig gewicht is juist waar het programma voor is. Begin desnoods weer met de lege stang. Met 2.5kg per training er bij op de squat zul je problemen wel aan voelen komen toch?

Maar je vertelt niks over de aard van je blessure (en ik ben geen dokter/fysio).

Ben 't eens met Krisk, het is jou lijf voel aan hoe het gaat. Volg het programma hoe het zou moeten met heel erg licht gewicht en doe er steeds iets bij, let erg op je snelheid (BP langzaam omlaag, rust, langzaam omhoog bijv). en voel je iets tegenwerking dan kan dat meestal wel, maar als het pijn doet meteen stoppen, setje stang knallen en het genoeg voor die dag vinden. Heb zelf 8 mnd met schouder gezeten en is nu zo goed als over, gewoon langzaam opbouwen....maak een corset van spieren en dan gaat alles weer :D

• Topic Starter Topic Starter
kdacht gewoon als meer reps minder belastend is en "zwaarder" te kunnen trainen of 5x ""zwaar"" .. nujah idd opbouwen maar heb er toch schrik voor met 5reps.. zeker omdat ik na "tijd "zwaar zal moeten trainen als ik blijf toevoegen terwijl vb 12/14reps toch iets minder "zwaar" is of zou dit juist te goede komen licht beginnen met weinig reps.

dat verzwaren van 2.5 is dit per trainen dus vb week 1 A, B+ 2.5 A2.5 of enkel bij a of de volgende week verzwaren en heel de week verder doen ?

had vroeger voor men blessure rippetoe gedaan goeie ervaring wat aangekomen krachttoename tot ik elleboog blesure had.. ipv te stoppen doorgetraind tot mijn pols ook begost pijn te doen. dan gestopt met krachtraining en wat beginnen cardio te doen voor wat vet kwijt te graken ( goed gelukt .. maar knie overbelast.
nog mee gedaan aan een survival run die mij totaal kapot heeft gemaakt ???

volgens de chiropractor gewoon overbelast en niet gestopt te hebben wanneer ik pijn had waardoor alles begost te onsteken. het is nog niet 100% weg maar toch 90/95% .. nujah uit je fouten leer je..

grtz

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven