AndroidHealthClinic

Rippetoe

Dat noemt men opwarmen :roflol:
Het schema zegt 3 sets across van 5, dat betekent dus niet wisselen met gewichten.
Noem mij één schema waarbij je niet moet opwarmen.

Waarom zal dat beter gaan met zulke lage stats? De zware trainingen zijn met deze gewichten al licht, wat zal dat niet voor de lichte trainingen geven?

Niet alleen denken bij zwaar aan gewichten, maar aan rust/werk verhouding, volume en het aantal reps en sets.

Daarom vind ik de keuze voor fullbody zoals ik omschreven heb, wat beter.

Niet alleen denken bij zwaar aan gewichten, maar aan rust/werk verhouding, volume en het aantal reps en sets.

Daarom vind ik de keuze voor fullbody zoals ik omschreven heb, wat beter.
Als ik denk aan rust/werk, dan denk ik dat een beginner minder veel nood heeft aan rust, omdat hij nog niet "efficiënt" kan heffen.

Maar dat is bij Rippetoe toch?

Klopt, maar ik vind 3-jes en 5-jes maken in zijn situatie wat te beperkt.
Beter een training van hoge intensiteit naar hoog volume. En vice versa.

Training A is dan 3x6 (85%) 3 min rust tussen setjes

Training B is dan 4x10 (75%) 1 tot 1,5 min rust tussen setjes

Training C is dan 5x15-20 (65%) 30 sec tot 1 min. rust tussen setjes.

Om je een idee te geven van wat ik bedoel. Geloof me dat dit heel goed werkt. Niet alleen bij beginners overigens.

Dat noemt men opwarmen :roflol:
Het schema zegt 3 sets across van 5, dat betekent dus niet wisselen met gewichten.
Noem mij één schema waarbij je niet moet opwarmen.

Waarom zal dat beter gaan met zulke lage stats? De zware trainingen zijn met deze gewichten al licht, wat zal dat niet voor de lichte trainingen geven?

Hoe noem jij dat dan??? Lijkt me vrijlogisch dat dat je "opwarm" sets zijn de laatste 3 sets je "work out" sets, zo staat het ook beschreven in Mark Rippetoe zijn boek. Misschien een keertje lezen?

Opwarmen....

Lijkt me vrijlogisch dat dat je "opwarm" sets zijn de laatste 3 sets je "work out" sets, zo staat het ook beschreven in Mark Rippetoe zijn boek. Misschien een keertje lezen?
Ja, klopt ja....
Ik volg je niet. Eerst zeg je dat je bij dit schema veel moet wisselen van gewichten, en dan zeg je dat het gewoon opwarmen is, en doe je alsof ik wat anders beweerde.

Opwarmen....

Ja, klopt ja....
Ik volg je niet. Eerst zeg je dat je bij dit schema veel moet wisselen van gewichten, en dan zeg je dat het gewoon opwarmen is, en doe je alsof ik wat anders beweerde.

Godsamme, je komt toch niet uit een ei???:p

Jij zei: "En dat noemt hij opwarmen" of iets in die geest. Het is toch opwarmen wat je voor je work out sets doet, en daarbij ga je toch telkens iets zwaarder, dus moet je toch telkens gewicht wisselen?

Gewoon doen zoals het er staat, 3x5 met een goed gewicht, en wanneer je kunt verhogen moet je ook verhogen. 14kg slaat natuurlijk nergens op, je kunt zeker gelijk door naar de 40kg om mee te beginnen. Je hoeft niet idioot veel op te warmen, effen paar minuutjes fietsen of een lichter setje is prima.

Gewoon doen zoals het er staat, 3x5 met een goed gewicht, en wanneer je kunt verhogen moet je ook verhogen. 14kg slaat natuurlijk nergens op, je kunt zeker gelijk door naar de 40kg om mee te beginnen. Je hoeft niet idioot veel op te warmen, effen paar minuutjes fietsen of een lichter setje is prima.
Als je gewoon moet doen zoals het er staat dan moet je dus bij iedere oefening opwarmen zoals ik eerder al gezegd heb in dit topic.

Deze discussie gaat nergens meer over...

Godsamme, je komt toch niet uit een ei???:p

Jij zei: "En dat noemt hij opwarmen" of iets in die geest.
Ik zei "dat noemt men opwarmen". Waarmee ik bedoelde dat men dat opwarmen noemt.
Het is toch opwarmen wat je voor je work out sets doet, en daarbij ga je toch telkens iets zwaarder, dus moet je toch telkens gewicht wisselen?
En opwarmen doe je altijd, ongeacht welk schema. Dus dit schema is in vergelijking met anderen heel weinig wisselen van gewichten.

Terug
Naar boven