XXL Nutrition

Ritalin (Methylfenidaat)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik hoor tegenwoordig steeds vaker dat er bij mensen ADHD geconstateerd wordt. Ook mensen bij wie het pas op latere leeftijd 'ontdekt' wordt. Is het een trend, of wordt er tegenwoordig gewoon beter gemeten dan vroeger?

Aan mij wordt ook constant gevraagd of ik ADHD heb, omdat ik best druk ben (bruis altijd van de energie). In een volle kamer ben ik sterk aanwezig, maar dat duidt toch niet direct op ADHD? Waar zou je zo'n test kunnen doen?

Klopt tegenwoordig roepen ze het wel erg snel lijkt wel een rage soms.
Maar het is wel zo dat ze beter meten natuurlijk....maar echt weten of je het hebt of niet kom je alleen achter door een grondig onderzoek door een ADHD psygoloog of pshygiater.

@ Marter ...Ik ben niet ongevoelig voor methylfenidaathydrochloride in tegendeel mijn hersenen reageren er op zoals het bedoelt is.
Je gaat dus alleen "hard" op ritalin of concerta als je het voorgeschreven krijgt terwijl je niet daadwerkelijk ADHD ADHD-I ,ADHD-H of ADHD-C oid hebt.
Ik kan bv absoluut niet tegen de meeste fatburners...waar ook "oppeppers" in zitten.
Ja kbedoelde het in de zin van dat je geen bijwerkingen krijgt zoals met stimulansen. Heb je wat meer info over die verschillen adhd vormen?

ik zou toch niet kunnen studeren op speed, kom ik veel te nerveus van, playstation spelen gaat wel goed dan:D

Als jij er zo op reageerd door niet goed te kunnen eten zal is de dosis verlagen als ik jou was...lijkt me niet gezond.

Beste EnZyme,

Hoewel de werkzame stof in concerta en gewone ritalin hetzelfde is zit er wel degelijk een verschil de uitwerking.

Concerta heeft een geleidelijke afgifte zonder pieken. Standaard Ritalin heeft 2 uur na inname een enorme piek. Juist deze piek zorgt voor een verhoogde dopaminespiegel. Deze verhoogde dopamine spiegel zorgt voor een onderdrukt hongergevoel.

Concerta staat erom bekend de honger minder of helemaal niet te onderdrukken. Zoek maar eens wat op google met de zoekterm 'concerta hongergevoel' tis even zoeken maar je krijgt wel een aantal goede hits.

De dosering die jij gebruikt is overigens laag. En dat is heel goed van je maar ik heb meer nodig. Ik slik tussen de 6 en 8 tabletten ritalin van ieder 10mg.

Ben benieuwd naar je reactie.

Beste EnZyme,

Hoewel de werkzame stof in concerta en gewone ritalin hetzelfde is zit er wel degelijk een verschil de uitwerking.

Concerta heeft een geleidelijke afgifte zonder pieken. Standaard Ritalin heeft 2 uur na inname een enorme piek. Juist deze piek zorgt voor een verhoogde dopaminespiegel. Deze verhoogde dopamine spiegel zorgt voor een onderdrukt hongergevoel.

Concerta staat erom bekend de honger minder of helemaal niet te onderdrukken. Zoek maar eens wat op google met de zoekterm 'concerta hongergevoel' tis even zoeken maar je krijgt wel een aantal goede hits.

De dosering die jij gebruikt is overigens laag. En dat is heel goed van je maar ik heb meer nodig. Ik slik tussen de 6 en 8 tabletten ritalin van ieder 10mg.

Ben benieuwd naar je reactie.

Ik heb zelf ook jaren ritalin geslikt zat toen idd ook aan de 80mg pd ongeveer eerste dosis om 8:00 laatste om 20:00.
Ik persoonlijk eet gewoon zoals altijd misschien heb ik het begin slechter gegeten heb ff omdat me lichaam er aan moest wenen...maar dat weet ik niet meer want het is al weer dik tien jaar geleden dat er weer mee begon.36 mg Concerta kun je niet vergelijken met 60 tot 80mg ritalin pd. Het is niet zo dat als je dus bv 36mg ritalin slikt dat het gelijk staat aan 36mg concerta.
En verder wat ik nog wat van mijn ritalin tijd weet (1,5 jaar terug) is dat 20mg na ongeveer 3a4 uur weer uitgewerkt was en je dus weer in moest nemen zo werd me dat ook voorgeschreven...dopaminespiegel hoger of niet als jij al zo lang (jaren) die bijwerking hebt van niet goed kunnen eten lijkt me toch niet goed (zeg niet dat het niet kan).Normaal gesproken raakt je systeem er wel redelijk snel aan gewend en kun je weer normaal eten imo.

Dat ligt dan voor iedereen anders Enzyme.

Gelukkig ben ik geen ecto en ik kom wel aan mijn calorieen, en dat het me nu helpt bij de cut is mooi meegenomen toch?

Yep blijkbaar :) .....maar ik wil je er wel een paar opsturen dan kun je het eens uitproberen.

Van dat aanbod wil ik dankbaar gebruik maken.

Je hebt PM.

Klopt, ze zijn er weten schappelijk zeer veel op vooruit gegaan de laatste 6 a 10 jaar.. Dus steeds meer mensen willen weten "wat er met ze an de hand is".

• Topic Starter Topic Starter
Nou is toch goed dat er juist meer onderzoek naar gedaan word dan dat mensen raar tegen anderen aankijken die toevallig ADHD hebben.

Mijn interesse is nou helemaal gewekt. Ga zeker nog even informatie winnen.
Bedankt voor de info!!

ritalin

Ik heb zelf ook jaren ritalin geslikt zat toen idd ook aan de 80mg pd ongeveer eerste dosis om 8:00 laatste om 20:00.
Ik persoonlijk eet gewoon zoals altijd misschien heb ik het begin slechter gegeten heb ff omdat me lichaam er aan moest wenen...maar dat weet ik niet meer want het is al weer dik tien jaar geleden dat er weer mee begon.36 mg Concerta kun je niet vergelijken met 60 tot 80mg ritalin pd. Het is niet zo dat als je dus bv 36mg ritalin slikt dat het gelijk staat aan 36mg concerta.
En verder wat ik nog wat van mijn ritalin tijd weet (1,5 jaar terug) is dat 20mg na ongeveer 3a4 uur weer uitgewerkt was en je dus weer in moest nemen zo werd me dat ook voorgeschreven...dopaminespiegel hoger of niet als jij al zo lang (jaren) die bijwerking hebt van niet goed kunnen eten lijkt me toch niet goed (zeg niet dat het niet kan).Normaal gesproken raakt je systeem er wel redelijk snel aan gewend en kun je weer normaal eten imo.

hey ik zit sinds 6 dagen aan de medicatie en ik ben 5 kilo afgevallen dus een burner is het zker maar ik heb er alles aan gedaan om 10 kilo aan te zetten en ik hoop dat er geen massa verloren van gaat , fijn om te hore dat die eetlust trug kan kome ik hoop dat het ook voor mij zo geld man

in ritalin zit amfetamine, ga naar je plaatselijke nacht apotheker en deze kan je vast wel aan een speed dieetje helpen;)

gewoon debiel, als je niet afvalt door hoofdzakelijk een correct aangepast voedingsschema krijg je toch jojo effect, gewoon niet doen.

**** man had ik geweten dat ritalin goed is voor studeren dan had ik ook een doosje aangeschaft.

nu is het te laat ben al bijna klaar met m'n opleiding :(

Nou ik slikte 2 ritalin per uur, om het rebound effect niet te laten komen, dus ben ik naar concerta overgestapt, en dat gaat prima. Dan heb je ook geen rebound effect.

Overigens is Ritalin wel degelijk vergelijkbaar met Speed! Ik heb zelfs vernomen van speed gebruikers dat Ritalin fijner is...

Bij Ritalin is het bekend dat de eetlust afneemt en anorectisch kan lijken, bij Concerta heb je dit probleem vaak helemaal niet, door de stabiliteit in het bloed.

Nou ik slikte 2 ritalin per uur, om het rebound effect niet te laten komen, dus ben ik naar concerta overgestapt, en dat gaat prima. Dan heb je ook geen rebound effect.

Overigens is Ritalin wel degelijk vergelijkbaar met Speed! Ik heb zelfs vernomen van speed gebruikers dat Ritalin fijner is...

Bij Ritalin is het bekend dat de eetlust afneemt en anorectisch kan lijken, bij Concerta heb je dit probleem vaak helemaal niet, door de stabiliteit in het bloed.

Monsterbump.
En ritalin is rommel vergeleken met speed, degene die het beter vinden moeten maar eens een andere speeddealer vinden dan. Ritaline heeft wel meer bijeffecten dan amphetamine, maar dat krijg je in Belgie amper voorgeschreven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven