DINSDAG
En daar zat ik weer, achter m'n eigen pc, met een extra groot glas vol met no-xplode. Een dikke schuimlaag erop, smakend naar zeepsop. Met m'n neus dicht geknepen probeerde ik het bijna giftige goedje naar binnen te werken, terwijl ik dit filmpje keek;
Tegelijketijd was m'n usb kabel m'n mp3-speler aan het volgooien met Hatebreed.
Ik wist dat het zwaar ging worden, terwijl ik in een bloedhete auto naar een bloedhete gym reed. Ik wist dat ik een zware prijs moest betalen voor de marathon aan onvoorstelbaar katabole dagen (en nachten).
En daar stond ik dan, eerste oefening 3e set t-bar rows. Hatebreed dreunde tot diep in m'n hersenen door. Een druppel zweet liep van m'n voorhoofd over m'n neus op de 4 schijven van 25kg onder me. Ik keek naar de ader op m'n biceps richting m'n onderarm. Bijna een week was hij onzichtbaar, maar vandaag was hij terug; bijna compleet buiten m'n arm tredend. Dit wordt de hel dacht ik.
"let's do this mother****er, suck it up, **** this p*ssy weight, lets do this"
En wonderbaarlijk; 10 reps klapte ik eruit. Na m'n set voelde ik m'n lats vollopen. En na m'n vierde oefening zat er zo'n pomp in dat ik gewoon 2x zo groot leek. Een onbeschrijfelijk gevoel van agressie maar ook totale rust ervaarde ik deze zware, maar heerlijke training. Terwijl ik na m'n derde borstoefening m'n theelepel creatine in m'n AA'tje probeerde te mikken, en m'n hand oncontroleerbaar trilde als een parkinson-patiënt dacht ik aan de afgelopen dagen.
Ik dacht aan een zeer smaakvol chickie waar ik de afgelopen drie nachten bij geslapen heb. Drie dagen lang probeerde ze me een spoedbehandeling brainwashing te geven; de hele dag door; "
ik vind het echt niet meer mooi zo, het is echt niet meer normaal, je moet echt stoppen het is echt meer niet gezond zo veel als je er mee bezig bent...blablabla"
En terwijl ik met moeite m'n AA'tje richting m'n mond probeerde te brengen, duizelig, misselijk, zeiknat van het zweet, en met een hartslag van ongezonde hoogte moest ik alleen maar lachen. Ik voelde me zo goed, zo voldaan, zo ying yang. Daar kan de beste xtc-pil, of de meest brute coïtus bij lange na niet tegenop.
Welcome back.