Fitness Seller

[Roaccutane] ervaringen met bijwerkingen na afloop kuur

Ik ben nu bijna 2 maanden geleden gestopt met de kuur. De droogheid op mijn handen ging snel weg maar nu komt deze de laatste 2 weken terug opsteken :/ mijn handen liggen gewoon open en mensen vragen me of ik gevochten heb :D.. Handencreme dan maar gebruiken.. Het zal ook wel te maken hebben met de koude veronderstel ik.

• Topic Starter Topic Starter
Permanente droge huid is geloof ik ook als een permanente bijwerking aangetoond (1 van de behandelmechanismen is dacht ik ook de vermindering van productie van talg). Dus het zou kunnen dat dat niet beter wordt. Geen last van de meer ernstige in 1ste post genoemde bijwerkingen?

Overigens een tip voor een goede creme Eucerin body lotion. Mijn armen zaten helemaal onder de rode vlekken etc. niks werkte behalve dat spulletje is het binnen paar dagen weg.

Libido is ook wel wat laag de laatste weken nu.. Zal mss maar is bloedtest laten afnemen bij de dokter. Best op testosteron ook testen dan?

Ja lijkt me wel, ik weet eigenlijk niet wat ze anders kunnen testen. Ik mocht alleen testo, LH en FSH testen. Maar zou mooi zijn als jij DHT ook mocht testen.

Hoeveel mg slikte je per dag? ik had 30mg per dag
Hoe lang heb je het geslikt (hoeveel kuurtjes heb je gedaan)? 9 maanden lang in 2011
Wanneer heb je het geslikt (hoe oud was je)? was toen 18
Doe je nog dingen gedaan die je tijdens je kuur eigenlijk niet had moeten doen, zoals bv. extra vitamine A nemen?
dat ging niet eens elke keer als ik 1 pilsje dronk kreeg ik leversteken
Heb je last van dergelijke bijwerkingen zoals eerdergenoemd (& hoe oud ben je nu)?
bijwerkingen nu zijn:
droge huid
verminderd libido
blekere huid (bij inspanning wordt ik meteen rood, voorheen nergens last van)

Heb als ik enige hoeveelheid lactose eet nog steeds last van puistjes dus echt effectief is het niet
als ik geweten had wat de bijwerkingen waren had ik dit nooit gehad

1. Wat was je cumulatieve dosis?
2. Hoeveel mg slikte je per dag?
3. Hoe lang heb je het geslikt (hoeveel kuurtjes heb je gedaan)?
4. Wanneer heb je het geslikt (hoe oud was je)?
5. Heb je nog dingen gedaan die je tijdens je kuur eigenlijk niet had moeten doen, zoals bv. extra vitamine A nemen?
6. Heb je last van dergelijke bijwerkingen zoals eerdergenoemd (& hoe oud ben je nu)?

1. Ongeveer 3600mg (uit mezelf te vroeg gestopt)
2. 40mg
3. 3 maanden eerste kuur, ben net sinds een week een nieuwe kuur begonnen. Ben nu 30.
4. Ongeveer 22
5. Te veel drank
6. Tijdens de kuur last van droge ogen, handen, lippen en hoofd. 1,5 jaar terug kreeg ik last van mijn ogen. Ik zag minder goed en m'n ogen waren rood en jeukten. Toen ben ik bij een optometrist geweest en die heeft me uiteindelijk doorverwezen naar een oogarts. Deze arts vertelde me dat ik last heb van blepharitis, een chronische ooglidrandontsteking. Zou nooit meer over gaan. Nadat ik m'n ooglidranden een paar weken dagelijks heb schoongemaakt met een speciaal spulletje, ging het over. Is ook niet meer terug gekomen. Niet chronisch dus? Wellicht is het een gevolg van de ROA geweest, misschien ook niet. Daarnaast heb ik in de winter meer last van droge lippen dan ik voor m'n eerste kuur had. Natuurlijk niet zo heftig als tijdens de kuur. Verder heb ik niets overgehouden aan de ROA voor zover ik weet. Erectieproblemen sowieso niet.

Ok nogmaals een kleine update:

Laatste inname (80mg) was precies 12 dagen geleden. Mjin lippen zijn zo goed als hersteld, ik voel me ook een stuk beter. Mijn huid is alsnog overgevoelig, moet voorzichtig omgaan met de zon. Acne is zo goed als volledig verdwenen.

Hier mijn recente bloeduitslag:

bloed1.jpg

Leverfunctie enigszins verhoogd.

Zeg maar gerust normaal, asat & alat waarden zijn meestal iets verhoogd bij jonge mensen dus dit lijkt me normaal. 2 a 3x de normaal waarde is pas zorgwekkend. Geen ASAT gemeten trouwens (en misch ook nog testosteron?)

Zeg maar gerust normaal, asat & alat waarden zijn meestal iets verhoogd bij jonge mensen dus dit lijkt me normaal. 2 a 3x de normaal waarde is pas zorgwekkend. Geen ASAT gemeten trouwens (en misch ook nog testosteron?)

Had er inderdaad bij gekund, maar had toen nog niets gelezen over mogelijke aantastingen van je test-niveaus, niet aan gedacht dus. Maar om eerlijk te zijn, ik voel me een stuk beter op dat vlak nu ik gestopt ben met die troep. Dave Jr. heeft er weer zin in. Er kan dus sprake zijn geweest van tijdelijke testo suppressie.

Kan Roaccutane ook schildklier problemen veroorzaken?

Kan Roaccutane ook schildklier problemen veroorzaken?

Ligt er een beetje aan wat je met schildklier problemen bedoelt, maar dat het effect heeft op je hormonen mag duidelijk zijn. Dus het zal me niks verbazen. Kijkend naar een snelle google opdracht naar accutane & thyroid zou het kunnen. Heb het op het moment te druk om me er echt in te verdiepen (ook zo deprimerend om over al die nare bijwerkingen te lezen :p), dus zal je zelf even goed moeten kijken, als je zeker wilt weten.

Achteraf gezien is het enorme troep. Dus ja, denk er goed over na voor je er aan begint en laat je vooral goed informeren door artsen/dermatologen. I feel like shit. :S

Laatst bewerkt:
Laatste dosis was ongeveer een maand geleden. De laatste paar dagen voel ik me slecht: depressief, anti-sociaal en ook agressief. Ik weet niet of dit zomaar een mood swing is of dat het door de roa komt. Heb online gelezen dat post-accutane depression een vaak voorkomende bijwerking is. Njah, ik hoop dat dit weer voorbij gaat.

Laatste dosis was ongeveer een maand geleden. De laatste paar dagen voel ik me slecht: depressief, anti-sociaal en ook agressief. Ik weet niet of dit zomaar een mood swing is of dat het door de roa komt. Heb online gelezen dat post-accutane depression een vaak voorkomende bijwerking is. Njah, ik hoop dat dit weer voorbij gaat.

Ja klopt, had er destijds wel een en ander over gelezen. Weet niet helemaal meer hoe het zat, maar o.a. een verlaagd test niveau kan daar effect op hebben. Voor de rest is depressie, anti sociaal e.d. vooral heel erg afhankelijk van je state of mind... maar je bent er een stuk gevoeliger voor idd. Voorderest lijkt het ook langer te kunnen duren voordat alle tijdelijke bijwerkingen daadwerkelijk weggaan, ik las ook iets over dat het in je vet opgeslagen kan zitten ofzo waardoor het maanden duurt voordat je echt van je bijwerkingen af bent... maar verder niet bronnen gezocht ofzo.

Ja klopt, had er destijds wel een en ander over gelezen. Weet niet helemaal meer hoe het zat, maar o.a. een verlaagd test niveau kan daar effect op hebben. Voor de rest is depressie, anti sociaal e.d. vooral heel erg afhankelijk van je state of mind... maar je bent er een stuk gevoeliger voor idd. Voorderest lijkt het ook langer te kunnen duren voordat alle tijdelijke bijwerkingen daadwerkelijk weggaan, ik las ook iets over dat het in je vet opgeslagen kan zitten ofzo waardoor het maanden duurt voordat je echt van je bijwerkingen af bent... maar verder niet bronnen gezocht ofzo.

Ik heb in het verleden wel eens negatieve mood swings gehad, maar dat heeft iedereen wel. Dit keer is het echt ****ed up, ik denk door de roa. Maar goed, ik bijt er wel doorheen, gewoon even afwachten. mijn test-niveau is overigens wel goed naar mijn gevoel, nergens last van op dat gebied.

Ik heb in ieder geval veel meer verhalen gelezen waar het niet goed afliep. Zelfs jaren na het gebruik van de roa ondervonden sommigen nog bijwerkingen. Denk dus GOED na voor je er aan begint: heb je het ECHT nodig?

Ik heb in ieder geval veel meer verhalen gelezen waar het niet goed afliep. Zelfs jaren na het gebruik van de roa ondervonden sommigen nog bijwerkingen. Denk dus GOED na voor je er aan begint: heb je het ECHT nodig?

Bij mij werd m'n stemming iig wel een stuk beter na een aantal maanden. Sowieso kan je afvragen in hoeverre internetfora e.d. een goede indicatie zijn van hoe erg het is. Mensen bij wie het mis gaat zijn natuurlijk eerder geneigd hun verhaal neer te zetten. Het is iig erg deprimerend om al die shit te lezen dus als je nu erg down bent moet je dat zeker niet gaan zitten lezen haha.

De mood swings worden naar mijn gevoel versterkt en verergerd door de accutane, het zijn zeer heftige medicijnen, maar uiteindelijk leer je er mee om te gaan. De laatste 2 weken was ik ontzettend depri, agressief en anti-sociaal. Je moet je uiteindelijk op het positieve focussen en de accutane niet toestaan om je gedachtes over te nemen.

Ik heb op mn 15de een 3 maanden kuur gedaan. Sindsdien heb ik (ben nu 23) amper last van acne. Na de kuur had ik nog een 6 maanden last van een paar puisten maar daarna nog maar sporadisch.
Humeur etc geen last gehad. Maar wel elke maand op controle om leverwaarden te checken. Waar ik nu wel last van heb is een droge huid vooral 's ochtends (gezicht en handen) en dat ik makkelijk lichte uitslag krijg als ik me te ruw scheer of met slechte mesjes scheer.

Good luck

Beste DBB’ers ,

Dus heb je roaccutane gebruikt:

1. Wat was je cumulatieve dosis?
  2. Hoeveel mg slikte je per dag?
  3. Hoe lang heb je het geslikt (hoeveel kuurtjes heb je gedaan)?
  4. Wanneer heb je het geslikt (hoe oud was je)?
  5. Heb je nog dingen gedaan die je tijdens je kuur eigenlijk niet had moeten doen, zoals bv. extra vitamine A nemen?
  6. Heb je last van dergelijke bijwerkingen zoals eerdergenoemd (& hoe oud ben je nu)?

1. Geloof rond de 9600 mg. 120 mg per kg zodat het niet meer zou terugkomen.
2. 20-80 mg per dag afhankelijk van wanneer
3. 8 maanden ongeveer, 1 kuur
4. 19
5. Nope
6. bijwerkingen: zeer droge lippen. Ik kom niet meer buiten zonder mijn lippenstift of ik moet droge vellen van mijn lippen beginnen plukken
Naar mijn gevoel slechtere haarkwaliteit. Meer haaruitval.
Droge huid op het voorhoofd en rond mijn mond.
Voor de rest kan ik niet echt dingen met zekerheid rechtstreeks toeschrijven aan roaccutane (geen bloedonderzoek laten doen buiten leverwaarden enzo), maar ik denk niet dat ik het opnieuw zou doen. Je weet nooit volledig wat de lange termijn effecten juist zijn. Ik moet wel zeggen dat ik sindsdien bijna nooit nog een puistje heb terwijl ik vroeger heel regelmatig van die dikke rode of gele puisten in mijn gezicht en op mijn rug had.

Terug
Naar boven