AndroidHealthClinic

Nickyo's trainingslog

Bezoekers in dit topic

Gewichtsmeting
Elke dag wordt 's ochtends na een toilet bezoek het gewicht gemeten.
Woensdags wordt het gemiddelde van de afgelopen 7 dagen berekend.
Doel aankomen 0.2-0.25 kg/week


Week 21 - 81,30kg - 3100kcal
Week 22 - 81,55kg - 3100kcal + 0.25
Week 23 - 81,75kg - 3100kcal + 0.20
Week 24 - 81,98kg - 3100kcal + 0.23
Week 25 - 82,33kg - 3100kcal + 0.35
Week 26 - 82,58kg - 3100kcal + 0.25
Week 27 - 82,87kg - 3100kcal + 0.29
Week 28 - 83,13kg - 3100kcal + 0.26
Week 29 - 83,18kg - 3100kcal + 0.05
Week 30 - 83,80kg - 3100kcal + 0.62
Week 31 - 84,35kg - 3100kcal + 0.55
Week 32 - 84,81kg - 3100kcal + 0.46
Week 33 - 85,06kg - 2100kcal + 0.25
Week 34 - 83,38kg - 2100kcal - 1.68
Week 35 - 82,00kg - 2100kcal - 1.38
Week 36 - 81,61kg - 2100kcal - 0.39
Week 37 - 82,23kg - 3000kcal +0.62
Week 38 - 82,56kg - 3000kcal +0.33
Week 39 - 82,40kg - 3000kcal - 0.16
Week 40 - 82,96kg - 3150kcal + 0.56
Week 41 - 83,23kg - 3150kcal +0.27
 
Madcow W15T1

Squat
Geskipped ivm blessure lies

Bench
5x37,5kg
5x45kg
5x57,5kg
5x65kg
4x75kg - FAIL

Row
5x37,5kg
5x45kg
5x55kg
5x62,5kg
5x72,5kg

Op- en/of aanmerkingen
Niet echt een voldaan gevoel doordat ik niet heb kunnen squatten.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Apw
Madcow W15T2

Squat
Skipped ivm lies

Overheadpress
5x32,5kg
5x37,5kg
5x45kg [zie video]
4x50kg - FAIL

Overheadpress 45kg

Deadlift
5x92,5kg
5x110kg [zie video]
5x130kg
3x147,5kg FAIL

Deadlift 110kg

Op- en/of aanmerkingen
De vorige keer had ik drie kritiek puntjes gekregen bij de deadlift, de lockout was veel te ver, hoofd neutral houden en lats aanspannen. Ik hoop dat ik dat nu iets beter doe. Zou het graag horen.
Of als er andere kritiek punten zijn, benoem ze aub :p
De stap van 142,5kg naar 147kg was te groot. De eerste rep voelde al bizar zwaar
 
Laatst bewerkt:
Damn, ben wel jaloers op je OHP :( Verder heb ik echt niet echt iets op te merken. Misschien rug nog iets rechter maar kan ook zijn dat t gewoon niet kan
 
Ziet er beter uit en wat Robin zegt.

Stop wel met je hoofd draaien om naar de plates te kijken bij het laten zakken, je merkt het echt wel als je er bent.
 
Madcow W15T3

Squat
Skipped ivm lies

Bench
5x37,5kg
5x45kg
5x55kg
5x62,5kg
4x75kg - FAIL
8x55kg

Row
5x37,5kg
5x47,5kg
5x55kg
5x62,5kg
3x75kg - PR
8x55kg

Close grip bench press
2x8x40kg
8x50kg

15 degrees incline bicep curls
3x8x8kg

Op- en/of aanmerkingen
Ik heb geen idee wat er aan de hand is met mijn lies maar het wordt nu wel echt tijd dat ik naar de fysio ga. Ik merk het nu langzamerhand ook als ik uit de auto stap of iets dergelijks.
Ik vervang de squat zolang door de leg press. Woensdag nog één keer 5x75kg proberen, mocht dit niet lukken dan zet ik een deload in. Ik merk dat ik nu langzaam wel met alle lifts vast loop weer.
Normaal ben ik niet echt fan van een lichte bicep curl aangezien ik ervan overtuigd bent dat je gewoon zwaar moet liften om results te zien, maar zo eind van de training nog even een goede focus en erg traag uitvoeren is toch wel een lekker gevoel.
 
Tbh zou ik niet echt deloaden maar meer zakken in volume, verder ben je echt wel goed bezig man!
 
Tbh zou ik niet echt deloaden maar meer zakken in volume, verder ben je echt wel goed bezig man!
Waar moet ik zakken in volume? =p
Of wellicht weer eens een nieuwe schema, gezien dit ook alweer 4 maand loopt nu.
 
Waar moet ik zakken in volume? =p
Of wellicht weer eens een nieuwe schema, gezien dit ook alweer 4 maand loopt nu.
Ik zou zakken bij de compounds (squat, bench, deadl) en bv 3x3 80% 1RM doen voor een paar weken maarja ik weet niet of dat de oplossing is voor op lange termijn
 
Ik zou zakken bij de compounds (squat, bench, deadl) en bv 3x3 80% 1RM doen voor een paar weken maarja ik weet niet of dat de oplossing is voor op lange termijn
Kan ik madcow niet gewoon opnieuw doen? Gewoon huidige stats invullen en weer opbouwen.
 
Kan ik madcow niet gewoon opnieuw doen? Gewoon huidige stats invullen en weer opbouwen.
Moet volgens mij ook wel werken, is ongeveer hetzelfde principe als deload denk ik?
 
Moet volgens mij ook wel werken, is ongeveer hetzelfde principe als deload denk ik?

Inprincipe wel, ik zal Starx eens vragen. Die weet er wel aardig wat van vgm.

Starx6673 wat raad jij mij aan om te doen?

Ik loop momenteel aardig vast bij alle lifts met madcow 5x5. Ik heb het nu 15 weken gevolgd.
Zou ik gewoon het schema opnieuw doen (dus huidige stats invullen en dan gewoon weer opnieuw bouwen). Of heb je een mooi vervolg schema op madcow?
 
My 2 cents. Meer dan 12 weken Madcow volhouden is al knap zat.

Madcow is een squat-based schema, dus misschien voorlopig ff niet. De meeste kracht schema's bgaan uit van veel en zwaar squatten.

Wellicht een ub/lb voor 3 a 4 dagen in de week? Lichaam laten helen, VP laag in de 10, mentaal uitrusten en dan nog een keer als je wilt.
 
Laatst bewerkt:
My 2 cents. Meer dan 12 weken Madcow volhouden is al knap zat.

Madcow is een squat-based schema, dus misschien voorlopig ff niet. De meeste kracht schema's bgaan uit van veel en zwaar squatten.

Wellicht een ub/lb voor 3 a 4 dagen in de week? Lichaam laten helen, VP laag in de 10, mentaal uitrusten en dan nog een keer als je wilt.
Op de squat heb ik voor gevoel ook mijn meeste progressie gemaakt, de vorm is zoveel beter geworden en ik kan nu 5x110kg. Best blij mee.
ub/lo zou kunnen ja. Ik wil nog doorbulken tot februari.Ik heb t/m februari nog een drukke tijd met voorbereiding tot het afstuderen, dus ik wil dan echt niet in een calorie deficit. Cutten doe ik tijdens afstdueren wel (februari).
Is het altijd nodig om lineaire progressie te volgen eigenlijk? Ik zie ook veel gasten gewoon elke week op elke oefening tot falen gaan.
 
Op de squat heb ik voor gevoel ook mijn meeste progressie gemaakt, de vorm is zoveel beter geworden en ik kan nu 5x110kg. Best blij mee.
ub/lo zou kunnen ja. Ik wil nog doorbulken tot februari.Ik heb t/m februari nog een drukke tijd met voorbereiding tot het afstuderen, dus ik wil dan echt niet in een calorie deficit. Cutten doe ik tijdens afstdueren wel (februari).
Is het altijd nodig om lineaire progressie te volgen eigenlijk? Ik zie ook veel gasten gewoon elke week op elke oefening tot falen gaan.
Je zou ook min of meer in op onderhoud kunnen gaan zitten, maar als je liever bulkt, prima.

Nee, het hoeft niet lineair, maar dat wil niet zeggen dat iedere training of week tot failure gaan, mn op de grote oefeningen een goed idee is. Het is een schijntegenstelling. Er is een verschil tussen AMRAP en failure van ongeveer 2 reps, om maar eens iets te noemen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat je inmiddels in Week 15 zit , net zoals 5x5 SL kun je Madcow net zolang draaien totdat je geen progressie meer boekt.

Misschien overstappen naar max 12 weekse schema's .
 
Upper/ lower schema

Lower 1

Squat 3x5
Stiffleg deadlift 3x8
leg press 3x8
calf raise 3x10

upper 1
bench press 3x3
barbell row 3x6
standing dumbell shoulder press 3x8
lat pull down 3x8
close grip bench press 3x8
bicep barbell curl 3x8

Lower 2
deadlift 3x3
leg press 3x8
calf raise 3x10

Upper 2
Bench press 3x6
barbell row 3x6
Overhead press 3x6
Pull up 3x6
close grip bench press 3x8
bicep barbell curl 3x8

Wat denken jullie, voldoende of te weinig? Ik heb het bestaande schema op de site proberen zoveel mogelijk over te nemen, alleen vond ik de reps vrij hoog. Ik heb nu bij de bench press bijvoorbeeld één keer 3x3 om echt zwaar te gaan en een keer 3x6 om iets meer volume te drukken. Ik zou graag horen wat jullie hier van denken.

Betreft reps probeer ik gewoon elke training 1 rep meer te doen of iets zwaarder maar probeer ik weg te blijven op falen bij de grote oefeningen zoals squat, deadlift. Een keer falen op een bicep curl lijkt mij niet zo'n probleem.
Ik hoor het graag.
 
Laatst bewerkt:
Op de squat heb ik voor gevoel ook mijn meeste progressie gemaakt, de vorm is zoveel beter geworden en ik kan nu 5x110kg. Best blij mee.
ub/lo zou kunnen ja. Ik wil nog doorbulken tot februari.Ik heb t/m februari nog een drukke tijd met voorbereiding tot het afstuderen, dus ik wil dan echt niet in een calorie deficit. Cutten doe ik tijdens afstdueren wel (februari).
Is het altijd nodig om lineaire progressie te volgen eigenlijk? Ik zie ook veel gasten gewoon elke week op elke oefening tot falen gaan.

Weet je echt zeker dat je door wilt blijven bulken? Volgens mij zat je al redelijk hoog in vetpercentage..
Als je nu al zou cutten tot je tussen de 10-15% zit en daarna gewoon een lean bulk doet, lijkt mij dit efficiënter.
 
Weet je echt zeker dat je door wilt blijven bulken? Volgens mij zat je al redelijk hoog in vetpercentage..
Als je nu al zou cutten tot je tussen de 10-15% zit en daarna gewoon een lean bulk doet, lijkt mij dit efficiënter.
ik maak me er niet zo druk om. Ik snap dat op deze site de meeste compleet shredded willen staan maar dat is sws nooit mijn doel geweest. Zolang ik maar spiermassa aanmaak maakt mij wat vet niet uit.

Doel is als natty zoveel mogelijk spiermassa +16-17% vet
 
ik maak me er niet zo druk om. Ik snap dat op deze site de meeste compleet shredded willen staan maar dat is sws nooit mijn doel geweest. Zolang ik maar spiermassa aanmaak maakt mij wat vet niet uit.

Doel is als natty zoveel mogelijk spiermassa +16-17% vet
Zou het kunnen dat je je hierin vergist? Dat je niet helemaal helder hebt wat een bepaald vp betekent?

Bij laag in de 10% ben je over het algemeen echt niet shredded of gortdroog en heb je nog geen krachtverlies. Dit punt is voor iedereen anders, dat moet je leren en ontdekken.

Tot en met ongeveer 15% kom je bij een licht overschot en de juiste traingsprikkel meer spier aan dan vet. Op het moment dat je daarboven komt dan kom je meer vet dan spieren bij, wat er uiteindelijk ook weer af moet.

Lees anders de artikelen of kijk de YT filmpjes van powerlifting tot win, het is wat Ozzy zegt wat ik hier een beetje herhaal.
 
Back
Naar boven