MuscleMeat

Road to be proud about myself!

jensiboyke

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m80
Massa
115kg
Vetpercentage
28%
Road to be proud about myself![Vernieuwd]

27249.png

6ehguf.png

Ik ben een jongen van 18 jaar met een lengte van 185 cm en een gewicht van 115 kg. Na zes maanden van mijn vorige log begin ik opnieuw en zet ik nu door.
Ik heb na jaren verdriet uiteindelijk mijn hoofd opgedreven om deze vetbuik te doen wegsporten.
Ik heb te kampen gehad met 3 familieoverlijdens in 2 maand tijd waaronder mijn vader en het jaar erna had mijn moeder ook kanker, is gelukkig hier niet aan overleden. Ik wil me bewijzen tegenover hen en vooral tegenover mezelf dat ik het heb verwerkt.
Meetmethode is met de calliper.
1zwizgx.png

Dit zijn de waarden waarmee ik begin. Mijn doel is om ~83 kg te gaan met 10%BF en dan te cleanbulken naar 12%.

25s28et.png

24fabef.png

2iw0hdt.png

2r3cui0.png

Benen:
  • Cardio 20 min
  • Leg Press: 4-5 sets opwarming 10 reps, 3 sets failure 15 reps
  • Hamstring Curl: 2 sets opwarming 15 reps, 3 sets failure 15 reps
  • Lying Hamstring Curl: 2 sets opwarming 15 reps, 3 sets 12 reps
  • Leg Extensions: 2 sets opwarming 15 reps, 2 sets 15 reps
  • Hack Squat: 2 sets opwarming 15 reps, 3 sets 20 reps
  • Cardio 20 min
Borst/Triceps
  • Cardio 20 min
  • Flat Dumbbell Press: 3 sets opwarming 6 reps, 3 sets 10 reps
  • Incline Flyes: 2 sets 15 reps
  • Straight Arm Pullover: 2 sets 12 reps
  • Rope Extension: 3 sets 12 reps
  • Lying Cable Extensions: 3 sets 12 reps
  • Overhead Dumbbell Extension: 3 sets 12 reps
  • Cardio 20 min
Rug/Biceps
  • Cardio 20 min
  • Reverse Grip Pulldown: 1 set opwarming 8 reps, 3 sets 10 reps
  • Bent Over Barbell Rows: 1 set opwarming 8 reps, 3 sets 12 reps
  • Barbell Squat: 1 set opwarming 10 reps, 2 sets 12 reps
  • Straight Arm Pulldown: 7 sets 12 reps
  • Concentration Curls: 2 sets opwarming 12 reps, 3 sets 12 reps (beide per arm)
  • Alternating Dumbbell Curl: 3 sets 12 reps (per arm)
  • Cable Curls: 3 sets 15 reps
  • Cardio 20 min
Schouders/Abs/Kuiten
  • Cardio 20 min
  • Seated Barbell Military Press: 2 sets opwarming 6 reps, 3 sets 8 reps
  • Side Lateral Raise: 1 set opwarming 12 reps, 3 sets 12 reps
  • Upright Barbell Row: 3 sets 7 reps
  • Lying Rear Delt Raise: 7 sets 12 reps
  • Sit-up: 3 sets 15 reps
  • Seated Calf Raise: 3 sets 20 reps
  • Standing Calf Raises: 3 sets 15 reps
  • Cardio 20 min
Pauze is overal 1-2 minuten naar gelang de intensiteit van de oefening.

1eqjkj.png

5/04/13 komt de eerste foto eraan.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wow, heftig!
Succes gewenst, ik zal het volgen!

Zal cutten tot 10% en dan bulken naar 13-15%. Dat schijnt het vaakst te gebeuren.
I.p.v. "KT 1 uur" kan je beter de oefening neerzetten die je met je barbells en dumbbells gaat doen.

Crashen gewoon niet doen, vooral met het afvallen is geduld een schone zaak.
Geef jezelf ruim te tijd. bijvoorbeeld tot juli/augustus. 1-2 kilo vet per week. Je wilt natuurlijk niet te veel spiermassa verliezen, anders ben je een magere lat en heb je alsnog geen lichaam waar je jezelf prettiger bij voelt!

Voor Parkour heb je vooral conditie nodig, raad je dus aan om buiten de KT om gewoon buiten een kilometertje of 3 te gaan hardlopen.

Als je nu al wilt beginnen zijn er meerdere oefeningen die je kunt doen zonder gewichten;
http://evilcyber.com/fitness/home-workout-plan-beginners/

Striae zullen helaas nooit verdwijnen, ze zullen wel net als littekens vervangen.
Grappig dat we beginnen op hetzelfde BF%.

• Topic Starter Topic Starter
Eventjes die oefeningen al doornemen voor morgen eraan te beginnen :)

Dus best dat ik het gecrash toch achterwege al laat? Ookal zou ik het lichtjes aan opbouwen.
Qua KT van 1 uur bedoelde ik inderdaad die oefeningen maar daarvoor ben ik nog mijn trainingsschema aan het opmaken, heb gehoort dat het aan te raden is om eerst compound oefeningen te doen, klopt dit?
De conditie die train ik vanaf ik de 100kg grens gepasseert ben. Dat is dan terug 10kg minder dat ik moet meeslepen.

Dankje voor het volgen!

Laatst bewerkt:
Eventjes die oefeningen al doornemen voor morgen eraan te beginnen :)

Dus best dat ik het gecrash toch achterwege al laat? Ookal zou ik het lichtjes aan opbouwen.
Qua KT van 1 uur bedoelde ik inderdaad die oefeningen maar daarvoor ben ik nog mijn trainingsschema aan het opmaken, heb gehoort dat het aan te raden is om eerst compound oefeningen te doen, klopt dit?
De conditie die train ik vanaf ik de 100kg grens gepasseert ben. Dat is dan terug 10kg minder dat ik moet meeslepen.

Dankje voor het volgen!

Je benen zijn toch al gewend om je gewicht te dragen ;)
kan zelf ook 6km hardlopen.

Crashen raad ik inderdaad niet aan.. Redenen genoeg voor.
Te weinig voedingstoffen, lichaam went aan lage kcal hoeveelheid en je metabolisme gaat naar de klote.
Vooral bij afvallen is cardio ook aan te raden. Veel gezonde redenen om het te doen en het maakt een kcal tekort door energieverbrandding.

Zal mijn schema aanvullen met cardio. Morgen maak ik voedingsschema op. Hardlopen kan ik amper 1km :p maar zal beginnen met start-to-run, schijnt goed te werken. Vanaf morgen stop ik dan met het gecrash en schakel ik over naar voeddingsschema.

Je hoeft natuurlijk ook niet meteen een gigantische sprint te trekken. Begin gewoon een beetje met versneld te lopen, en bouw het op tot je aan het joggen bent.
Zal uiteindelijk zwaar worden - maar als je doorzet en jezelf er over heen zet kan je heus nog wel een stuk door.
Hardlopen enzo kun je trouwens leuk bijhouden met Endomendo (app).

Dat is natuurlijk toch ook het doel van fitness/afvallen/bb?
Je grenzen verleggen en dingen bereiken waar je voorheen alleen over hebt kunnen dromen.

Goed dat je stopt met crashen, enige redenen om te crashen is als je even tijdelijk ergens voor wilt afvallen zoals vrouwen die in hun trouwjurk willen passen..

Dat is inderdaad het doen en dat ga ik doen ook. Ik zal beginnen met de start to run. Moet bij cardio ook een rustdag tussen of niet?

Er zijn sowieso veel discussies over of rustdagen uberhaupt wel nodig zijn of niet.
Het grootste deel hier vind van wel wel aangezien in de rust je spieren groeien, andere zeggen dat de rust tussen het sporten in genoeg is.

Aangezien cardio zich niet richt op spiermassa lijkt het me dat rustdagen niet verplicht zijn.
Zou natuurlijk zelf wel wat rustdagen inplannen, 7x in de week hardlopen en je bent het met een maand spuugzat.

Wat sommigen ook doen is de hele week KT, en op de rustdagen cardio.

elke training hoort paar rus dagen, je spieren kunnen mestal wel aan maar je gewichten en pezen ( aanhecthign raken overbelast) 4/5 dagen trainen paar dagen rust suc6!

Zal tot 4 à 5 keer per week een 45 tal hardlopen. Kan niet wachten om na 14 dagen die gewichten pakken en er een levensstijl ervan te maken.

Ondertussen ben ik niet bij de pakken blijven zitten en gehele schema's opgemaakt. De beginpost is helemaal aangepast worden. Met een veel mooier overzicht, voedingschema, trainingsschema, kalender, ...

Tomorrow is the day I will reborn.

Laatst bewerkt:
succes!

Bedankt voor de steun beide :)

Het karakter kweekt zichzelf denk ik ben nu ook al aan het stoppen met roken en moet toegeven 3 dagen bijten op tanden en dat is het. De quote van "3 days the world is on his head but after that it's just a normal case" klopt inderdaad. Daarjuist genoten van m'n eerste workout en ik moet zeggen dat voelt heerlijk :).

Een vraagje voor morgen: Is het normaal dat je bij Incline Flyes na 8 reps al begint schuin te gaan wanneer je in de lucht bent. Ik bedoel m'n lijn is niet gelijkmatig of is dat de techniek die ik extra moet opbouwen? (weet dit nog van vroeger)

Ik heb je een PM gestuurt OMF zodat ik het excel bestand erbij kan voegen zodat men de hoeveelheden kan bekijken.

Via welke website houd je dat gewicht bij? Ziet er wel cool uit.

@OMF: Ik heb het ontvangen, dankjewel.
@Valandinz: Ik hou alles bij via Bodyspace.

Vandaag 2de training gehad, love the feeling achter het trainen. Vanaf morgen schrijf ik alles op zodat ik mezelf ook zie evalueren qua gewicht heffen. hoe moet ik dit opschrijven bij dumbbells? Is dit dan het gewicht bvb 8 kg dat je per dumbbell draagt of is het 16 kg (de 2 gewichten tesamen).

UPDATE:
Wegens een volkomen foutieve voedingschema, de macros waren 15 75 10. Vandaar heb ik een nieuwe gemaakt. Ik weet dat ik veel hetzelfde zal eten maar vind dit eigenlijk geen probleem. Zal wel een gewente zijn om zoveel te eten. Biefstuk in dit geval is dat dan een filet biefstuk? + voedingsschema kan je downloaden door op m'n afbeelding te klikken.

Ook neem nu dat ik 10%BF kwijt ben. Moet ik dan voedingsschema aanpassen aan de waardes van dan?

Laatst bewerkt:
Hoe gaat het nu? Al progressie?
Mooie opmaak van je log man, ga je volgen.
Gaat lekker snel dat afvallen als je nog erg veel vet hebt :D

Al enig succes naar 3 maanden?

Terug
Naar boven