Fitness Seller

Road to become a champ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Hier het filmpje van de wedstrijd van gisteren. Ondanks dat het een demo betrof gingen de hoofden direct tegen elkaar bij de staredown. Vooraf kregen we nog de succes wensen van Joop Kasteel en Jerry heeft heel vaak de opstoot met Joop getraind. Jerry had me al aan gegeven dat hij die opstoot wilde gaan doen zodat Joop trots op 'm zou zijn. Nou..deze zat er perfect op.:)
Belangrijk voor een vechter is goed naar zijn hoek luisteren. Waar Jerry in de vorige partij door de herrie de hoek niet kon horen was dat nu wel het geval en in het filmpje zie je ook dat hij perfect naar de hoek luisterd en de aanwijzingen opvolgt.

http://www.youtube.com/watch?v=1Bv5hO9QMMc

Ziet er goed uit. Z'n timing is al een stuk beter als bij de laatste wedstrijd, zelfs onder lichte druk weet hij z'n stoten goed te timen. De rust die hij op de helft van de eerste ronde vind, maakt m nog iets beter vind ik persoonlijk. Misschien daar een beetje op focussen tijdens de training.

Laatst bewerkt:
Mooi filmpje tremendes! Goed gedaan champ, ik wist wel dat je kon.:thumbs:

Ziet er goed uit. Z'n timing is al een stuk beter als bij de laatste wedstrijd, zelfs onder lichte druk weet hij z'n stoten goed te timen. De rust die hij op de helft van de eerste ronde vind, maakt m nog iets beter vind ik persoonlijk. Misschien daar een beetje op focussen tijdens de training.

Mooi filmpje tremendes! Goed gedaan champ, ik wist wel dat je kon.:thumbs:

Thanks! We zijn blij dat jerry zijn harde werken beloond is gisteren.

@briekie rust is voor jeugd een heel moeilijk aspect, zeker in wedstrijden. Zowel jerry als zijn tegenstander vond ik dat gisteren al redelijk doen. Maar snap wat je bedoelt hoor en daar is zeker ook aandacht voor. Denk dat dat steeds wat beter zal gaan.
Timing vond ik ook beter. Waarschijnlijk door het sparren.

Niet vergeten dat het een kind is, die nog maar net komt kijken. begeleiding en training gaat ook goed toch ?

progressie zit er zeker in :thumb:

Niet vergeten dat het een kind is, die nog maar net komt kijken. begeleiding en training gaat ook goed toch ?

progressie zit er zeker in :thumb:

Nee hoor vergeten we niet. Alles gaat goed. Zelfs zo goed dat Peter Aerts na afloop van Jerry's partij met Jerry op de foto wilde.:D

25jkvar.jpg

Laatst bewerkt:
Mooi :)

Ik vind em netjes vooruitgang boeken. Ik zag een hele andere Jerry,beter bewegen dan op een vorig filmpje dat ik zag,echt super netjes. Ik dacht echt van "Kijk em nou gaan!" :D Komt helemaal goed,superleuk om naar te kijken ook.

Mooi filmpje tremendes! Je ziet inderdaad vooruitgang bij Jerry en daarnaast ook motivatie en plezier in het spelletje wat voor zo'n jongen nog het allerbelangrijkste moet zijn. Als het zo verder gaat ben ik benieuwd hoe hij zal vechten rond zijn 18e:)

Ook nog een foto impressie van de parij van zaterdag...

178.jpg

177.jpg

179.jpg

180.jpg

182.jpg

184.jpg

185.jpg

186.jpg

187.jpg

188.jpg

Super! Wat een techniek al! Erg leuk! :)

-Leon

Hehe mooi om te zien weer. Wat zijn er eigenlijk allemaal voor regels mbt tot bescherming van die kinderen? Ik zie dat ze hoofd- en scheenbescherming dragen. Ik ga er vanuit dat die scheids ze vrij snel in bescherming neemt en een KO eigenlijk niet of nagenoeg niet voorkomt?

En hoe worden de tegenstanders bepaald? Moeten natuurlijk wel ongeveer rond hetzelfde niveau zitten.

Hehe mooi om te zien weer. Wat zijn er eigenlijk allemaal voor regels mbt tot bescherming van die kinderen? Ik zie dat ze hoofd- en scheenbescherming dragen. Ik ga er vanuit dat die scheids ze vrij snel in bescherming neemt en een KO eigenlijk niet of nagenoeg niet voorkomt?

En hoe worden de tegenstanders bepaald? Moeten natuurlijk wel ongeveer rond hetzelfde niveau zitten.

ik ben laatst ook bij een gala geweest met veel jeugdwedstrijden en het is minder erg dan het lijkt hoor.

-alle jeugdpartijen hebben hoofd, en scheenbeschermers
-als er een iemand binnen 5-10 sec ofso vaak geraakt word worden ze uit elkaar gehaald
-als bovenstaande vaak gebeurt stopt de scheidsrechter het.

ko's zijn zowiezo heel zeldzaam in amateurwedstrijden

Een knockout komt haast niet voor, maar kan natuurlijk wel. De trainer van jerry gooit als het moet vrij snel de handdoek in de ring, als de strijd ongelijk is en zijn vechter te veel klappen krijgt. Moet een goede trainer ook doen. Op dit gala gebeurde het bij een vechter van ons, na een seconde of 30 gooide de trainer van de tegenstander ook de handdoek. Ook de scheidsrechter speelt een belangrijke rol. Dit zag je nu goed bij de partij van jerry. De partij was een twijfel geval geworden omdat jerry zijn tegenstander 2kg lichter bleek te zijn dan was opgegeven. Er zat nu 3kg verschil tussen, 2kg is toegestaan. Dan is de keuze...partij niet doorlaten gaan of er een demo van maken als beide partijen het verschil voor lief nemen en graag willen vechten. Bij een demo komt de scheidsrechter eerder tussenbeide als iemand onder druk staat zodat de vechter de kans Krijgt overnieuw te beginnen. In het geval van jerry kreeg jerry direkt 2 reprimandes om of rustiger aan te doen anders zou hij de partij stoppen.
De tegenstander bepalen is een heikel onderwerp omdat er veel gelogen word in de sport wat betreft leeftijd en aantal partijen wedstrijdervaring. Dit is heel moeilijk te controleren omdat er zoveel verschillende bondjes zijn, anders dus dan met bv voetbal waar je als enige bond de knvb hebt waar alles geregistreerd staat. Is trouwens geen goede zaak al die verschillende bonden. De regel is 2 jaar leeftijdsverschil en 2 kg gewichtverschil. Maar als je besluit een partij aan te nemen op 2 jaar leeftijdsverschil en de tegenstander blijkt een maandje later jarig te zijn én hij heeft 15 partijen gedraaid ipv de opgegeven 4 partijen, dan is de kans groot dat je niks in te brengen hebt en "afgeslacht" word. Maar een zichzelf respecterende trainer ziet dat binnen een paar seconden en zal dan niet aarzelen om de handdoek te gooien. Voor de (jeugd)vechter wel geen leuke en goede ervaring natuurlijk. Voor mij als ouder is hierin ook een taak weggelegd en ik vind zelf 2 jaar verschil teveel, om bovenstaande reden. Mijn grens ligt op 1 jaar en min gelijk gewicht.

Goed verwoord Rene, sluit me hierbij aan. zeker bij die kleintjes is 8 en 10 jaar een heel verschil. vaak heeft de tienjarige ook al meer ervaring.

Goed verwoord Rene, sluit me hierbij aan. zeker bij die kleintjes is 8 en 10 jaar een heel verschil. vaak heeft de tienjarige ook al meer ervaring.
Yup^^ Er moet wel wat controle op zijn. Zeker bij die klein mannen zal er ook nog vlug ontgoocheling zijn als ze een partij verliezen. 2jaar is al iets teveel vind ik zelf ook wel,daar kan idd veel verschil opzitten.

Duidelijke uitleg, dankjewel. Ben trouwens alles behalve tegen dit soort dingen hoor, maar vind het gewoon interessant om te weten hoe het precies allemaal werkt. Uiteraard ben ik wel voor een zekere veiligheid. Wel jammer en ook wel een beetje kwalijk dat leeftijd en ervaring niet makkelijk te checken is.

Aangezien het minder gewelddadig is dan bij volwassen maar het toch een vechtsport blijft, met wat voor instelling stuur je zo een jongen zo een partij in? 'Ga voor de KO', 'schop em in zn lever want daar heeft ie geen bescherming' of meer iets van doe lekker je ding en probeer te winnen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven