XXL Nutrition

Road To Fit Father

Bezoekers in dit topic

Weet je hoeveel kcal je nu/dusver eet om op je huidige gewicht te blijven/zijn gekomen? Dus inclusief vettig en de dubbele porties en het glaasje wijn of biertje.

Ik vind het vaak een goede eerste stap om dat huidige niveau te tracken, en dan als eerste zet zou 500 kcal minder dan dat gaan eten al af moeten doen vallen. Blijven tracken en dan kun je altijd weer verder bijstellen wanneer het een paar weken vast blijft zitten.
Door de weeks at ik als ontbijt: 1 kom honeypops, om 10u Kiwi en pojte Yoghurt, smiddags een belegd broodje, om 15u 2 stukken fruit en een prince koek. 17u een Streekbiertje met een klein zakje chips als aperitief. 18.30u avond maal (meestal een grote portie)
Dus als ik snel even reken at ik rond de 2500 a 2700kcal door de weeks
 
Ohja en ik vind het slim om dat (en andere traktaties/lekkernijen) zoveel mogelijk in je doel kcal in te passen. Dan hoef je je niet schuldig te voelen, loopt het niet zo uit de hand dat je je harde werk van de week weer ongedaan maakt, en het is ook goed om te beseffen dat je nog redelijk kunt eten wat je wilt terwijl je afvalt. Hoewel frituur en alcohol wel minder gezond zijn, te perfect "clean" willen eten kan averechts werken, kost des te meer wilskracht om vol te houden.
Inderdaad, ik het weekend zal ik wel afwijken van het schema.
MAAR, ik hou alles bij met een voedingsapp hoeveel kcal ik die dag nog mag/kan eten. Om zo toch niet boven mijn behoefte uit te komen.
Vb zondag ga ik naar de bakker met mijn zoontje, 1 boterkoek en 1 chocolade koek. s'middags stokbrood met kipfilet. in de namiddag appertief met een biertje en wat kaas. en avondmaal.
 
Inderdaad, daar geef ik je 100% gelijk in.
 
Inderdaad, ik het weekend zal ik wel afwijken van het schema.
MAAR, ik hou alles bij met een voedingsapp hoeveel kcal ik die dag nog mag/kan eten. Om zo toch niet boven mijn behoefte uit te komen.
Vb zondag ga ik naar de bakker met mijn zoontje, 1 boterkoek en 1 chocolade koek. s'middags stokbrood met kipfilet. in de namiddag appertief met een biertje en wat kaas. en avondmaal.
Zeker doen! Zelf ga ik ook zondag naar de bakker met mijn kinderen, en dat heb ik ook gedaan toen ik cutte op 2300 kcal. Boterkoek ingeven in de app en een eiwitshake erbij, prima te doen zolang je maar geen hele cheatdays doet en je een hele dag geen kcal telt.

Op die manier ga je zorgen dat je het lang vol kan houden. Geniet, maar met mate.
Zorg wel dat je je eiwitdoel haalt ;)
 
Zeker doen! Zelf ga ik ook zondag naar de bakker met mijn kinderen, en dat heb ik ook gedaan toen ik cutte op 2300 kcal. Boterkoek ingeven in de app en een eiwitshake erbij, prima te doen zolang je maar geen hele cheatdays doet en je een hele dag geen kcal telt.

Op die manier ga je zorgen dat je het lang vol kan houden. Geniet, maar met mate.
Zorg wel dat je je eiwitdoel haalt ;)
Klopt, gisteren 2 boterkoeken 1 pistolet + 1 shake, s'middags half bruinstokbrood met filet , in de namiddag een biertje , s'avonds steak met aardappelen en groeten + 100gr kwark. ik kwam netjes op 2130kcal uit.
Ik zal op "cheatdays" altijd mijn kcal tellen zodat ik altijd rond mijn needs zit.
 
Een kleine update na 1 week
Het trainen en het houden aan mijn schema/macro's/Kcal gaat goed

De eerste dagen had ik het eigenlijk wel moeilijk om alles "op te krijgen"
Na het tellen van mijn kcal kwam ik soms te weinig uit waardoor ik nog wat extra volkoren pasta etc bij at.

Maar nu ben ik op cruise control, ik zit telkens rond de 2100kcal per dag (alles wordt afgewogen)
Ik ben voldaan na iedere maaltijd, en zeker bij het avond eten na de training waar ik de meeste kcal nuttig (circa 700kcal)

Deze morgen woog ik 91,2kg
En de spieren voelen al wat harder aan + ik voel mij fit ondanks een verkoudheid
 
Een kleine update na 1 week
Het trainen en het houden aan mijn schema/macro's/Kcal gaat goed

De eerste dagen had ik het eigenlijk wel moeilijk om alles "op te krijgen"
Na het tellen van mijn kcal kwam ik soms te weinig uit waardoor ik nog wat extra volkoren pasta etc bij at.

Maar nu ben ik op cruise control, ik zit telkens rond de 2100kcal per dag (alles wordt afgewogen)
Ik ben voldaan na iedere maaltijd, en zeker bij het avond eten na de training waar ik de meeste kcal nuttig (circa 700kcal)

Deze morgen woog ik 91,2kg
En de spieren voelen al wat harder aan + ik voel mij fit ondanks een verkoudheid
Dus 800gr afgevallen (waars minder aangezien dit een dagweging is) met jou stats 92kg bw/30%bf op 2100 kcal pd?
 
Dus 800gr afgevallen (waars minder aangezien dit een dagweging is) met jou stats 92kg bw/30%bf op 2100 kcal pd?
Klopt, Kcal zijn correct. Alles gewogen en bij gehouden, ook op de cheatdag niet meer dan 2200kcal
S'morgens nuchter gewogen.
Deskjob + 3x pw Krachttraining (30min) gevolgd door 30min Low intens cardio

Mijn onderhoud uitgerekend op huidig VP is 2375kcal.
-10% voor de cut zit ik rond de 2100kcal
 
Laatst bewerkt:
Iemand tips om een deftige lichaamsstelling te laten uitvoeren?
Ik had graag mijn exacte VP laten meten om zo mijn kcal inname eventueel aan te passen.
 
Het is nice to know, als je een auto laat tunen weet je toch ook graag de cijfers ondanks hij beter rijdt
 
Het werkelijke % is vrij nutteloos. ik laat door mijn fysio een 7-punts meting doen, eens in de zoveel tijd, maar het aantal mm voor iemand die jonger is geeft een lager %.
In mijn geval kan ik er aan aflezen of ik lichte cut moet doen of niet. ik wil niet meer boven de echte 14% komen.

Schermafdruk van 2023-09-21 15-14-08.png

Schermafdruk van 2023-09-21 15-14-37.png
 
Laatst bewerkt:
Deze morgen tikte de weegschaal 90,8kg
De spieren voelen al wat strakker aan, volgende week wordt mijn BF% gemeten door een coach en overweeg ik ook opvolging bij te nemen.
Momenteel gaat het Kcal goed, gisteren avond een lekkere spaghetti gegeten, maar alles wordt netjes afgewogen
Ik blijf rond de 2050 a 2150kcal per dag
 
Gisteren voor de eerste maal een coach bezocht.
Daar werd ik eens defitg opgemeten, zowel gewicht BF als alle omtrekken.
Daar kwam ik uit op 90,3kg bij een BF van 32%

Mijn voedingsschema vond hij ook netjes gemaakt, alleen heb ik iets meer eiwitten toegevoegd
Kcal rond de 2100 a 2150kcal per dag (160gr Eiwit en 70gr vet per dag, de rest wordt aangevuld met carbs)

Binnen enkele weken schakel ik over naar een Gym ipv thuis, maar op aanraden van de coach zou ik full body blijven doen omdat ik slechts 3xpw kan trainen (KT)

Ook heb ik een stappenteller besteld om zo toch iedere dag aan 7000 stappen te komen
 
Zonet kreeg ik ook mijn nieuwe bloedresulataten.
Cholesterol is nu terug oke in enkele maanden tijd.
Aangezien ik 40 ben heb ik ook gevraagd om mijn hormonen eens te meten
Persoonlijk vind ik wel dat mijn vrije testosterone wat aan de ondergrens zit, wat is jullie mening daarover?
Vanavond heb ik een intake met de huisarts om mijn resultaten te bespreken
 

Bijlagen

  • Capture.JPG
    Capture.JPG
    86 KB · Weergaven: 38
Fulltime job + kind + bijberoep, dus ook geen tijd voor televisie zelfs :p
Bedoel het niet slecht maar met deze instelling is het wachten tot je je 'geplande' training gaat cancellen omdat er iets 'belangrijkers' tussen komt (in veel gevallen is een klusje in huis al een reden)

Maar goed ik wens je het beste en hoop dat je je gezondheid blijvend verbetert.
 
ik ga juist niets cancellen, tenzij er een medische reden is.
Trainingen staan gepland op maandag woensdag en vrijdag die gaan steeds door, en als ik in 3 maand 1 training mis zal het ook niet zo een vaart lopen
Ik ga hier niet lopen overdrijven zoals sommige BB'ers, er zijn nog andere dingen in het leven.
De bedoeling is vooral om mij beter en fitter te voelen, wat spieren bij te kweken en wat vet kwijt te geraken
 
Bedoel het niet slecht maar met deze instelling is het wachten tot je je 'geplande' training gaat cancellen omdat er iets 'belangrijkers' tussen komt (in veel gevallen is een klusje in huis al een reden)

Maar goed ik wens je het beste en hoop dat je je gezondheid blijvend verbetert.
TS is 40 en is pas beginnen trainen en op zijn voeding beginnen letten, met als doel zich fitter te voelen en er wat beter uit te zien.

Beter om een mooi evenwicht te zoeken in je hobby/sport en de andere dingen in het leven dan vanaf het begin elke dag gaan gymmen en amper tijd te hebben voor je gezin. Dat laatste blijf je niet volhouden.
 
Back
Naar boven