Fitness Seller

Road To Fit Father

Bezoekers in dit topic

Sta je één keer per week op de weegschaal, of heb je de uitleg hier op het forum al gehad over dagelijks wegen en daar een weekgemiddelde van berekenen omdat je gewicht van dag tot dag kan verschillen?
 
Ik sta maar 1x per week op de weegschaal (zelfde dag/tijdstip)
Maar goed ik zal mij iedere dag wegen en daarvan het gemiddelde posten
 
  • Like
Waarderingen: Loca
Ik sta maar 1x per week op de weegschaal (zelfde dag/tijdstip)
Maar goed ik zal mij iedere dag wegen en daarvan het gemiddelde posten
je start normaal met afvallen door te tracken wat je nu eet (op moment van beginnen) en dan verlaag je je Kcals met 500Kcals per dag(niet elke dag weer verlagen) - 3500-3000kcals) dat houd je aan tot je stagneert en dan verlaag je met 250Kcals per dag. Weeg je dagelijks naakt onder zelfde omstandigheden en zou heb je een weekgem.

90g vet
min. 150g eiwit
rest aanvullen met koolhydraten. Je huidige BMR is ~1800Kcals, en met 3x trainen ~2500Kcals
Loca en ik doen dat ook, ak trouwens ook volgens mij
 
Nieuwe week update:
Het is reeds de 2de week dat mijn vader en mezelf in een echte gym trainen
Het trainen gaat goed maar het is een pak zwaarder of thuis (maar wel leuker)
De weegschaal tikte deze morgen 86,3kg
Ik was een klein beetje ontgoocheld omdat ik de laatste 2 weken van 400 a 500gr per week bijna een kilo per week verloor, ik deed dan wel bijna geen KT tijdens deze 2 weken ivm vakantie.

Ik kan mij moeilijk inbeelden dat we al 500gr spier gegained hebben in 2 weken
Eind decemeber terug een afspraak bij de coach gepland, om mijn BF en omtrekken te meten

Vergeet er niet bij stil te staan dat je heel erg goed op weg bent hé.... je initiële doel was zomer 2024 (nog ruim half jaar) "ongeveer 80kg" te wegen. En als je gewoon lekker je ding blijft doen ga jij dat gewoon makkelijk halen.

Oh en geniet met mate tijdens de komende feestdagen etc ;-)
 
Loca en ik doen dat ook, ak trouwens ook volgens mij
allemaal samen?
Zelf doe ik het trouwens niet. 😅
Maar heb de uitleg meerdere keren voorbij zien komen en het lijkt veel betrouwbaarder te zijn wanneer je bezig bent met cutten (of bulken).
Het geeft minder snel een vertekend beeld (en daardoor mogelijk teleurstelling of overenthousiasme) als je bijvoorbeeld een keer heel zout/vet/veel gegeten hebt en daardoor zwaarder weegt, of bijvoorbeeld alcohol gedronken/buikgriep en daardoor tijdelijk wat lichter.
Één weging is een momentopname. Van zeven wegingen een gemiddelde nemen en dat vergelijken met het gemiddelde van de vorige week geeft een beter beeld van je progressie.
Maar anderen hebben het ergens hier op het forum veel beter uitgelegd dan ik. :D

Anyway, veel succes en fijn dat je met plezier naar de gym gaat. :)
 
We zijn weeral een weekje verder en ik ben van start gegaan maandag in een echte Gym
Ik train samen met mijn vader (70j) dit is het programma dat we volgen

FULL BODY MAANDAG
A1 Leg Press • Angled • Medium Stance 3 sets 8 Reps
A2 Press • Standing • BB • Medium Grip • Pronated 3 sets 8 Reps
A3 Row • Seated • Close Grip • Neutral 3 sets 8 Reps
A4 Press • 35° Incline • DB • Pronated 3 sets 8 Reps
A5 Pulldown • Wide Grip • Semi-Pronated 3 sets 8 Reps
A6 Lunge • Walking • DB 3 sets 8 Reps
A7 Curl • Incline • DB • Supinated 3 sets 8 Reps
A8 Tricep - Overhead extension - Neutral - Rope 3 sets 8 Reps

FULL BODY WOENSDAG
A1 Press • Flat • BB • Medium Grip • Pronated 3 sets 8 Reps
A2 Squat • Back • High Bar • Medium Stance 3 sets 8 Reps
A3 Pulldown • Close Grip • Neutral 3 sets 8 Reps
A4 Press • Seated • Supported • DB • Pronated 3 sets 8 Reps
A5 Leg Curl • Lying • Feet In • Dorsiflexed 3 sets 8 Reps
A6 Leg Extension 3 sets 8 Reps
A7 Curl • Standing • EZ Bar • Medium Grip • Semi-Supinated 3 sets 8 Reps
A8 Pressdown • High Pulley • Neutral 3 sets 8 Reps

FULL BODY VRIJDAG
A1 Row • Bent-Over • BB • Medium Grip • Pronated 3 sets 8 Reps
A2 Split Squat • Bulgarian • DB 3 sets 10 Reps
A3 Press • Chest • Machine • Neutral 3 sets 10 Reps
A4 Pulldown • Neutral • One-Arm 3 sets 10 Reps
A5 Row • Standing • High Pulley • Rope to Forehead 3 sets 10 Reps
A6 Lateral Raise • Standing • DB 3 sets 10 Reps
A7 Triceps Extensions • Flat • DB 3 sets 10 Reps
A8 Curl • Standing • Low Pulley • Neutral 3 sets 10 Reps

Telkens gevolgd door 30min cardio, behalve op vrijdag, dan moet ik mijn zoontje halen en doe ik 30min cardio op zaterdag of zondag

Ook de weegschaal was weer gunstig vandaag
86,7kg deze morgen
waar heb je dit schema vandaan?
 
Het schema heb ik gekregen van mijn coach
 
  • Like
Waarderingen: GVW
Ondertussen zijn we de 3de week in de GYM bijna voorbij
Ik kan al enkele krachtstats meedelen
LEG PRESS: 8 x 195kg (laatste set van 3)
SQUAT: 8 x 117kg (laatste set van 3)
LEG EXTENSION: 10 x 56kg (laatste set van 3)
INCLINE DUMBBELL PRESS: 8 x 24kg (laatste set van 3)
CLOSE GRIP PULLDOWN: 10 x 66kg (laatste set van 3)
De rest vergeten te noteren, maar vul ik volgende keer aan

Gewicht deze morgen 85,3kg

Met de blackfriday deal van XXL heb ik gelijk een paar bottles ZMA besteld, want ik krijg s'nachts last van krampen in de kuiten en benen.
Ondanks ik 3 tot 4l water drinken en kwark toevoeg aan mijn dieet
 
Sterke squat
 
Ondertussen zijn we de 3de week in de GYM bijna voorbij
Ik kan al enkele krachtstats meedelen
LEG PRESS: 8 x 195kg (laatste set van 3)
SQUAT: 8 x 117kg (laatste set van 3)
LEG EXTENSION: 10 x 56kg (laatste set van 3)
INCLINE DUMBBELL PRESS: 8 x 24kg (laatste set van 3)
CLOSE GRIP PULLDOWN: 10 x 66kg (laatste set van 3)
De rest vergeten te noteren, maar vul ik volgende keer aan

Gewicht deze morgen 85,3kg

Met de blackfriday deal van XXL heb ik gelijk een paar bottles ZMA besteld, want ik krijg s'nachts last van krampen in de kuiten en benen.
Ondanks ik 3 tot 4l water drinken en kwark toevoeg aan mijn dieet
Zware benen en kuiten kan ook komen door vocht vasthouden, en of te laag kalium gehalte. als je meer drinkt dan gem. plas je ook meer kalium uit. ipv ZMA had je beter magnesium bisglycinaat kunnen bestellen.
 
Ik eet ook wel 2 bananen iedere dag voor het kalium, ik zal een litertje minder water drinken, 3l zal voldoende zijn
 
14 september woog je 92, nu weeg je 85.3.....

Gewoon ff lekker 7KG (6.7 I know) afvallen. Ga jij even lekker.

Goed bezig man!
 
Bedankt man!
Juist voor het groot verlof woog ik zelfs 95kg
 
  • Like
Waarderingen: GVW
Deze morgen 84,7kg, ik heb wel de indruk dat ik wat VVM heb bijgekregen in de laatste 3 maand en zeker in de laatste weken, misschien is dit de reden van het matige gewichts verlies
Na de feestdagen laat ik mij eens terug opmeten.

Ook heb ik beslist samen met mijn vader om te investeren in een homegym, zo kunnen we ook regelmatig thuis trainen
Ik heb een ruimte vrij gemaakt van 15m²
De eerste bestelling bij fitness seller is geplaatst gisteren

ATX SCR 680
ATX BCO 770

Ik ben nu nog op zoek naar een legpress/haxsquat combi
 

Bijlagen

  • ATX-BCO-770-home-gym-photo-800x800.jpeg
    ATX-BCO-770-home-gym-photo-800x800.jpeg
    155,7 KB · Weergaven: 40
  • atx-scr-680-sw.jpg
    atx-scr-680-sw.jpg
    198,3 KB · Weergaven: 40
Deze morgen 84,7kg, ik heb wel de indruk dat ik wat VVM heb bijgekregen in de laatste 3 maand en zeker in de laatste weken, misschien is dit de reden van het matige gewichts verlies
Na de feestdagen laat ik mij eens terug opmeten.

Ook heb ik beslist samen met mijn vader om te investeren in een homegym, zo kunnen we ook regelmatig thuis trainen
Ik heb een ruimte vrij gemaakt van 15m²
De eerste bestelling bij fitness seller is geplaatst gisteren

ATX SCR 680
ATX BCO 770

Ik ben nu nog op zoek naar een legpress/haxsquat combi
Mooi als je daar de ruimte voor hebt in huis.
 
Ondertussen heb ik ook een Haxsquat/Legpress op de kop kunnen tikken.
Zaterdag leveren ze de tegels van 1x1m

Gewicht deze morgen 83,9kg

De trainingen gaan goed, alleen krijg ik de laatste weken wat last bij het trainen van de schouders (SAPS)
Ik ga eens bij de huisarts langs voor een echo en eventueel door verwijzing

Want ik kan niet de volle 100% mijn schouders trainen met max gewicht
 
Goeiemorgen allemaal, we zijn weeral een weekje verder en het einde van het jaar staat voor de deur
Deze avond ga ik voor de eerste maal naar de kine voor mijn schouder/pees
Dan een weekje met kerst verlof
Normaal zal ik gewoon verder kunnen trainen alsook voldoende stappen afleggen iedere dag

Wel ga ik met kerstavond en oudejaaravond mijn kcal's niet echt tracken (uitzonderlijk)
Maar ik ben geen dessert en alcohol drinker.

Gewicht deze morgen 83,3kg
Ik hoop van eind januari rond de 80kg uit te komen, dan maak ik terug een afspraak bij mijn coach om alles te meten en eventueel mijn macro's indien nodig wat aan te passen
 
Back
Naar boven