AndroidHealthClinic

Road to Perdition

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Veel bewondering voor de wijze waarop jij van je blessure hersteld.
Uiteindelijk kom je er sterker uit!

Dank je! Het heeft me mentaal alleen maar sterker gemaakt:)

Training @ Fysio:

Warmup:
- Hometrainer: 5km in 10min.

Legpress:
Alleen met geopereerde poot
3x15x40

Squat:
14x95
12x95
10x95

- GM: 3x10x50
- Lunges: 3x8 per kant, 30kg. Moet ze nu anders doen van de fysio. Dit gaan we uiteindelijk opbouwen naar walking lunges.
- Kuiten: 3 sets

Pijn begint nu toch wel weer toe te nemen, ook in m'n goede knie, en m'n geopereerde knie blijft een flinke zwelling houden, die niet wegtrekt na het trainen.
Ben toch al 3 maanden non-stop 3 keer per week m'n knie fors aan het belasten. In overleg met de fysio volgende week dus een deloadweekje. Eens kijken hoe m'n knie daar op reageert.

Ook ben ik de fysio's aan het overtuigen om Prowlers, of op z'n minst Sleds aan te schaffen ipv Bosu-ballen. Als ik lang genoeg dram krijg ik m'n zin vast wel. Vooral het argument dat je voor de prijs van 1 Bosu-bal, 2 Prowlers kan kopen leek wel binnen te komen.

Nog even en de huisvrouwen zijn allemaal aan de 5/3/1 daar bij die fysio! ;)
En vliegen ze met prowlers en sleetjes door de zaak... :D
Zelfs de "deload" is er nu al ingevoerd.
Het moet niet gekker worden. :roflol:

Nog even en de huisvrouwen zijn allemaal aan de 5/3/1 daar bij die fysio! ;)
En vliegen ze met prowlers en sleetjes door de zaak... :D
Zelfs de "deload" is er nu al ingevoerd.
Het moet niet gekker worden. :roflol:

Het enige redenen dat ik uberhaupt nog bij de fysio loop: het is gratis, ze trekken aan de teugels wanneer ik te enthousiast wordt, en d'r houdt iemand in de gaten of m'n knie heel blijft. Het hele plannen van m'n trainingen, en oefeningen uitkiezen kan ik zelf ook nog wel.

Laten we niet doen alsof squat, GM, lunges en calf raises, 3 sets van 10 reps wereldschokkende rocket-science zijn.

Maar goed.. iemand moet aan de teugels trekken he.

Ik heb ook al een balletje opgegooid over neck-harness, maar ik kreeg zulke vreemde blikken dat ik maar gestopt ben met praten.

Ik heb ook al een balletje opgegooid over neck-harness, maar ik kreeg zulke vreemde blikken dat ik maar gestopt ben met praten.
Ik snap niet dat je er aan durft te beginnen.
Ik ben er ook nog steeds niet zeker van of een neck-harness zoals we dat plegen te gebruiken wel fysio-technisch te verantwoorden is hoor... ;)

Maar wat moet je dan? Dan maar geen neck trainen? Das toch geen optie?

Deadliften is slecht voor je rug, squaten is slecht voor je knieen, bankdrukken is slecht voor je schouders, van overhead presses krijg je t*fus, van situps een kromme rug, en van chins krijg je eeltplekken op je handen, van rood vlees krijg je darmkanker, van melk krijg je ontstoken darmen, en van sprints krijg je kapotte enkels, van alcohol gaat je lever naar de klote, van roken ga je dood.

Dat zijn toch ook geen redenen om het maar niet te doen? Of gaan we nu allemaal veilig joggen, en af en toe op de pec-deck pompen?

Hahaha!
Nee hoor, we helpen onszelf gewoon moedwillig naar de klote, hehe.
Maar dan moeten we er wel rekening mee houden dat "gewone" mensen "ons" maar een beetje vreemd vinden. ;)
Door jouw schuld heb ik net besloten mijn neck-harness weer eens te laden en een paar honderd reps te doen na de training! :thumb:

Ik vraag me wel eens af waar het vandaan komt dat "wij" die drang hebben om onszelf te verbeteren/bewijzen(?)
Bodybuilders zijn gewoon onzeker en in het beste geval beta mannetjes, maar "wij"..?
Uber alpha's denk ik! :roflol:

Ik weet het niet.. Ik ben begonnen met trainen omdat ik skinny fat begon te worden, maar zelfs toen al had ik een fascinatie voor grote armen, de onderarmen van popeye, een dikke nek, zware dingen tillen, boksen, vechtsporten enzo.. En ik begon met boksen en later "fitness" omdat ik ontevreden was hoe ik er uit zag.

Maar goed, ik ben er allang achter dat ik gewoon een passie heb, een fascinatie die ik waarschijnlijk nooit zal verklaren, en dat wil ik ook geeneens..

Daarnaast is het langzaamaan wel mijn levensovertuiging geworden dat veel mensen zwak zijn. Zowel fysiek als mentaal. En hoewel ik mezelf ook als zwak beschouw, weiger ik dat te blijven. Plus, het geeft me altijd een kick om mezelf te verbeteren, me helemaal uit te leven, en toch een paar uur per week in m'n eigen wereldje te zijn, de kick van het PR's zetten, ook al is dat al weer ff geleden, het gevoel dat ik voor het eerst de 200kg deadlift deed, het gevoel van de pomp en spierpijn bij het wakker worden, het onrustige gevoel als ik langer dan 2 dagen niet getraint heb, om 5 uur 's ochtends m'n nest uit komen, en de weergoden vervloeken, en mezelf naar de sportschool slepen, en toch een middelmatige training weten neer te zetten, om de rest van de dag met een eufoor gevoel rond te lopen, het feit dat ik in 5 jaar tijd van maatje S of M naar een XL toe ben gegroeid.

Ik doe het allang niet meer omdat ik iets tegenover anderen wil bewijzen, ik geniet er gewoon ongelooflijk veel van, elke seconde dat ik train. Ook al ben ik zwak ten opzichte van velen, ik heb een hele duidelijke definitie van wat IK sterk vind, en dat zal ik vroeg of laat worden, ook al kost het me 40 jaar.

Hoewel ik me soms kan irriteren aan de blikken als ik de derde bak kwark eet op m'n werk, of de blik van mensen uit de flat die mij voor het raam nek zien trainen.. Ik geniet er stiekem ook wel van om 'anders' te zijn, het feit dat ik een passie heb, iets wat bij veel mensen ontbreekt denk ik, dat andere mensen het 'vreemd' vinden, terwijl ik ze eigelijk uitlach, omdat hun de motivatie niet kunnen opbrengen om zich meer dan 1 keer per week op de hometrainer te hijsen..

Ik lul weer een end in de rondte, en ik wil ook niet pochen alsof ik 'Harrdtcore tho tha bone' ben, want in het grote plaatje van het krachtwereld is wat ik doe allesbehalve indrukwekkend, maar ik weiger mijn leven zwak en lui door te brengen.

Niemand zal je uitlachen als ze zien dat je je best doet.
De meeste jongens weten het te waarderen als ze zien dat je "alles" geeft en "hun" passie deelt.
Dit valt vooral op op de PL wedstrijden vind ik.
Ik had dit al ervaren in "mijn" sportschooltje vroeger (White power :D in Terneuzen, het centrum van de wereld. ;)) en ervaar dat iedere keer weer op de wedstrijden.
Mijn trainingen moet ik mezelf soms doorheen slepen en zal ik zelf moeten doen, maar de kameraadschap op de wedstrijden krijg je er zomaar voor niks bij en is me ook wat waard.
En of je nou 200kg RAW drukt, of 120kg in een fully geared Sinzer Robocop shirt, maakt helemaal niks uit!
Gewoon doorbuffelen en het komt allemaal goed Mark.
En wie is er vreemd..?
Ze zijn zelf vreemd omdat ze helemaal geen passie(s) hebben, en niets willen bewijzen op bereiken, de sukkels! :D

Ik heb mijn neck-harness nog even afgestoft hoor.
Ik was het tijdens de training helemaal vergeten, maar heb het dan nog maar even gedaan toen ik uit de douche kwam.
Mijn vrouw zat er op te kijken en zei: "maar liev'n, dat is toch helemaal niet fijn..?" :roflol:
Ik wist niets beters te antwoorden dan: "ik zal je eens laten voelen wat fijn is" :hornyna:
Maar ze verdween snel weer naar haar keuken! :roflol:

Jij trainde in een sportschool die White power heet?:roflol:

Zat je vast ofzo?

---------- Post toegevoegd Sat 16 Jul 2011 om 18:15 ----------

@ Home:
- Band Facepulls: 3 sets
- Rear Laterals: 3 sets
- Wrist Roller: 5 sets
- Neck: 3 sets met neck harness, 3 sets flexion, 3 sets side-ways

Stretchen en buikspieren doe ik morgen, maandag weer echt trainen.

Mooi geschreven man. Succes met je herstel verder, hoelang denk je dat het nog gaat duren tegen je echt terug zwaar kan gaan trainen? Of kijk je het meer week per week aan?

Ik heb voor 2011 totaal geen verwachtingen qua LB, behalve fixen wat stuk is. In principe wil ik in september weer events gaan trainen, en zwaar deadliften, maar ik bekijk het voorlopig inderdaad per week, aangezien de pijn en irritatie weer flink is toegenomen, en de zwelling niet afgenomen is de afgelopen week/weken.

Maar m'n MP gaat goed, en m'n bench gaat weer gestaag richting m'n oude 1rm, dus mij hoor je niet klagen.

En ik verwacht dit jaar nog 55 reps met 55kg te dumbbell roeien, maar das meer voor de lol, in de ijdele hoop dat ik Gijs motivatie kan geven.

Het was inderdaad een gewaagde naam. :D
Zorgde voor wat commotie als de jongens naar wedstrijden gingen.
Maar we hadden er ook een n*ger trainen (was eigenlijk een (halve?) Indo, maar dat was wat gecompliceerd voor ons om dat onderscheid te maken in die tijd) :roflol:

:roflol:

@ Home:
- Stretchen: een beetje
- Band Facepulls: 4 sets
- Neck: 6 sets
- Wrist Roller: 2 sets
- Rear Laterals: 2 sets

Comments: same shit, different day.

Training @ FPA:

Warmup:
- Stretchen: een beetje
- Sets met lege stang: paar

Press:
5x35
5x45
5x55

Chins:
5x
4x
4x
3x
3x

Delts Complex:
3 giant sets

Shrugs:
5x10x120

Lying Triceps Extensions:
5x10x35

Comments: easy rollin'

Deload @ Fysio:

Warmup:
5km fietsen in 10min.

Legpress:
Alleen met manke poot
3x20x20

Squat:
3x15x50

GM:
3x10x30

Lunges:
3x20xBW

- Calf Raises 3x12
- Klooien op Bosu-bal

Comments: dit is exact wat ik maandag ook bij de fysio heb gedaan. Pijn is inmiddels weer helemaal weggetrokken. Afgelopen 2 dagen behoorlijk verkouden geweest, dus wellicht dat het daarmee te maken had. Deload doet me iig goed.

Minder pijn is altijd goed Mark. ;)

Volgende week 100kg squat? :thumbs:

Conditioning gister:

Lopen klooien met een plunjezak met kussens en schijven. Tis een onding geworden, van ongeveer 40kg.

Heb 'm met m'n verkouden kop toch ff 40 keer geschouderd verspreid over 2 sets.

Binnenkort maar 's vullen met zand, dan moetie minstends 100-120kg wegen, want dit is geen doen, schijven schuiven op en neer, gewicht niet goed verdeeld.

Conditioning vandaag:
- 1km lopen
- 2,5km lopen, pogingen tot joggen, huppelen, hinkelen, springen etc. Ging redelijk.

Aangekomen bij heuveltje.
- 6 hill sprints van 40m.

Het woord 'sprints' moet met een korreltje zout genomen worden. Ik ren wat, uhm, tja, onstabiel, en ik durf nog niet volle bak te sprinten, en grote passen te maken. Toch wel weer chill om weer iets athletisch te doen. Ben benieuwd hoe m'n knie morgenochtend voelt.

Heb ook een ab wheel, een chin-bar, uitbreidingsonderdelen voor m'n neck-harness, en een superduper nieuw springtouw besteld.

Verder deze maand nog:
- Sledgehammer van 6,5kg
- Pushup steunen
- Auto-bandje scoren
- Sled maken als ik zin, geld, tijd en energie heb
- Kettlebells als ik goedkope kan vinden.

Geen geld voor grote aankopen, dus voorlopig ff wat klein spul bij elkaar sprokkelen voor mini-workouts, conditioning etc.

Iemand nog ideeën?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven