Fitness Seller

Road to Perdition

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Dat ook natuurlijk!
Denk ik...
Waarschijnlijk....
Pomper!

• Topic Starter Topic Starter
Speelkwartiertje:
Hoop chins, ab wheel rollouts, neck work etc.

Pakketje is na 1000 mails, telefoontjes, en drammen aan de telefoon eindelijk gearriveerd. k*t fedex en GLS.

Ik heb nu een ab wheel, speed rope, deur-rekstok, en een add-on voor m'n neckharness.

Morgen bench, vrijdag fysio, en in het weekend conditioning inhalen die ik deze week geskipt heb.

Training @ FPA:

Warmup:
- Paar setjes dislocates
- Chins

Bench:
10xstang
10x40
3x60
3x70
3x80
3x90
1x100
1x100

Chins:
Tijdens warmup en tussen bench warmups door.
5x
5x
4x
4x
5x

Delts Complex:
- 10x30kg press
- 10x7kg side laterals
- 10x7kg Rear laterals

T-bar Rows:
4x10

- Hammer curls t/m 10x22
- DB Curls 2x12
- OH Ext. 2x12

Comments: links tussen m'n schouderbladen zit muurvast, foamrollen en ibuprofen slikken als de mother****ers. Ook geen puf voor een repout, dus paar snelle singles gedaan achteraf.

Laatst bewerkt:
Ellende tussen je schouderbladen misschien opgedaan tijdens de Presses van laatst.
Ik namelijk wel vorige week...
Ik negeer het maar gewoon. ;)
Goed bezig.

tennisbal en tegen de muur gaan staan. Druk de shit uit die plek en in combi met 1a2 ibu voor het slapen komt het wrs wel los is mijn ervaring.

Doe ik eigenlijk nooit Gijs, terwijl ik er ooit eens speciaal een tennisbal voor op mijn slaapkamer heb gelegd...
Toch maar eens proberen.

Ellende tussen je schouderbladen misschien opgedaan tijdens de Presses van laatst.
Ik namelijk wel vorige week...
Ik negeer het maar gewoon. ;)
Goed bezig.

Herstel is ****ed up doordat ik strontverkouden ben. En ik had wat problemen met terugleggen van de bar bij de fysio. Low bar werd heel erg low-bar.

Oorzaak doet er ook niet echt toe, aangezien het geen structureel probleem is.

tennisbal en tegen de muur gaan staan. Druk de shit uit die plek en in combi met 1a2 ibu voor het slapen komt het wrs wel los is mijn ervaring.

Ja, ik kwam er al niet goed bij met m'n PVC-buis, hete douchestraal doet niet zoveel. Wel als een koe met jeuk staan schuren tegen de muur.

Ik ga eens een tennisbal opsporen. Thanks!

Doe ik eigenlijk nooit Gijs, terwijl ik er ooit eens speciaal een tennisbal voor op mijn slaapkamer heb gelegd...
Toch maar eens proberen.

Ik denk dat jij een hoop pijntjes kan oplossen door regelmatig stretchen, foamrollen e.d., gecombineerd met een logische programmering van je trainingen, en wat gewichtsverlies, wat conditioning.

Je weet wat je kan/moet doen, maar je doet het niet. Wijze les van een snotaap, gratis en voor niks. Geen waardeoordeel, gewoon een observatie.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat jij een hoop pijntjes kan oplossen door regelmatig stretchen, foamrollen e.d., gecombineerd met een logische programmering van je trainingen, en wat gewichtsverlies, wat conditioning.

Je weet wat je kan/moet doen, maar je doet het niet. Wijze les van een snotaap, gratis en voor niks. Geen waardeoordeel, gewoon een observatie.
Mijn trainingen zijn hartstikke logisch, alleen kan niemand die logica zien geloof ik.
Stretchen enzo heb ik geen zin in, en conditioning doe ik al genoeg tijdens mijn werk.

Mijn trainingen zijn hartstikke logisch, alleen kan niemand die logica zien geloof ik.
Stretchen enzo heb ik geen zin in, en conditioning doe ik al genoeg tijdens mijn werk.

Hahaha.. ik wist dat er zo'n reactie zou komen.. then again.. je bent sterk, en je drukt richting de 180, dus **** it.

Ik zou niet graag tegen je liegen Mark.

Hele hoop ibuprofen en gerag met stok en muur verder. Voelt wat beter tussen m'n schouderblad.

Training @ Fysio:

Warmup:
- 10min. fietsen
- Single leg press

Squat:
3xstang
3x50
3x90
7x110
6x110
5x110

Assistance:
- GM's 3 sets
- Lunges 3 sets
- Calf Raises 3 sets

Jumps:
- Horizontale sprongen vanuit stilstand: allerlei drills, op één been, twee been, allerlei soorten landingen.

Fysio's waren zeer verbaasd dat iemand van 107kg BW, die 0,0 atletiek verleden heeft zo ver kan springen. Niks gemeten, maar ik verbaasde me er zelf ook over. Squaten heeft dus ook zo z'n carryover naar andere dingen.

Binnenkort gaan we m'n vertical jump meten. sweet.

Oh ja: maandag ga ik m'n custom fiets laten ontwerpen.

Waarschijnlijk zal t zoiets zijn als dit:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

FeltCurbside.JPG-480-90-480-70.jpg

Maar dan met verzwaard frame, speciaal afgestelde en versterkte tandwielen, en waarschijnlijk fixed gear, als m'n knie dat aan kan. Hoe dan ook, zonder versnellingen.

Oftewel: een fiets die mijn gewicht kan weerstaan, mijn lompheid kan verdragen, en waar ik razendsnel op kan fietsen. Nooit meer OV.

Saturday morning blues:

Opgewarmd met paar sets dislocates

3 rondes van dit:
- Band facepulls 25 reps
- Wrist roller 8 keer op en neer
- Neck Harness 20 reps
- Chins 2x5 reps
- Pushups 10 reps
- Plunjezak 10 keer schouderen
- Schaduwboksen 2 min.

Ab wheel nokte ik bij de 1e rep al. Evil wheel.

Sunday morning strollin'

Circuitje van:
- Band facepulls 25 reps
- Wrist roller 10 keer op en neer
- Neck flexion/extension
- Chins 2x5
- Ab wheel 5 reps

2 rondes was genoeg.

Morgen fysio, dinsdag press. Verkoudheid begint eindelijk iets bij te trekken.

Laatst bewerkt:
Why the hell fixed gear man..?
In ons winderige landje kun je best wat versnellingen gebruiken denk ik.
Of is het vanwege de kosten..?
Toch niet..?
Of is het gewoon meer HARDCORE..?

Why the hell fixed gear man..?
In ons winderige landje kun je best wat versnellingen gebruiken denk ik.
Of is het vanwege de kosten..?
Toch niet..?
Of is het gewoon meer HARDCORE..?

Omdat ik volledige controle wil, en geen easy coastin' wil op de fiets.

Ik kan me nog herinneren toen ik een mountainbike had, en een oude herenfiets.. toen kon ik sneller op de herenfiets. Goed afstellen, en gaan met de banaan. Je trapt je suf, maar **** it, daar is een fiets voor bedoeld he.

Then again, single speed wordt 't, want k heb wat research gedaan op internet, en het risico van op m'n bek klappen kan ik nu met m'n knie ff niet riskeren om met fixed gear te rijden.

Kort gezegd omdat het gewoon meer hardcore is dus;)

Training @ Fysio:

Warmup:
6min. fietsen

Squat:
10xstang
5x50
1x70
1x90
7x110
6x110
6x110
Ik squat 'op de haak', dus gewoon op parallel. Dieper heb ik tijdens warmup wel geprobeerd, maar dan wordt de druk op m'n knie wel heel eng.

GM:
3x10x55

Stepdowns:
3x10xBW

Jumps:
Gewoon alles horizontaal
- 3x10 2 benen springen, 2 benen landen.
- 3x10 2 benen springen, 1 been landen
- 3x10 1 been springen, 2 benen landen
- 3x10 1 been springen, 1 been landen

Comments: Aangezien ik 140 squatte met belt de dag voordat m'n knie het begaf, denk ik dat ik nu met 7x110, en 2x6x110 sterker ben dan toen. Het kriebelt wel om met belt nu eens een keer te gaan maxen. Woensdag ga ik voor de 9x115 en 6x120.

Gaat lekker man.

Nu wil ik ook een single speed fiets natuurlijk!

Gaat lekker man.

Nu wil ik ook een single speed fiets natuurlijk!

Zal 't wel doen.. fiets is over weekje klaar.. Mooiste frame lag al kant en klaar gespoten. Heb net ff op een vergelijkbare single-speed racefiets gereden. Reed eerst beetje van "what the ****" op een zandweggetje, maar zodra ik op het asfalt kwam.. Zoef!

Het wordt een gaaf fietsje.. gebouwd rondom een 40 jaar oud Koga frame.

Foto's volgen uiteraard binnenkort.

Extra Work @ Home:
Bij thuiskomst toch nog maar ff wat gedaan.

3 rondes van dit circuit:
- Band Facepulls 25 reps
- Neck harness 30+ reps
- Wrist Roller 10 keer op en neer
- Schadowboksen: 3min. focus op voetenwerk en directe stoten.
- Dislocates: stuk of 30 reps

Totaal niet-boeiend feitje, maar kwam er vandaag bij de fysio achter dat m'n hartslag tijdens het fietsen steeds lager blijft. 3 maanden terug zat m'n hartslag bij rustig trappen (70rpm) rond de 160-170, nu bij 90-100 rpm rond de 140-150, terwijl de intensiteit hoger is. Kan nooit slecht zijn.

Ook voel ik me sterker dan ooit, terwijl ik nu 3 keer per week redelijk zwaar squat, terwijl ik dat voorheen 1 keer per week deed. Het zit dus toch allemaal tussen de oren blijkbaar. M'n lichaam kan dus veel meer hebben dan ik denk/dacht, al loop ik wel 24/7 met een lowerback-pump rond.

That dude Rippetoe might be right after all..?! ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven