XXL Nutrition

Rocks road to world domination

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.361

meh sumo

http://www.youtube.com/watch?v=0oa49zpmYIc

deze man heeft het zelfde "probleem" maar deadlift wel even 6x bodyweight. Dit is juist een voordeel

verkeerd verwoord misschien. vind mijn lichaamsbouw geen probleem, enkel het dilemma dat iedereen zegt dat mijn reet naar beneden moet terwijl dat gigantisch kut voelt als startpositie

Aan heuphoogte moet je niet denken.

Waar je wel aan wilt denken:

-bar ongeveer boven de middelste helft van je voet
-schouderbladen boven de bar
-core tightness en een zo neutraal mogelijke rug, maar geen 'holle rug' want dat ga je toch nooit vol kunnen houden op degelijke gewichten

je hebt dan nog wat speling wat betreft hoe dichtbij de halter je staat (hoe dichterbij de halter des te minder knee travel en hogere heuppositie)

hoe zagen mijn deadlifts er in dat opzicht bij phm uit dan?

Je leek niet echt bewust te proberen je rug in een neutrale positie te krijgen of het lukte in ieder geval niet. Probeer anders een keer als setup eerst met heupen hoog en benen bijna gestrekt (in een sldl achtige positie dus) je torso neutral te krijgen en laat daarna je heupen zakken tot een positie die sterk voelt, dan heb je in ieder geval een betere startpositie.

---------- Toegevoegd om 23:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:37 ----------

Of als het een flexibility issue is, doe dan een tijdje stiff legged deadlifts (wel met neutrale torso) en doe nog mobility work zoals bijvoorbeeld wat stretches voor je hamstring.

Het kwartje viel bij mij in ieder geval redelijk qua 'de techniek goed voelen' toen ik het benaderde als een SLDL maar voordat ik begon mn benen boog totdat de positie sterk voelde.

---------- Toegevoegd om 23:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:39 ----------

Mike tuchscherer heeft ook ongeveer 12/10 deadlift setup en form. Het gaat er bij jou anders uitzien maar als je op dezelfde dingen let als hij dan kan je daar veel van leren.

• #1.363
thanks pleur! zal morgen eens kijken wat ik er mee kan

nu ik convi weer probeer te doen, doe ik het ook zo bar midden voet, beneden strekken en dan heupen laten zakken totdat dje positie het goed voelt, boven lichaam ook op spanning brengen en dan pullen ! en dat gaat dan volgens mij ook nog niet eens zo heel slecht

heb volgens kij wel lichte bolling in bovenrug, maar das niet erg volgensmij

• #1.365
nu ik convi weer probeer te doen, doe ik het ook zo bar midden voet, beneden strekken en dan heupen laten zakken totdat dje positie het goed voelt, boven lichaam ook op spanning brengen en dan pullen ! en dat gaat dan volgens mij ook nog niet eens zo heel slecht

deadliften ging wel redelijk qua techniek vandaag vgm

squat:

5x5x105

wat gewisseld tussen semi low bar en low bar. ga me nu een tijdje verdiepen in low bar. ga wel iets voorover maar het voelt niet als een nadeel ofzo.

overhead press

3x5x55

wel lekker

push press

0x80 ging op mijn bek srs
3x60
1x70

deadlift

5x70
3x110
3x3x130

1 arm db row

3x8x40

incline db press

3x5x37,5 matig

thuis 5 minuten elleboog met ijs gekoeld

Mooie treen steenfan :D

Goeie gewichten :)

Lekkere presses mate. Wat is dat semi low en low?

is meer een kwestie van borst omhoog dan heupen omlaag

Ik zou ook stoppen met push jerken en gewoon push pressen, bij ons ging je ook een aantal keer echt bijna onderuit. Is veel te tricky.

• #1.371

thanks, vond het persoonlijk beetje tegenvallen
Lekkere presses mate. Wat is dat semi low en low?

semi low is onderaan traps. low is halverwege rug ongeveer

Ik zou ook stoppen met push jerken en gewoon push pressen, bij ons ging je ook een aantal keer echt bijna onderuit. Is veel te tricky.

true. is push press wel een waardevolle toevoeging naast strict press? en zou ik het dan doen op de dag dat ik ook zwaar strict press of op maandag waar ik ''zwaar'' benchpress?

training

kut elleboog

ohp eerst want bp bezet

ohp

4x6x40

bp

10x20
5x50
3x70
5x80
3x8x60

chin up

4xbw
3x5x79 reverse grip lat pulldown

barbell row

3x8x70

cable fly's

biceps

Naar van je elleboog RotsVanLeeftijden.

• #1.373
Naar van je elleboog RotsVanLeeftijden.

Bedankt voor je medeleven yvn

training van vandaag

squat highbar

10x20
5x5x60

deadlift

5x70
5x110
3x130
5x155
belt om
5x155
5x155

grip is echt kut. magnesium mag niet in gym en straps mogen niet tijdens wedstrijden..

poging tot wat frontsquats

plank

3x 1,5 minuut

Pak je 'm al mixed?

Lekkere doodtil wel

meh!

vloeibaar magnesium mag ook niet??

prima deadlift, klote dat je geen magnesium mag gebruiken. handen goed droogmaken van te voren en desnoods nog tijdens de set (als je heel erg last hebt van zweethanden).

je kan op andere dagen wat deadhangs/pronated shrugs/farmer walks doen als je grip wil trainen.

Vloeibare magnesium kopen.

Ik zou die pushpress dan op de zware bench dag erbij doen, niet op mp dag.
Verder is t afhankelijk van je doelen, als je strongman wil doen zou ik persoonlijk zeker wel twee keer per week overhead doen en dan zou ik dus kiezen voor 1x mp en 1x pp, als je main goal powerlifting is is twee keer per week oh niet echt handig en zal t ws je benchvolume in de weg zitten, en dan zou ik dus alleen mp doen.

• #1.378
Pak je 'm al mixed?

Lekkere doodtil wel

ja pak m al wel mixed

tis vooral dat die eelt op mijn handen kapot gaat ook en dat doet au

meh!

vloeibaar magnesium mag ook niet??

zal wel even informeren wat wel en niet mag

prima deadlift, klote dat je geen magnesium mag gebruiken. handen goed droogmaken van te voren en desnoods nog tijdens de set (als je heel erg last hebt van zweethanden).

je kan op andere dagen wat deadhangs/pronated shrugs/farmer walks doen als je grip wil trainen.

thanks voor de tips
Vloeibare magnesium kopen.

Ik zou die pushpress dan op de zware bench dag erbij doen, niet op mp dag.
Verder is t afhankelijk van je doelen, als je strongman wil doen zou ik persoonlijk zeker wel twee keer per week overhead doen en dan zou ik dus kiezen voor 1x mp en 1x pp, als je main goal powerlifting is is twee keer per week oh niet echt handig en zal t ws je benchvolume in de weg zitten, en dan zou ik dus alleen mp doen.

oke thanks. weet nog niet echt wat ik wil. sws eerst eens een powerlift wedstrijd meepakken als mijn krachtstats er naar zijn en op de lange termijn wel strongman

Niet informeren Rock...gewoon doen:thumbs:

• #1.380
Niet informeren Rock...gewoon doen:thumbs:

#yolo

vandaag getraind bij basic fit, en het is ook nog januari.. man man man :roflol:

zou er zo een report over kunnen schrijven..

wat ik dan ook ga doen

Ik kwam semi doorweekt binnen door de regen en de vriendelijke balimedewerkert die volgens mij ook het enige personeelslid aanwezig was liet me een formuliertje invullen waar ik mijn naam, telefoonnr en emailadres op neer moest pennen waarna hij me vertelde hoe ik moest lopen om de kleedkamer te bereiken. hij wenste me veel succes en ging weer verder met niks doen. kreeg geen rondleiding of instructies oid wat waar was en moest het zelf maar uitzoeken. uiteindelijk een trappetje af de kt zone gevonden waar ik begroet werd door 20 rockofages die me schaapachtig aankeken. alles hing vol met spiegels en moest serieus even kijken of ik nu wel echt naar het squatrack toeliep of naar 1 van de 20 weerspiegelingen. maar goed, dus begonnen met overhead pressen en naast me stond een ecto met een stringer een oefening te doen in het cable station die ik de ''autistische zeehondenklap'' zou noemen. serieus geen idee waar die vent nou echt mee bezig was. verder nog wat ''standaard'' dingen zoals 1/25 roms en 2 gasten die binnenkwamen lopen en aan het overleggen waren wat ze vandaag eens zouden trainen ''ik heb wel zin in biceps''.. ohja ook nog een gast die volgens mij niet 1 oefening heeft gedaan maar alleen rondjes aan het lopen was en af en toe een gesprek met iemand had.

materiaal was ook gewoon zwaar poep. meeste stangen waren 10 kg en dumbbells met een hele rare vorm van een soort plastic wat heel kut aanvoelde. ook maar 1 squatrack maar dat maakte niet heel veel uit, want die gebruikte toch niemand volgens mij.

bij het weggaan wist de baliemedewerkert volgens mij niet eens meer wie ik was. denk dat je er zo een maand gratis proeflessen kan doen voordat ze uberhaupt iets merken.

maar goed dat was dus 1 keer en nooit weer. heb volgens mij niemand een compound oefening zien doen, niet eens een bench press want borst train je natuurlijk in het cable station.
mijn training

overhead press

5x20
5x40
3x50
5x56,25 oeps een kant 1,25 vergeten
4x5x57,5

niet superhard maar wel goed te doen

reverse grip lat pulldown

3x8

bench press

10x10