- Lid geworden
- 7 okt 2002
- Topic Starter
Een voelsetje is zeker handig als je nog het gewicht moet bepalen voor een nieuwe oefening. Maar wanneer je de oefening al gedaan hebt, dan weet je toch hoeveel je er de volgende keer bij kan gooien?
Het enige nut van die voelset lijkt mij dan gewoon een overgang tussen opwarming en werkset. CNS priming een beetje dus. Of mis ik iets?
Als je lineair zou trainen (iedere keer een van te voren gepland gewicht erbij zou je gelijk hebben.
Als je op gevoel- en daarbij om en nabij falen traint dan wordt het wat anders. Er zijn tal van omstandigheden waardoor het de ene keer beter gaat dan de andere keer.
Hoe het op dat moment gaat bepaal je met de voelset. Is ook 1 van de reden dat het schema gericht is op trainee die al wat meer ervaring hebben. Je moet Namenlijk eerst gevoel ontwikkeld hebben voor je gebruik kan maken van gevoels technieken.
Opwarmen is iets anders. Als je na de eerste set oefeningen nog niet bent opgewarmd dan wordt je dat nooit meer. CNS priming gaat beter met een plyometrische set voor de gewone training (prima manier trouwens)
Ik heb dit al geprobeerd. Wanneer ik begin te curlen, dan zit ik met de stang tegen het zitje (wat helaas niet lager kan). Ook de armensteun kan niet verhoogd worden. Misschien kan ik gewoon enkel een klein stuk van mijn bovenarmen laten steunen op de armensteun, om zo toch de beweging uit te kunnen voeren; ik zal het eens uittesten..
Je moet juist de andere kant op. Niet stoel laten zakken of plank omhoog waardoor de hoek romp/armen kleiner wordt, maar juist ervoor zorgen dat de hoek romp/armen groter wordt.