- Waardering
- 317
- Lengte
- 1m94
- Massa
- 115kg
- Vetpercentage
- 18%
1. Powerclean en hangclean zijn precies hetzelfde alleen til je bij powercleans de barbell op tot je knieen en ga je direct over naar de 2e pull terwijl je bij hang cleans begint bij de 2e pull en je dus de meest ideale positie voor de barbell kan maken.Update van net zoals belooft
Hang cleans
50x5
50x5
60x5
60x5
60x5
62,5x5
Note: Lekker lekker. Benen voelde wel vermoeid maar het ging gelukkig
MironT adviseerde me om hangcleans @ rug dag te doen en powercleans op benen dag te doen ( het is dan ''of'' en niet ''power en hang'', beide en ene of bij de andere dat verschilt dan per week ). Wie denken jullie hiervan. Ik dacht juist dat je bij powerclean meer rug pakt, omdat je uit deadlift positie begint en bij hangcleans hipswing geeft. Niet dat ik aan zijn advies twijfelen, alleen het komt niet overeen met wat ik in gedachte had, dus wil graag meerdere inzichten hier over !
Deel je kennis even zou ik zeggen mensen
Morgen : Rug & Biceps
2. Powerclean is geen deadlift, net zoals een deadlift niet een halve powerclean is. Startpositie voor een powerclean is ontzettend anders en als je zo deadlift zul je een stuk minder deadliften.
3. Bij beide moet je 'hipswing' hebben.
Ik zou gewoon afwisselen met powercleans en hang cleans, en ik zou ze eerder altijd bij rug plaatsen idd dan bij benen. (omdat het powercleans zijn en geen normale squat cleans)
Wat je ook kunt doen zijn voornamelijk alleen hang cleans. Sommige claimen dat je dan het onderste gedeelte van de powerclean verwaarloost maar het onderste gedeelte van de powerclean is niet zo interessant. De 2e pull bepaalt je hele clean. Het onderste gedeelte is er in feit alleen maar om de barbell in de juiste positie te krijgen voor de 2e pull, niet om daar de snelheid te ontwikkelen die je nodig hebt om de barbell te vangen, daar is de 2e pull hoofdzakelijk verantwoordelijk voor. En daarom zijn powercleans an sich ook wel interessant maar anders zullen hang clean/clean pull-dominante powercleantrainingen je denk ik betere gains geven op je powerclean.

Bedankt Tjok *moet verdelen*

Hadden ze apart gezet