AndroidHealthClinic

Ronniej's Log : ecto boy met gel in hairs achterover haar matje boy met door vader betaald ralph lau

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Update van net zoals belooft

Hang cleans
50x5
50x5
60x5
60x5
60x5
62,5x5

Note: Lekker lekker. Benen voelde wel vermoeid maar het ging gelukkig :D

MironT adviseerde me om hangcleans @ rug dag te doen en powercleans op benen dag te doen ( het is dan ''of'' en niet ''power en hang'', beide en ene of bij de andere dat verschilt dan per week ). Wie denken jullie hiervan. Ik dacht juist dat je bij powerclean meer rug pakt, omdat je uit deadlift positie begint en bij hangcleans hipswing geeft. Niet dat ik aan zijn advies twijfelen, alleen het komt niet overeen met wat ik in gedachte had, dus wil graag meerdere inzichten hier over !
Deel je kennis even zou ik zeggen mensen

Morgen : Rug & Biceps
1. Powerclean en hangclean zijn precies hetzelfde alleen til je bij powercleans de barbell op tot je knieen en ga je direct over naar de 2e pull terwijl je bij hang cleans begint bij de 2e pull en je dus de meest ideale positie voor de barbell kan maken.

2. Powerclean is geen deadlift, net zoals een deadlift niet een halve powerclean is. Startpositie voor een powerclean is ontzettend anders en als je zo deadlift zul je een stuk minder deadliften.

3. Bij beide moet je 'hipswing' hebben.

Ik zou gewoon afwisselen met powercleans en hang cleans, en ik zou ze eerder altijd bij rug plaatsen idd dan bij benen. (omdat het powercleans zijn en geen normale squat cleans)

Wat je ook kunt doen zijn voornamelijk alleen hang cleans. Sommige claimen dat je dan het onderste gedeelte van de powerclean verwaarloost maar het onderste gedeelte van de powerclean is niet zo interessant. De 2e pull bepaalt je hele clean. Het onderste gedeelte is er in feit alleen maar om de barbell in de juiste positie te krijgen voor de 2e pull, niet om daar de snelheid te ontwikkelen die je nodig hebt om de barbell te vangen, daar is de 2e pull hoofdzakelijk verantwoordelijk voor. En daarom zijn powercleans an sich ook wel interessant maar anders zullen hang clean/clean pull-dominante powercleantrainingen je denk ik betere gains geven op je powerclean.

• Topic Starter Topic Starter
1. Powerclean en hangclean zijn precies hetzelfde alleen til je bij powercleans de barbell op tot je knieen en ga je direct over naar de 2e pull terwijl je bij hang cleans begint bij de 2e pull en je dus de meest ideale positie voor de barbell kan maken.

2. Powerclean is geen deadlift, net zoals een deadlift niet een halve powerclean is. Startpositie voor een powerclean is ontzettend anders en als je zo deadlift zul je een stuk minder deadliften.

Ik zou gewoon afwisselen met powercleans en hang cleans, en ik zou ze eerder altijd bij rug plaatsen idd dan bij benen. (omdat het powercleans zijn en geen normale squat cleans)

Wat je ook kunt doen zijn voornamelijk alleen hang cleans. Sommige claimen dat je dan het onderste gedeelte van de powerclean verwaarloost maar het onderste gedeelte van de powerclean is niet zo interessant. De 2e pull bepaalt je hele clean. Het onderste gedeelte is er in feit alleen maar om de barbell in de juiste positie te krijgen voor de 2e pull, niet om daar de snelheid te ontwikkelen die je nodig hebt om de barbell te vangen, daar is de 2e pull hoofdzakelijk verantwoordelijk voor. En daarom zijn powercleans an sich ook wel interessant maar anders zullen hang clean/clean pull-dominante powercleantrainingen je denk ik betere gains geven op je powerclean.

:eek: Bedankt Tjok *moet verdelen*
Heel erg duidelijk uitgelegd, maar moet ik de hangclean dan gewoon als eerste oefening van de rug-dag doen en daarna gewoon deadliften en de rest ?

Heel duidelijk verhaal inderdaad, maar toch ben ik het niet helemaal eens met dat je de bar alleen op hoogte brengt voor de 2e pull. Hoe kan het dan dat mijn hang clean lager ligt dan mijn gewone, bij dezelfde quarter squat? De eerste paar cm verlopen traag bij mij (om 'rukken' tegen te gaan) maar kort daarna komt de snelheid er al wel aardig in..

Hmmm ik vind hang clean sowieso chiller dat wel, blijf die gewoon doen zoals Tjok zei.
Komt dan ook bij rug dag.

Bench
50x8
55x8
60x5
57,5x2 ? ? ? ? ?
55x3 ? ? ? ?
Verdomme bleek dat er aan de andere kant meer kilo hing, faal -1
50x8
50x6

Incline bench
40x8
45x7
45x6
45x5

Zooi benchdips

Morgen schouders doen, was in slaap gevallen dus alles was in de war voor vandaag behoorlijk k*t, maar wel lekker geslapen :D!

Iemand trouwens goed schema om me bench wat omhoog te krijgen ? dit is namelijk gewoon beschamend hahahahah

Laatst bewerkt:
hahaha, wel opletten eh? ;)

Maakt nie uit toch, toch ffies getraind gap, en rust is ook nodig eh? ;)

haha, lekker toch?

hahahaha kerel ook al in slaap gevallen.
ik net na het avondeten ook xD
gelukkig had ik toen al getraind!

Wordt er hier nog getraind?
Of is het weer allemaal k*t met peren met je, ouwe beunhaas!:D

Wordt er hier nog getraind?
Of is het weer allemaal k*t met peren met je, ouwe beunhaas!:D

Nee morgen weer rustig. En heb me training van donderdag doorgeschoven, omdat me knie'en overbelast waren, doordat ik te hard ben begonnen met basketballen na 2 weken niets.
En train niet op vrijdag en zaterdag. ;)

Gewonnen vanmiddag 88-48, had 20punten, ging wel lekker. Knie'en gingen wel, voel het wel een beetje, maar is al iets minder :D Morgen benen en vast nog wat :D!

Nee morgen weer rustig. En heb me training van donderdag doorgeschoven, omdat me knie'en overbelast waren, doordat ik te hard ben begonnen met basketballen na 2 weken niets.
En train niet op vrijdag en zaterdag. ;)

Gewonnen vanmiddag 88-48, had 20punten, ging wel lekker. Knie'en gingen wel, voel het wel een beetje, maar is al iets minder :D Morgen benen en vast nog wat :D!

Gefeli, knallen morgen!:)

Oei, voorzichtig met je knieen! Maar wel top dat je gewonnen hebt, waarvan 20 punten uit eigen hand!

Suc6 vandaag en een prettig weeken!:D

Oei, voorzichtig met je knieen! Maar wel top dat je gewonnen hebt, waarvan 20 punten uit eigen hand!

Suc6 vandaag en een prettig weeken!:D

Nooit echt uit eigen hand het, altijd teamwork haha!
Thanks, vandaag er weer tegen aan. Me moeder heeft me hok helemaal wit geverfd, zal wel lekker high worden van de geur van verf ahaha

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven