AndroidHealthClinic

Man vast om mishandeling inbreker

Ik zou iemand ook flink meppen als ik de kans heb, je kunt moeilijk een klein tikje geven want of hij rent weg of hij neemt jouw te grazen.

Ik begrijp dit dus echt niet he. Wat moet je dan doen als je tegenover die kerel staat? Je schrikt je toch de t*ring? Misschien is die inbreker gewapend, je kan geen halve maatregelen nemen, voor je het weet heb je een kogel in je kop.

Het is toch de keuze van de inbreker om risico te lopen? Waarom moet iemand die bewust die keuze maakt nog zo beschermd worden?

Je mag een arrestatie verrichten met daarbij het gebruikte geweld.

Mijn motor was toen gejat, en ik vroeg aan die agente, als ik em tegenkom. Hoe moet ik em eraf slaan. Want als ik em zie rijden sla ik em eraf! Of ben ik dan de pineut dus zij zei: "Je mag een arrestatie verrichten met daarbij het gebruikte geweld, niemand hier die je dat kwalijk neemt"

Dus als ik ter goede trouw een motor koop, wat achteraf jou gestolen motor blijkt te zijn, mag jij mij eraf slaan en is er niemand van de politie die je dat kwalijk neemt... Oke dan.. Vrouwtje weet waarover ze praat...

Dus op inbraak moet voortaan de doodstraf staan volgens jou? Mag hopen dat je het niet echt meent.. ;)

Als ik een inbreker in mn huis aantref (hoop dat het nooit voor zal komen though) mag ie hopen als ie uberhaupt het ziekenhuis redt. Mij in gevaar brengen is niet cool.

Niemand verplicht iemand om in te moeten breken.
Het is een keuze en een risico dat je toch echt helemaal zelf neemt. Staat er een grote Rotweiler op de inbreker te wachten of een boze kerel met een honkbal knuppel, jammer dan.
Dan had je maar moeten kiezen om te gaan werken voor je geld i.p.v. andermans spullen te stelen.

Ik ben van mening dat iemand die de wet overtreedt, wetloos wordt. Maw: als iemand inbreekt in jouw huis zou jij je mogen verdedigen met om het even welk geweld (vuurwapen, knuppel, pattatemes...) zonder enige gevolgen te moeten dragen. Ik ga iedere dag werken om mij luxe te kunnen betalen, en ik duld het niet dat iemand het zomaar van mij afpakt! Laat staan dat er iemand ongevraagd mijn huis zou betreden.

Ik verdedig mijn eigendom met een hakbijl!

het probleem zal wel geweest zijn dat die inbreker 5 of 6 klappen heeft gehad en ook nog een paar toen hij al op de grond lag. ik ben zeker van mening dat je van je af moet mogen slaan als je slachtoffer van een overval of inbraak wordt. maar er zijn natuurlijk grenzen (al is dat moeilijk te beheersen als je vol met adrenaline zit..)
toch denk ik dat die man wel vrijgesproken wordt! er zijn namelijk wel wat vergelijkbare zaken geweest laatste twee jaar en toen kreeg de zelfverdediger toch gelijk.

Dus op inbraak moet voortaan de doodstraf staan volgens jou? Mag hopen dat je het niet echt meent.. ;)

DBC zei KAPOT knuppelen, dat is IMO niet doodrammen!

KAPOT betekent dat er iets gemaakt KAN worden, dus een paar gebroken benen, gebroken armen, enz. ( ten gevolge van een val vanuit de 1e of 2e verdieping)
:D

een inbreker hoeft bij ons niet bang te wezen dat hij geslagen word, ik laat mijn vrouw wel los!!

als die er bovenop gaat zitten, smeekt die kerel of hij in leven mag blijven!!
;)

Dramatisch dat zo'n kerel dan vast zit!!! Tuurlijk sla je die kerel direct want je weet maar nooit wat diegene bij zich heeft. Ik meen dat je in bepaalde staten in de USA een inbreker gewoon mag neerknallen...

Ik vind toch dat je het recht hebt om iemand in elkaar te slagen als hij bij je inbreekt..

typisch dat de wet er enkel is om diegene te beschermen die er buiten staan :rolleyes:

pistool met rubberkogels: 100% zelfverdediging, 100% resultaat :thumbup:

Als er ooit iemand bij mij inbreekt is het meteen het laatste dat ie heeft gedaan want die kerel zal alleen buitengaan in een lijkzak.
Iedereen gaat ervan uit dat een inbreker alleen maar je huis leegrooft, maar voor hetzelfde geld maakt ie je kinderen kapot en verkracht hij je vrouw.

Volgende keer kapot knuppelen en ver weg van je huis dumpen. Werd mij althans altijd als tip gegeven.
[/COLOR][/B]

dat heb ik dus ook al gehoord niet kapot knuppelen maar wel bijna en dan ergens op straat neerleggen en klaar.Maar het is inderdaad zo dat je nooit weet of ie gewapend is en wat ie nog meer wil doen dus meteen erop vliegen lijkt me het beste.

Het wordt tijd dat de zelfverdedigingswet streng versoepelt wordt. Ik herinner mij het proces Tyberghien de man heeft alles moeten verkopen...omdat hij op mensen schoot die aan de haal gingen met miljoenen van zijn juwelen.
Ook in mijn stad hier soortgelijk geval. In principe mag je niets doen aan je overvallers of inbrekers. Het enige wat je mag doen is ze wegjagen zoals een kat die in je tuin komt..:( Martelen daarentegen vind ik onetisch. Het moet blijven bij de dader uit te schakelen en niets meer punt.
Van mij kregen juweliers het recht op bezit van een wapen met zelfs een minitankje in hun winkel rondrijden het zou van mij mogen:)

Terug
Naar boven