XXL Nutrition

Rug Ik weeg te weinig

De Jos

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Ik heb een probleem.
Momenteel zit ik bij de oefening puldown behind the neck (en ook de andere oefeningen op dit apparaat) aan mijn eigen gewicht.70Kg

Wat dus wil zeggen dat ik het gewicht niet naar beneden krijg om me goed te zetten.

Nu kan ik nog juist eraan hangen.En dan zet ik me goed en begin met mijn oefening.

Maar volgende maand doe ik er een gewichtje bovenop voor mijn 6herhalingen.

Dus hoe doen jullie dat?

En niet zeggen van meer te eten want daar ben ik mee bezig.Ik kom namelijk niet zoveel aan dat ik progressie maak me gewichten.

alvast bedankt en een gelukkig nieuwjaar

Optrekken ! Pulldown is voor mietjes ;)

pulldown is helemaal niet voor mietjes, ik kan mezelf meer als 15 keer optrekken dus wat heeft dat nog voor nut? pulldown kan ik veel zwaarder instellen als mijn eigen gewicht.

laat iemand je naar beneden duwen als je meer tilt als je zelf weegt

yup, laat iemand je even helpen. Is denk de enige optie.

Met je spierkracht kan je hem toch wel omlaag houden, en in een juiste houding gaan zitten. Als je dat niet kan train je met een te zwaar gewicht.

Tijdje de oefening niet meer doen en dus vervangen voor bijv rows. Probeer het over een maandje nog een keer

Weighted chins...

(Btw; verkapt kijk mij eens groot zijn topic :devil: :D )

PreludE zei:
pulldown is helemaal niet voor mietjes, ik kan mezelf meer als 15 keer optrekken dus wat heeft dat nog voor nut? pulldown kan ik veel zwaarder instellen als mijn eigen gewicht.

laat iemand je naar beneden duwen als je meer tilt als je zelf weegt

Metal^militia zei:
Weighted chins...

Daar heb je je antwoord. :)

ik ad dat probleem ook, maar dan liet ik gewoon iemand helpen zodat ik kon gaan zitten, en dan ging het prima, of anders tijdens het optrekken een riem omdoen waar je een gewicht aan kan hangen.
Maar het lijkt me toch dat er altijd wel iemand is die je wil helpen.
Onder het motto ALL FOR ONE AND ONE FOR ALL.

• Topic Starter Topic Starter
Jopske zei:
Met je spierkracht kan je hem toch wel omlaag houden, en in een juiste houding gaan zitten. Als je dat niet kan train je met een te zwaar gewicht.

Het probleem is ik moet eerst goed zitter eerdat ik mijn oefening kan beginnen.
En om me goed te zetten moet ik eerst een stuk zakken wat me niet lukt :(.

The Rock zei:
yup, laat iemand je even helpen. Is denk de enige optie.

Dat is wel jammer want ik ben meestal alleen aan het trainen :(.

Gewoon goed gaan zitten, en steunen met je knieen onder de beensteunen, daarna flink trekken aan dat ding. ik zit zelf ook ver boven m'n eigen gewicht met de small grip pulldown, maar toch lukt het me.

Centaur zei:
Gewoon goed gaan zitten, en steunen met je knieen onder de beensteunen, daarna flink trekken aan dat ding. ik zit zelf ook ver boven m'n eigen gewicht met de small grip pulldown, maar toch lukt het me.

Dat is het probleem.Als ik dat ding naar beneden wil trekken,dan trek ik mijn eigen omhoog.Omdat het gewicht zwaarder is dan mij.
Eens ik zit kan ik mijn oefening goed doen,maar ik moet eerst het gewicht naar boven krijgen.

Met small grip is de kabel lang genoeg en kan ik eerst gaan zitten en dan de oefening uitvoeren,maar met front pulldown enzo moet je eerst de baar nemen en dan pas gaan zitten.

Metal^militia zei:

Nou, dat valt met 70 kilo toch wel mee dacht ik zo.

Overigens doe ik 110+ kilo pulldown bij een BW van 95- Kwestie van lange armen hebben. Als ik de stang vastpak kan ik zo mijn benen onder de beensteun werken en toch de stang in handen houden.

Zwaarder worden is overigens ook een optie.

Heb ook dat probleem, weeg 70kg maar neem tot 100kg...

Ik zorg dat ik goed vast zit onder de steunen, en mijn trainingspartner trekt het gewicht naar beneden tot ik er aan kan... Als je goed vast zit lukt het daarna.

Zelfde probleem bij dip machine... We moeten op de machine gaan staan om het gewicht naar beneden te krijgen, fijn toch :-)

daxie zei:
Heb ook dat probleem, weeg 70kg maar neem tot 100kg...

Ik zorg dat ik goed vast zit onder de steunen, en mijn trainingspartner trekt het gewicht naar beneden tot ik er aan kan... Als je goed vast zit lukt het daarna.

Zelfde probleem bij dip machine... We moeten op de machine gaan staan om het gewicht naar beneden te krijgen, fijn toch :-)

vind ik niet zo handig.Ik heb namelijk geen trainingspartner. :(

en mijn armen zijn niet lang genoeg.

Nu lukt het nog net maar als ik 75kg neem dan hang ik daar gewoon te bengelen :s

:roflol:

Vraag gewoon iemand die naats je aan het trainen is of i je ff wil helpen, is toch niet zo'n probleem?! en anders gewoon weighted chins (wat M^m al zij...)

Good luck

zo te lezen heb je geen beenklem dingen om je 'vast' te zetten..

hatseflats zei:
zo te lezen heb je geen beenklem dingen om je 'vast' te zetten..

jawel dat heb ik wel.Maar ik moet eerst de stang naar beneden trekken en dan kan ik pas gaan zitten.

Ik denk dat het komt omdat de kabel niet lang genoeg is :(

En soms train ik alleen,kan ik het toch aan niemand vragen???

Ik wil niet lullig doen maar de pulldown is geen 'snokoefening', of is in ieder geval niet zo bedoelt. Als jij mee omhoog gaat en er niet op eigen houtje aan kan beginnen ben je wss volop aan het snokken bij de uitvoering ervan en ben je dus gewoon te zwaar ah gaan.

Je rug moet eigenlijk bijna perfect verticaal in 90° blijven staan bij een correcte pulldown, dus niet bij het trekken helemaal naar achter gaan meeleunen en zo door een extra snok meer gewicht kunnen pakken

Terug
Naar boven