XXL Nutrition

Rug Ik weeg te weinig

Of je gaat rows doen. (kabel dan wel BB)

Je kan ook gewichten aan jezelf hangen en DAN die pulldown doen.. dan weeg je meer en dan heb je toch die oefening zoals je wil.

daxie zei:
Heb ook dat probleem, weeg 70kg maar neem tot 100kg...

Ik zorg dat ik goed vast zit onder de steunen, en mijn trainingspartner trekt het gewicht naar beneden tot ik er aan kan... Als je goed vast zit lukt het daarna.

Zelfde probleem bij dip machine... We moeten op de machine gaan staan om het gewicht naar beneden te krijgen, fijn toch :-)

Dat heb ik dus ook Dax! Ik weeg rond de 75 (nu nog ;) ) en trek dik 100 op dat ding! Er is altijd wel iemand die hem even naar beneden kan trekken!
Dippen doe ik niet op een machine, die is bij ons k*t, dus ik doe het gewoon op de losse stangen met 40 kilo op m'n benen.

• Topic Starter Topic Starter
Moen zei:
Ik wil niet lullig doen maar de pulldown is geen 'snokoefening', of is in ieder geval niet zo bedoelt. Als jij mee omhoog gaat en er niet op eigen houtje aan kan beginnen ben je wss volop aan het snokken bij de uitvoering ervan en ben je dus gewoon te zwaar ah gaan.

Je rug moet eigenlijk bijna perfect verticaal in 90° blijven staan bij een correcte pulldown, dus niet bij het trekken helemaal naar achter gaan meeleunen en zo door een extra snok meer gewicht kunnen pakken

Nee dat weet ik,ik snok ook niet.

Ik moet eerst zitten en dan de oefening goed uitvoeren.

Maar voordat ik kan gaan zitten moet ik eerst de baar een stukje naar onder trekken.Dan kan ik pas de oefening uitvoeren.En zoals de wet van de krachten als je 70Kg weegt en aan de andere kant 100kg hangt dan blijf je bengelen en krijg je de gewichten niet omhoog.

wazzup zei:
Of je gaat rows doen. (kabel dan wel BB)

Het nadeel hieraan is dat er maar max 70kg aanhangt :(.

En het effect van deze rows is minder denk ik.Want 70kg roeien voelt minder weerstand dan 70kg back pulldown

heb je niet zon stang waaraan je jezelf kan optrekken in je gym? als dat zo is kan je ook gewoon gewichten aan jezelf hangen, doe je dezelfde bewegingen en dus spieren.

Rows en optrekken met gewicht zijn heel goed.

Voor de pulldown is een simpele oplossing. Gewoon die halter een stukje lager hangen door het bovenste gewicht omhoog te trekken en dan pas de plug in te steken. Dan kan je zittend op het bankje al bij de halter komen.
probleem opgelost.

Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor jos maar ik blijf erbij :)

BTW, kun je niet gewoon het gewicht nog langer 'laag' houden... Zo kost het je meer kracht

Esperantisto zei:
Rows en optrekken met gewicht zijn heel goed.

Voor de pulldown is een simpele oplossing. Gewoon die halter een stukje lager hangen door het bovenste gewicht omhoog te trekken en dan pas de plug in te steken. Dan kan je zittend op het bankje al bij de halter komen.
probleem opgelost.
Ik zal eens proberen

Terug
Naar boven