MuscleMeat

rugspieren zouden bestaan uit meer rode spiervezels

tnx D.
sorry D.

Okidoki. Sorry D.. T lijkt erop dat Maniac de eer verdient.

• Topic Starter Topic Starter
HaHa Action Dan the Na aap Men !

oky ik ben er uit thanx maniac dan.:D

Waar ben je uit ? ?

Dat je het soort lijstjes waarvoor je netjes dank u wel zegt niet moet vertrouwen?

3XL heeft wel een goed punt. Naast het feit dat niet bekend is hoe het onderzoek is uitgevoerd, verschilt de verhouding vezels per persoon en je training heeft ook nog eens invloed.

Ik pas mijn training niet aan op basis van de verdeling in types spiervezels. Het benadrukt voor mij alleen het belang van afwisseling in training.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben er uit dat je, niet speciaal voor je rug of je kuiten een hoger aantal reps moet invoeren bv 12-13 als je trainingsschema een 8 reps laat zien.

zo heel heel veel verschil zit er niet in het voorbeeld geposte artikel (fast vs slow).

wat action dan, dan ook hierboven verteld is afwisseling gewoon veel belangrijker en heb ik wel een kleine meerwaarde gezien in het trainen met wat meer reps dan 8 (wat overgens toch wel nog steeds weer mijn favoriet is)

Ook dat het per persoon verschilt wat nu het beste aanslaat, dit in verband met je bouw, de een beschikt nu eenmaal over meer witte dan rode spiervezels.

De reden waarom ik nu deze vraag gesteld heb, is omdat een fanatieke sportschoolinstructrice mij ging vertellen dat ik beter alleen voor mijn rug of voor mijn kuiten meer herhalingen kon uitvoeren dan dat ik op dat moment deed, namelijk 8. En ik gewoon even met mijn mond vol tanden stond.

Leuk Roy. Das precies wat ik je op de terugweg van de training vertelde. En dan mij de Na-aap-man noemen :D

Action Roy zei:
De reden waarom ik nu deze vraag gesteld heb, is omdat een fanatieke sportschoolinstructrice mij ging vertellen dat ik beter alleen voor mijn rug of voor mijn kuiten meer herhalingen kon uitvoeren dan dat ik op dat moment deed, namelijk 8. En ik gewoon even met mijn mond vol tanden stond.

Aktieve maar niet erg snuggere sportschoolinstructrice. Een groot deel van de kuiten, de gastrocnemius, bestaat bij de meeste mensen juist uit fasttwich vezels en alleen de soleus is meestal overwegend slow twich

ik train mijn compound oefeningen eigenlijk altijd 3 weken lang met 12 reps en dan 3 weken lang met 1-3 reps werkt best wel goed bij mij. dat lijkt me nog extremer maar ik reageer heel goed op die lage reps heb de dag erna dan echt nare spierpijn. maar ik weet niet of dat nou te maken heeft met het feit dat ik veel fasttwitch vezel heb dat ik gewoon naar hard train

Terug
Naar boven