AndroidHealthClinic

Rust tussen de setjes

Dan liever met spieren?

Wat is nu echt voor optimale spier groei, waarvan je breder wordt en meer massa pakt? meer herhalingen of juist zo zwaar mogelijk?

80% van 1RM. Google eens op een 1RM calculator.

80% van 1RM. Google eens op een 1RM calculator.

jaa, ik snap die 1rm al helemaal niet en die calculator dus ook helemaal niet :D

---------- Post toegevoegd 16 August 2013 om 18:27 ----------

bijv : incline dumbbell press getild per arm 20 kg
dus 20 kg 6 reps is Rm 23 wat is dat 23 dan >?

Meer van 3 reps is betrouwbaar. En dat betekent dat jouw 1rm 23 kilo bedraagt, van de maximale hoeveelheids reps (herhalingen) die jij met die oefening kan maken. Dus stel: je kan de deadlift één keer uitvoeren (dus je kan de stang en gewicht maar één omhoog tillen), en dat doe je met 90 kilo. Dan is die 90 kilo jouw 1rn. En 80% van die 1RM is het gewicht dat je bij die oefeningen (bijvoorbeeld de deadlift) moet gebruiken om maximale toename spier te bewerkstelligen.

---------- Post added 16 August 2013 at 20:36 ----------

bijv : incline dumbbell press getild per arm 20 kg
dus 20 kg 6 reps is Rm 23 wat is dat 23 dan >?
Is miscchien teveel van het goede, maar die 23 staat voor 23kg en dat is het gewicht dat je, volgens de calculator, 1 keer kan uitvoeren. 80% van dat gewicht (80% van 23 =) zorgt voor maximale hypertrofie. Mits alle omstandigheden goed zijn.

oow zo,, volgensmij bedoel je dit hopen dati k het goed begrijp:

dus 23 kilo kan ik dus per hand 1x omhoog tillen met incline Dumbbell press en daarna 80% = 23/100= 0.23x80 = dus met 18 kg maak ik al spier?

Dat klopt:cool: En zou ook niet echt heel veel hoger dan de 80% gaan. Tenzij je het pyramide systeem volgt. Dan is het: 75% - 80% - 85%

ja wat ik doe is meestal 12 x wat lager gewicht 10x wat hoger 8 x nog wat hoger en dan laatste is 6 x op het hoogst dat ik kan :D

alleen nu weet ik wel dat ik bij 18 kg spieren opdoe alleen hoeveel reps moet ik doen of is 12-10-8-6 wel goed voor spieropboue en massa?

Dan train je ook veel kracht. Wat ook niet slecht is. En zoveel maakt het allemaal niet zoveel uit. Lees je posts van 3xl als je hier eens een keer wat meer over wilt weten.

---------- Post added 16 August 2013 at 20:52 ----------

Het zorgt er voor dat je niet de dunne versie van je dikke ik wordt. Als je iemand hebt die alleen maar cardio doet, hij zou veel spier verbranden, waardoor het vet/spier ratio qua snelheid verbranding verdoet verloopt. Kort gezegd: als je flinkt afvalt zonder krachttraining, dan wordt jouw dunne ik lelijker dan wanneer je het wel met krachttraining had gedaan. Je zou denken dat smaak objectief is, en mooiheid ook. Maar het symmetrische van iets maakt dat we het al gauw mooi vinden. Met wat spier lijkt het allemaal even wat logischer, symmetrischer, mooier:)

Laatst bewerkt:
Neeh haha crypt0 kracht is zeker niet verkeerd alleen zie ik er echt heel erg dun uit en wil ik graag wat goeie massa pakken zodat mijn armen gespierder worden enzo, alleen heb ik niet echt veel idee of het nou lage reps moeten zijn of juist hoge

Doe iets van: 10 - 8 - 6. En ga clean bulken. Genoeg over te vinden op dit forum.

oke dankjewel, ja cleanbulken doe ik al alleen mijn schema moet nog even op orde zijn voor het trainen

Vind je het moeilijk om te beginnen? :p

hoe bedoel je? trainen doe ik al alleen doe ik 12-10-8-6 en een keer zie ik dat lage reps met hogegewichten voor massa en spier is en de andere keer hoor ik juist reps tussen 10-15 goed zijn

Hou het tussen de 13 & 8 :p Nee, je doet het goed. Het hoeft allemaal niet zo nauwkeurig. Nauwkeurigheid qua voeding & techniek is belangrijker.

oke dankjewel dan weet ik alles al en hopen dat ik volgend jaar wat massa te pakken heb :D

Veel door blijven lezen, posten, eten & trainen:)

Hoezo, hoe ik aan mijn conclusies kom? Lijkt me vrij simpel. De een zegt: ik wil minder dan 90 seconden doen. Er wordt gereageerd met: Als vermoeidheid je doel is.. dan minder rust nemen.

Met andere woorden, minder rust nemen dan 90 seconden zorgt voor vermoeidheid.
Weer met andere woorden: dat wordt afgeraden (lijkt mij).

Zo kom ik aan mijn conclusie.

:scratch:

---------- Post toegevoegd 17 August 2013 om 00:16 ----------

Ja lach er maar om, maar de realiteit is dat je helemaal (bijna) geen vet verbrand tijdens krachttraining

Je moet het ook niet zo zien, tijdelijke vetverbranding is niet iets waar je op doelt toch?
Voeding.. voeding.. voeding...

---------- Post toegevoegd 17 August 2013 om 00:20 ----------

Is het dan ook zo dat je tijdens cutten beter een schema kan nemen met een hoog aantal reps, wat lager in gewicht en kortere rust? Of verbrand je gewoon evenveel vet als je weinig reps doet met gemiddeld/hoger gewicht?

Natuurlijk niet, blijven trainen zoals je in de bulk deed. Evt het volume aanpassen ivm herstel. Dieper in je cut zou je wat lager in reps kunnen gaan ivm krachtbehoud.
Als je persé vet wilt verbranden tijdens de training kan je beter aan cardio gaan doen.
Sta erbij stil dat je lichaam heel de dag vetreserves aanvult en deze weer aanspreekt als energiebron. Vet verlies is geen momentopname, het gaat over een verschil in verbruik en inname.

Maar je bent het topic aan het hijacken met je vragen, ik werk er ook aardig aan mee. Stel ze gewoon in je log ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven