crypt0read
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 196
- Lengte
- 1m99
- Massa
- 95kg
- Vetpercentage
- 15%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nee klopt, maar als je dan toch vet kan verbranden, dan liever optimaal haha![]()

Is miscchien teveel van het goede, maar die 23 staat voor 23kg en dat is het gewicht dat je, volgens de calculator, 1 keer kan uitvoeren. 80% van dat gewicht (80% van 23 =) zorgt voor maximale hypertrofie. Mits alle omstandigheden goed zijn.
bijv : incline dumbbell press getild per arm 20 kg
dus 20 kg 6 reps is Rm 23 wat is dat 23 dan >?
Hmm dat is dan wel minderJa lach er maar om, maar de realiteit is dat je helemaal (bijna) geen vet verbrand tijdens krachttraining.![]()

Het zorgt er voor dat je niet de dunne versie van je dikke ik wordt. Als je iemand hebt die alleen maar cardio doet, hij zou veel spier verbranden, waardoor het vet/spier ratio qua snelheid verbranding verdoet verloopt. Kort gezegd: als je flinkt afvalt zonder krachttraining, dan wordt jouw dunne ik lelijker dan wanneer je het wel met krachttraining had gedaan. Je zou denken dat smaak objectief is, en mooiheid ook. Maar het symmetrische van iets maakt dat we het al gauw mooi vinden. Met wat spier lijkt het allemaal even wat logischer, symmetrischer, mooier

Hoezo, hoe ik aan mijn conclusies kom? Lijkt me vrij simpel. De een zegt: ik wil minder dan 90 seconden doen. Er wordt gereageerd met: Als vermoeidheid je doel is.. dan minder rust nemen.
Met andere woorden, minder rust nemen dan 90 seconden zorgt voor vermoeidheid.
Weer met andere woorden: dat wordt afgeraden (lijkt mij).
Zo kom ik aan mijn conclusie.

Is het dan ook zo dat je tijdens cutten beter een schema kan nemen met een hoog aantal reps, wat lager in gewicht en kortere rust? Of verbrand je gewoon evenveel vet als je weinig reps doet met gemiddeld/hoger gewicht?