Fitness Seller

Ryu's Mixed Martial Arts (MMA) Log!

• Topic Starter Topic Starter
Dinsdag 13/7/2010

MMA Grappling training bij FPA Amersfoort met Valentijn Overeem.

Warming up:

- 10 rondjes om de mat met afwisseling in zwijwaarts pas voor en achter.
- Korte kikkersprongen naar de overkant (terug rennen)
- Lange kikkersprongen naar de overkant (terug rennen)
- Judorol naar de overkant (terug rennen)
- Backrol naar de overkant (terug rennen)
- Kruiwagen naar de overkant met om de mat 3 push ups, dus om de 3 meter ( Totaal 15 push ups )
- Brandweer greep squats met trainingsmaatje op je nek naar de overkant en om de 3 meter , 3 squats ( Totaal 15 )
- Op je rug naar de overkant met de beweging dat je iemand van je afduwt zowel voorwaarts als achterwaarts. ( Zal hier even de juiste benaming voor vinden) :D

Techniek:

Veel gewerkt met series in deze training. Van 1 movement naar de andere en hoe je daar op moet anticiperen. Begonnen vanuit fullguard en vervolgens door werken naar een triangle chocke en hoe te reageren als je tegenstander los, maar nog een triangle chocke maar dan door middel van een switch. Eigen probleem voor mij was nog mijn lenigheid en het testen van mijn kracht. Gelukkig had ik ervaren trainingpartner die precies kon aangeven wat ik goed en fout deed. Mooie tips gehad van Valentijn, waarbij ik 1x het haasje was en bij hem in full guard moest voor een demo. Echt oerkracht hebben die ervaren jongens. :) Goed leermoment voor mij.

Verder tenslotte ook nog geleerd hoe je uit de triangle chocke kan komen, door je tegenstander eigenlijk als het dubbel te klappen en met je beide handen zijn hoofd naar je toe te trekken. De truuk was hier om zoveel mogelijk kracht te brengen op het stuitje van de tegenstander, maar helaas moet ik dit nog even onder de knie krijgen. Ging met meer oefenen wel beter. :)

Sparren

Helemaal kapot eigenlijk al, maar in totaal was het 4x 3 minuten geloof ik zonder rust. Ging goed tot op het eind dat ik zowat door me benen zakte zo moe was ik. Toen iets teveel lullen om op adem te komen en voor straf mocht ik daarvoor nog 25 push ups doen van de baas. Dat zal mij leren! :D

Kortom, heerlijke training met veel techniek en uitleg. Natuurlijk is het ook super gaaf als je les krijgt van iemand zoals Valentijn en mijn vrienden van Team Duncan ( die waren mee voor een proefles) vonden het ook erg leuk. :) Dus zeker een aanrader voor iedereen die een keer wil komen kijken bij FPA.

FPA werkt nu ook met een rittenkaart of een aangepast ledenlidmaatschap! 10x trainen is 60 euro! :)!!

Tip: Uiteinde van bitje heb ik afgeknipt, zodat je niet loopt te kokhalzen tijdens de training. ;)

---------- Toegevoegd om 15:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:03 ----------

BEEST ;) goed dat ik je ken, moest ik ooit ergens probleme hebbe haha ;)
nee 82kg leek me redelijk weinig, sta zelf rond de 90 maar zo buff als jou zie ik er nog niet uit

wel voordeel voor MMA is je lengte denk ik, kan je goed lage grepen doen en sta je stabiel (denk ik toch..)

Ik denk het ook. Stabiliteit moet ik nog aan werken, maar dat komt goed. Zo buff is het niet, hoor. Komt omdat ik opgepompt ben en kwestie van poseren en goede verhoudingen.

hierop gekomen na Undisputed te kijken :p

Ziet er heftig uit van trainings intensiteit, je zal wel wat massa gaan inleveren vrees ik

Scott Adkins is mijn held! Boyka boyka! :D

Massa zullen we zien. Gewoon kwestie van uitdokteren en genoeg blijven eten. Weegschaal zal het zeggen, maar zoals ik al zei zal het voornamelijk bij de benen eraf gaan. En anders weekje rust van MMA en dan alleen BB gericht. Moet makkelijk kunnen. :)

Laatst bewerkt:
Leuke log! Ik doe zelf 3x per week krachttraining (ma,wo,vr), 1x per week MMA + Muay Thai (zo) en cardio in de cut na de krachttrainingen. Ik kan misschien dus nog heel wat uit je log halen om mezelf te verbeteren:D

Succes! Ik ga je zeker volgen!

Leuke log! Ik doe zelf 3x per week krachttraining (ma,wo,vr), 1x per week MMA + Muay Thai (zo) en cardio in de cut na de krachttrainingen. Ik kan misschien dus nog heel wat uit je log halen om mezelf te verbeteren:D

Succes! Ik ga je zeker volgen!

Thanks mate. En als je in de buurt bent of een keer wil mee trainen, let me know!

Even me avondtraining van vandaag verschoven naar morgenochtend. Borst en triceps dan.

De 2 uurtje slaap van gisteravond en die klote storm werken niet echt mee vanavond.

Vrijdag Muay Thai.

Schrik je je tegenstanders ook een beetje af eigenlijk met je brede fysiek?

Is het niet beter om 3x full body te doen ipv splitten?

Waar train je precies Ryu?
Ben je weleens bij team Agua geweest?

Is het niet beter om 3x full body te doen ipv splitten?

Misschien, eerst dit even aankijken. 3x fullbody zal denk ik te weinig rust bieden voor aparte spiergroepen.

Waar train je precies Ryu?
Ben je weleens bij team Agua geweest?

FPA of Team Duncan in Utrecht. Krachttraining nog steeds bij Cs Muscle Gym.

Borst/Triceps

Bench (focus op explosiviteit)

4 sets, 8 reps ( 60,80, 100 100 )

Cable flyes

4 sets , 15 reps ( 30 kg )

Push ups BW

1 set x 75

Triceps BW dips

4 sets 25 reps

Tricep extension.

4 sets 10x 80 kg

Rustig aan gedaan, want ging daarna heerlijk de hele middag surfen bij Wijk aan Zee! Wat een dag ! Goede waves en gelijk een brutale schouder workout gehad ! :)

I love it!

Kun je het echt helemaal loslaten dat je massa kwijt gaat raken? Je zult hier ook wel weer goed in worden, succes ermee man!!

• Like
Waarderingen: Ryu
Kun je het echt helemaal loslaten dat je massa kwijt gaat raken? Je zult hier ook wel weer goed in worden, succes ermee man!!

Ben al 7 kilo lichter dan voor ik naar het buitenland ging. Massa blijft tot nu toe nog prima zitten. Goed blijven eten + genen is gewoon behoud in mijn ogen.

Verder vind ik het wel fijn. Kleding zit prima, voelt fitter en de aandacht is ook een stuk beter. :D

A Challenger Appears!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Volgende week ergens zal ik een eerste bokstraining hebben. Veel werk voor de boeg, maar heb er zin in!

Ook gaan we kijken voor een maandelijkse Challenge! Er is een competitie gaande op Sherdog welke het volgende eist:

3 km hardlopen
25 burpies + Push up
3 km hardlopen
25 burpies + Push up
3 km hardlopen
25 burpies + Push up

Leuke test om te kijken waar alles staat tijdens de training. Elke maand kijken of het sneller kan.

Hey Ryu,

Waarom nog steeds in bb sT trainen? Waarom kies je er niet voor om je KT meer functioneler te maken. Bv: richten maximale kracht en explosiviteit? Uithoudingsvermogen train je dan tijdens je mma sessies.

Hey Ryu,

Waarom nog steeds in bb sT trainen? Waarom kies je er niet voor om je KT meer functioneler te maken. Bv: richten maximale kracht en explosiviteit? Uithoudingsvermogen train je dan tijdens je mma sessies.

Zit nu even voor 3 maanden in een overgangsfase. Daarna even met mijn trainer zitten voor aanpassingen. :)

Een beetje bber blijft er altijd wel zitten, hoor.

Tof, ga je log zeker volgen. Ben zelf beginner met grondvechten (worstelen grieks-romeins en vrije sT) sinds een half jaar. Ga dit combineren met kick boksen (heb aantal jaren gebokst en beetje gekickbokst) en wat kt erbij. Dus zal wat inspiratie uit je log halen. Succes met knallen!!

Laatst bewerkt:
Tof, ga je log zeker volgen. Ben zelf beginner met grondvechten (worstelen grieks-romeins en vrije sT) sinds een half jaar. Ga dit combineren met kick boksen (heb aantal jaren gebokst en beetje gekickbokst) en wat kt erbij. Dus zal wat inspiratie uit je log halen. Succes met knallen!!

Waar train je? Succes!

The prodigy returns.

Gutes, danke schon.

Terug
Naar boven