AndroidHealthClinic

Ryu's Mixed Martial Arts (MMA) Log!

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor de reacties!

Rug en Biceps
----

Pull ups 50x bw
Barbell rows 5 sets 70 kg ( 15 reps )
Behind neck hammer grip pull down 5 sets +- 8 reps ( 45 kg, 55 kg, 75 kg, 75 kg )

Barbell shrugs 4 sets x 100 kg 15 reps
Dumbbell shrugs 4 sets x all out met 32 kg

Traps moet ik even aankijken komende weken, omdat je met MMA binnen no time een stierennek hebt haha. In overleg even kijken of dit niet in de weg zal staan met trap training.

Daarna wat pomp setjes voor biceps met 3 oefeningen welke eigenlijk het noemen niet waard zijn :P

Morgen of donderdag weer MMA, dus denk morgen en dan zal het Team Duncan worden in Utrecht! Ik heb er zin in!

Bitje heb ik al en ga morgen ook even kijken voor een tok en wat kniebeschermers. Blijft weinig over van mijn vel op de knieen door het draaien,trekken en schuren over de mat.

Oh bijna vergeten. Vanochtend 20 minuten run en 25 burpees. Zweten als een mother****er! :D

---------- Toegevoegd om 18:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:43 ----------

Beetje ver weg, maar eigenlijk moet je hier naar toe!

Nieuw trainingscentre van Wandi in Vegas..:D

http://www.youtube.com/watch?v=ulta2CaO4sc

Als ik dit echt leuk ga vinden ga ik zeker zoiets ondernemen. Ik zit jaarlijks een week of 2 in de States voor de zaak, dus als er wat in de buurt is ben ik zeker aanwezig. :) Goed filmpje!

Heel mooi dat er ook een topic is over MMA. Wij krijgen MMa + krav maga op school als zelfverdediging ;) en ik moet zeggen, bij krav maga leren ze je ook wat leuke kneepjes om te irriteren tijdens het gevecht.
goeie zaak.

Hahaha ik hoor dat wel van meer mensen, maar is het ook toepasbaar in MMA?

Laatst bewerkt:
Vet, ik heb het powerliften ook gewisseld met MMA.

ma: thaiboks
di: mma
do: mma

daar in de zaal kan je wat chillen en met een barbell spelen.

Hahaha ik hoor dat wel van meer mensen, maar is het ook toepasbaar in MMA?

Meeste krav maga dingetjes zijn niet toegestaan in mma.

Denk aan vingers buigen, slagen/trappen in kruis.

Zeker mooie technieken bij krav maga, met een paar simpele handelingen een tegenstander uitschakelen.

Ideaal voor portiers bv...en uiteraard om jezelf te verdedigen.

Meeste krav maga dingetjes zijn niet toegestaan in mma.

Denk aan vingers buigen, slagen/trappen in kruis.

Zeker mooie technieken bij krav maga, met een paar simpele handelingen een tegenstander uitschakelen.

Ideaal voor portiers bv...en uiteraard om jezelf te verdedigen.

Okee thanks! Misschien keer proeflesje meedoen dan.

Voorlopig alleen MMA+ muay thai en ook nog even kijken voor XMA als het lukt.

Bitje heb ik al en ga morgen ook even kijken voor een tok en wat kniebeschermers. Blijft weinig over van mijn vel op de knieen door het draaien,trekken en schuren over de mat.

Ik zou gewoon voor een kimono broek gaan. Lekker stevig en zorgt voor een leuk sauna effect. ;)

Ik ga ervoor kijken! Hoor ik daar de eerste DBB MMA meet ? :D

Trouwens, me zwager gaat maandag trainen met Chuck Liddel in Rotterdam! Damm him! :D

wtf chuck liddel is in nederland?:) ,ik zie dat je bij je krachtraining hoger in reps gaat zitten?

Goed bezig! Hoe ervaar jij het? en waar train je?

crap, ik bedoelde dus wel chinnen en niet chillen :roflol:

ik heb al veel blauw plekken en een blauw oog gehad, open huid, heel de voeten open blablabla you know how it's like..
echt vet, mondstuk en bandages heb'k al aangekocht de rest gebruik ik van de gym.
Ik train bij Benny Rogmans, Team Topfighter in Dessel.
Ga het zeker blijven doen, fitness gaat ws geschiedenis blijven, het gedacht dat je beetje vechttechnieken onder de knie krijgt is voor mij echt een voldoening!

En hoe zijn de trainingen bij Topfighter?

wtf chuck liddel is in nederland?:) ,ik zie dat je bij je krachtraining hoger in reps gaat zitten?

Yes, voor even. Ja training is gewoon toeval. Zit nog niet een vast ritme of schema aanvast. :)

crap, ik bedoelde dus wel chinnen en niet chillen :roflol:

ik heb al veel blauw plekken en een blauw oog gehad, open huid, heel de voeten open blablabla you know how it's like..
echt vet, mondstuk en bandages heb'k al aangekocht de rest gebruik ik van de gym.
Ik train bij Benny Rogmans, Team Topfighter in Dessel.
Ga het zeker blijven doen, fitness gaat ws geschiedenis blijven, het gedacht dat je beetje vechttechnieken onder de knie krijgt is voor mij echt een voldoening!

Zelfde hier. Enkel beschermers, tape, bitje en bandage. Hoewel ik de bandage nog niet nodig heb gehad.

Van het weekend even shoppen voor kniebeschermers etc. :)

cool dat je een MMA log hebt;)

ik ga het volgen:)

Top werk bij Topfighter dus

Leuk! Dit soort dingen zo van harte welkom in mijn log!

Ik ben echt motherf*cking kapot! Wat een training weer bij Team Duncan. Alles ligt open, kapot, blauw en dubbelgeklapt! :D I love it! Ik ben zelfs uit mijn shorts gescheurd deze training. :( Beetje voor lul, maar ja dat krijg je ervan met zo 5 euro broek. :D

Di 20/07/2010 Team Duncan

Intro les gratis, losse les E 8,50 -

Warming up

12 rondjes hardlopen, waarbij alle spieren los werden gemaakt. Lekker even de armen zwaaien naar voor en achter. Vervolgens van de 12 rondjes 3 rondjes met 1 hand over de grond rennen. Dit voelt echt heel bizar aan en is een killer voor de benen. Je bent dus als het waren aan het rennen in kikkerstand. :D

Vervolgens verder gegaan met partner. Tegenover elkaar staan op de mat en 1 gaat in bok stand staan. Ren naar je partner, doe x aantal keer bokje spring en ren terug en grond aantikken. Vervolgens gelijk weer herhalen. Allemaal achter elkaar doorknallen zonder pauze.

Ren heen, 2x Bok, Ren terug, Tik.
Ren heen, 3x Bok, Ren terug, Tik.
Ren heen, 4x Bok, Ren terug, Tik.
Ren heen, 5x Bok, Ren terug, Tik.
Ren heen, 6x Bok, Ren terug, Tik.

Ren heen, 2x Bok, door benen tussen de boks , Ren terug, Tik.
Ren heen, 3x Bok, door benen tussen de boks ,Ren terug, Tik.
Ren heen, 4x Bok, door benen tussen de boks ,Ren terug, Tik.
Ren heen, 5x Bok, door benen tussen de boks ,Ren terug, Tik.
Ren heen, 6x Bok, door benen tussen de boks ,Ren terug, Tik.

Vervolgens gingen we als partners recht tegen over elkaar staan. 1 lijn was nummer 1 en mijn lijn was nummer 2. De coach riep vervolgens ''aanval'' of ''verdedig'' , waarbij je bij aanval een takedown moest doen en bij verdedig een sprawl.

Ik heb het niet meer bijgehouden, maar denk dat we 3 series en op een gegeven moment sprongen we alle kanten op zo snel werden de commando's opgenoemd. :D Heerlijke afwisseling dit en helemaal gesloopt!! Denk dat er gemiddeld 20 commando's per serie werden gevraagd, dus 60 in totaal.

Techniek:

Reageren op takedown, door sprawl en klem op het gezicht inplaats van in de nek. Vervolgens takedown uitvoeren met beide benen bij elkaar vast in een klem en vervolgens ''sweepen'' met je hoofd in de zij voor de duwkracht naar links of rechts.

Vervolgens technieken geleerd voor correct uitvoeren van guillotine choke en hoe je ook kan ontsnappen uit deze bekende move. Paar keer goed aangetrokken en dat voelt altijd weird. :D Nek stijf houden en omhoog kijken is een goede techniek om hier uit te komen. Linker hand over de nek op de rug houden en het wordt al stuk moeilijker om de choke te zetten. Mooi stukje techniek! :)

Sparren:

5x 3 minuten.

Paar goede chokes kan plaatsen en paar taps kunnen loskrijgen. Verder ook paar keer moeten tappen met de ervaren jongens. Geen idee nog wat er om me heen gebeurd zo snel gaat het met die lui. Mooie ervaring rijker. Me keel doet wel mofo zeer! :D Conditie wordt al langzaam beter, maar is vooral aan het einde met het sparren gewoon helemaal weg. Totall gas out, maar dat komt wel! Moet ook leren om niet teveel kracht in 1x te zetten, terwijl je met BB en Powerliften juist al je energie klaar zet voor 1 moment. Als ik dat onder de knie krijg en wat meer techniek komt het wel goed.

Nu is Team Duncan dicht voor 2 weken, dus zal weer even Amersfoort worden. Voor iedereen die er een keer wil trainen is dit zeker een uitdaging! Super coach en gezellige leerlingen! Gewoon top. :)

Dat is weer een zware les geweest als ik dat zo lees - super dat je het allemaal bij houd zo in dit log. :thumb:
Zitten er nog mooie dames in de groep of zijn het allemaal Chris Cyborg's :P

Dat is weer een zware les geweest als ik dat zo lees - super dat je het allemaal bij houd zo in dit log. :thumb:
Zitten er nog mooie dames in de groep of zijn het allemaal Chris Cyborg's :P

Super zwaar, maar wel lekker. Nee geen dames helaas. :(

Terug
Naar boven