AndroidHealthClinic

's avonds eten, slecht??

supersized

Huge Freak
Waardering
338
Buffels,

Vaker hoor je dat je na 19.00 of 20.00 uur niets meer mag eten omdat je dan sneller vet zou aanzetten. Je hoort dan vaak dat als je slaapt je sneller dingen opslaat als vet. Ik weet dat je lichaam niet klok kan lezen en dat je minder kcals verbruikt als je slaapt, maar hoe zit dit nu precies?
Want het maakt in principe toch niet uit zolang je maar niet boven onderhoud gaat zitten en zolang je glycogeenopslag maar niet vol zit?
Uiteraard stel ik jullie meningen en reacties zeer op prijs, maar ik hoop dat deze onderbouwd worden met wat betrouwbare bronnen.. alvast bedankt!!

ik eet standaard pal voor het slapen gaan nog 250 gram kwark of blik tonijn. me BF gaat er niet van omhoog.

• Topic Starter Topic Starter
ik eet standaard pal voor het slapen gaan nog 250 gram kwark of blik tonijn. me BF gaat er niet van omhoog.

waarom niet 500 gram kwark? lijkt me erg weinig eiwit om de nacht door te komen. Maar is eigenlijk nog geen antwoord op de vraag, zit meer te richten op de hele avond, de uren na 19.00 a 20.00. Laten we zeggen dat we om 24.00 naar bed gaan..

het gaat erom dat je jezelf niet volstopt met brandstof als je toch niet meer gaat verbranden door middel van beweging. Meestal zit je toch op je krent tv te kijken of op DBB. Je kan wel prima eiwitten eten in de avond. Ben je nou een dikke batspartij met je vrouwtje van plan dan kan je wel wat brandstof gebruiken ;)

is dat zo? stel je onderhoud ligt op 3000 kcals, door de dag heen heb je slechts 2000 kcals binnen gekregen en trainen en dergelijke heb je al achter de rug. In theorie zou je dan nog makkelijk 1000 kcals naar binnen kunnen gooien en op je luie krent gaan zitten..

is dat zo? stel je onderhoud ligt op 3000 kcals, door de dag heen heb je slechts 2000 kcals binnen gekregen en trainen en dergelijke heb je al achter de rug. In theorie zou je dan nog makkelijk 1000 kcals naar binnen kunnen gooien en op je luie krent gaan zitten..

in theorie wel ja.....probeer het een jaartje

Sterker nog, in de bulk móet dit.

gadverdamme en dit bedoel ik nou, grootste broscience wat er maar is

alsof je lichaam weet wanneer het dag en nacht is?!?!?? srs man

Er wordt gewoon geadviseerd om s'avonds niet meer te eten, omdat veel mensen dan al op onderhoud gegeten hebben en zich dan nog vol stoppen met nootjes etc. Je kan gewoon s'avonds eten als je totaal aantal calorieën maar kloppen.

in theorie wel ja.....probeer het een jaartje

wanneer je op de dag al 3000kcal hebt verbruikt, en er maar 2000 binnen hebt, heb je er 1000 verbruikt uit je reserve (meestal vet) wanneer je er dan weer 1000 eet gaat alles goed! uiteraard is het van zeer groot belang wat je wanneer eet !!!

Daarbij is het heel goed om je voeding te splitsen in eiwit en kh momenten zodat de voedingstoffen beter worden opgenomen.

snachts kun je de (trage)eiwitten uit o.a kwark goed gebruiken omdat je dan je groeihormoon aanmaakt!!

als je de volgende ochtend gaat trainen, zou je ook je glycogeen kunnen aanvullen voor je slaap, je komt dan loaded uit je slaap en kan knallen!!!

Er wordt gewoon geadviseerd om s'avonds niet meer te eten, omdat veel mensen dan al op onderhoud gegeten hebben en zich dan nog vol stoppen met nootjes etc. Je kan gewoon s'avonds eten als je totaal aantal calorieën maar kloppen.

This.

Ja, wel degelijk, je hormoon cyclus verschilt wel degelijk als je net je bed uit komt, en als je er in gaat.

Ik train om 8 uur en begin dan rond 10 uur aan mijn Post-Workout maaltijd. Denk je nou echt dat het verstandig is om die te skippen, omdat het '' avond '' is?

Veel succes.

This.

Ja, wel degelijk, je hormoon cyclus verschilt wel degelijk als je net je bed uit komt, en als je er in gaat.

dat is bij slaap, dat is niet dag/nacht, je kan op ieder moment van de dag slapen. maargoed, jij denkt inteligenter te wezen dan je lichaam, keep it up beest :thumbup:

Doorgaans zijn mensen minder bewegelijk 's avonds (gemiddelde persoon), en dus zal de vertering wat langzamer KUNNEN gaan. Maar eten = eten, zolang je maar.... etc.

dude, dat beweer ik ook niet, begrijpend lezen is lastig af en toe.

---------- Post toegevoegd Sun 27 Nov 2011 om 18:01 ----------

Ik train om 8 uur en begin dan rond 10 uur aan mijn Post-Workout maaltijd. Denk je nou echt dat het verstandig is om die te skippen, omdat het '' avond '' is?

Veel succes.

heb het nergens gehad over skippen bro, heb jullie ook niets verteld overm mijn voedingsschema ik heb het over de theorie..

---------- Post toegevoegd Sun 27 Nov 2011 om 18:02 ----------

dat dacht ik dus ook, maar heb je een bron die dit ondersteund? Iedereen roept hier maar en geen bronnen!!!

---------- Post toegevoegd Sun 27 Nov 2011 om 18:06 ----------

dat is bij slaap, dat is niet dag/nacht, je kan op ieder moment van de dag slapen. maargoed, jij denkt inteligenter te wezen dan je lichaam, keep it up beest :thumbup:

maar hoe zie jij het? zie je overal bro science roepen maar mis je toegevoegde waarde aan het topic.

ik eet rond 22.00 me post workout meal nog en ik slaap rond 23.30! 120 gram volkoren pasta/rijst met vlees en groenten! gebakken in olijfolie.
k merk wel dat ik snachts dan altijd extreem veel zweet.
maar dat komt ook door de grote hoeveelheden vocht die ik tot me neem vanaf 19.00 tot 22.00!

post workout meal met glaasje water rond 18.00
19.00: whey shake
19.30: noxipro
20.00 t/m 21.00: trainen en tijdens trainen drink ik zo'n 1,5 tot 2 liter weg
21.00: magnificent (post workout shake)
21.15: whey shake
ergens rond 21.45: post workout meal met glaasje water!
23.00 500 gram kwark

dit is vanaf 18.00 tot 23.00 een heleboel vocht en kalorien!
en snachts zweet ik me altijd helemaal dood, kmoet 3x opstaan om te plassen en dan plas ik ook echt litersss eruit:P

ik eet rond 22.00 me post workout meal nog en ik slaap rond 23.30! 120 gram volkoren pasta/rijst met vlees en groenten! gebakken in olijfolie.
k merk wel dat ik snachts dan altijd extreem veel zweet.
maar dat komt ook door de grote hoeveelheden vocht die ik tot me neem vanaf 19.00 tot 22.00!

post workout meal met glaasje water rond 18.00
19.00: whey shake
19.30: noxipro
20.00 t/m 21.00: trainen en tijdens trainen drink ik zo'n 1,5 tot 2 liter weg
21.00: magnificent (post workout shake)
21.15: whey shake
ergens rond 21.45: post workout meal met glaasje water!
23.00 500 gram kwark

dit is vanaf 18.00 tot 23.00 een heleboel vocht en kalorien!
en snachts zweet ik me altijd helemaal dood, kmoet 3x opstaan om te plassen en dan plas ik ook echt litersss eruit:P

allemaal leuk en aardig maar geen antwoord op de vraag???

Terug
Naar boven