XXL Nutrition

's avonds eten, slecht??

wanneer je op de dag al 3000kcal hebt verbruikt, en er maar 2000 binnen hebt, heb je er 1000 verbruikt uit je reserve (meestal vet) wanneer je er dan weer 1000 eet gaat alles goed! uiteraard is het van zeer groot belang wat je wanneer eet !!!

Daarbij is het heel goed om je voeding te splitsen in eiwit en kh momenten zodat de voedingstoffen beter worden opgenomen.

snachts kun je de (trage)eiwitten uit o.a kwark goed gebruiken omdat je dan je groeihormoon aanmaakt!!

als je de volgende ochtend gaat trainen, zou je ook je glycogeen kunnen aanvullen voor je slaap, je komt dan loaded uit je slaap en kan knallen!!!

waar staat hier iets dat niet duidelijk is dan? ik zeg niet dat je je eiwitten omzet in hormonen toch??

• Topic Starter Topic Starter
Ik bel mijn biologie lerares wel even.
Maar ik heb volgens mij laatst op internet gelezen dat de langzame koolhydraten dus niet in vet kunnen worden omgezet.

dan heb je niet goed gelezen

---------- Post toegevoegd Sun 27 Nov 2011 om 23:46 ----------

ik kom met niets idd, en dat ga ik ook niet doen. niemand weet overigens hoe het lichaam van een ander werkt, dus ga ik er ook niet over discussiëren.
verder lach ik gewoon mensen uit die dingen roepen als ''na 8u sla je vet op''

niemand heeft hier dergelijke uitspraken gedaan, dat was slechts de stelling. Het is een uitspraak wat je vaak hoort en wat totaal niet is onderbouwd. Doel van dit topic is juist de tegenargumenten naar boven te brengen, het liefst met onderbouwing van betrouwbare bronnen.

Als jij hier niets aan wilt toevoegen en hier alleen de boel zit te vervelen dan post aub niet, dit is geen chatbox maar een site waar we onze kennis vergroten en delen.

als je de volgende ochtend gaat trainen, zou je ook je glycogeen kunnen aanvullen voor je slaap, je komt dan loaded uit je slaap en kan knallen!!![/QUOTE]

Chris, kan je me hier wat meer over vertellen?

gadverdamme en dit bedoel ik nou, grootste broscience wat er maar is

alsof je lichaam weet wanneer het dag en nacht is?!?!?? srs man

Je lichaam weet wel degelijk wanneer het voor jou dag en nacht is, dit heeft gewoon niets met uren van de dag te maken maar met de fase van de slaap waar je in zit. Zo is je metabolisme anders wnr je slaapt dan wnr je wakker bent.

En als je een bron zoekt mag je altijd eens in mijn studieboeken komen neuzen als je ze onder het stof terug kan vinden.

Je lichaam weet wel degelijk wanneer het voor jou dag en nacht is, dit heeft gewoon niets met uren van de dag te maken maar met de fase van de slaap waar je in zit. Zo is je metabolisme anders wnr je slaapt dan wnr je wakker bent.

En als je een bron zoekt mag je altijd eens in mijn studieboeken komen neuzen als je ze onder het stof terug kan vinden.

gaan we weer.. studieboeken, natuurlijk.
laat me maar eens wat zien dan :)

Hierboven zie je dat de muizen die aten als ze eigenlijk zouden moeten slapen iets meer kcals innamen dan ze anders zouden doen. Het verschil is echter klein. Groter is het effect op de activiteit. De muizen die op een onnatuurlijke tijd eten bewogen minder, en verbruikten daardoor minder energie.

http://www.ergogenics.org/bieber7.html

Anders, maar wel relevant lijkt me. Pleidooi voor te eten op 'normale tijden'.

Hierboven zie je dat de muizen die aten als ze eigenlijk zouden moeten slapen iets meer kcals innamen dan ze anders zouden doen. Het verschil is echter klein. Groter is het effect op de activiteit. De muizen die op een onnatuurlijke tijd eten bewogen minder, en verbruikten daardoor minder energie.

http://www.ergogenics.org/bieber7.html

Anders, maar wel relevant lijkt me. Pleidooi voor te eten op 'normale tijden'.

thanks voor de bron! Soysoy, nog wat aan toe te voegen??

als je de volgende ochtend gaat trainen, zou je ook je glycogeen kunnen aanvullen voor je slaap, je komt dan loaded uit je slaap en kan knallen!!!

Chris, kan je me hier wat meer over vertellen?[/QUOTE]

wanneer je s'avonds (zeker als je die dag getrained hebt) voor het slapen gaan goede koolhydraat rijke voeding eet, zullen je glycogeen voorraden worden aangevuld, en kom je geheid vol power uit je bedje! maar ik zei dit om te onderbouwen dat s'avonds eten wel degelijk iets met je lichaam doet!

het is niet zo dat dit een gebruikte methode is om en goed resultaat te halen, maar het is wel een logisch gevolg van hoe ons lichaam werkt toch.

ik raad het overigens niet aan hoor, want je kunt er op wachten dat je gained,

thanks voor de bron! Soysoy, nog wat aan toe te voegen??

hmm nee, niet echt :) kan t toch niet uit jullie bol praten.

1 ding aan toe te voegen dan; ik las alleen de titel, daarna klikte ik het al weg.
..lol, ik als thuiskom van school, eet ik een halve brood en ga ik slapen, word er niet vetter door.. heel raar, niet?

**** al die onderzoeken serieus

that is all

leaving satisfied

Ja ik vind dat vreemd, en dat doe je al voor een langere periode?

BIOLOGISCHE KLOK, B*tches!

Voor de NOOBS:

De biologische klok is een aangeboren mechanisme bij https://nl.wikipedia.org/wiki/Organismeorganismen waarbij allerlei lichamelijke functies met een bepaalde periodiciteit plaatsvinden.

De inwendige klok kan ontregeld raken, bijvoorbeeld door systematisch laat naar bed te gaan (ploegendienst), door een lange reis in oost-west richting of vice versa (vliegtuig) -de zgn. jetlag-, of de overgang van zomer- naar wintertijd of vice versa.

BIOLOGISCHE KLOK, B*tches!

Voor de NOOBS:

De biologische klok is een aangeboren mechanisme bij https://nl.wikipedia.org/wiki/Organismeorganismen waarbij allerlei lichamelijke functies met een bepaalde periodiciteit plaatsvinden.

De inwendige klok kan ontregeld raken, bijvoorbeeld door systematisch laat naar bed te gaan (ploegendienst), door een lange reis in oost-west richting of vice versa (vliegtuig) -de zgn. jetlag-, of de overgang van zomer- naar wintertijd of vice versa.

ik heb een biologische rolex!!!! met gouden band en saffier glas:D:D:D:D

hey crhis36, kan je me nog wat meer vertellen over glycogeen aanvullen voordat je gaat slapen zodat je de volgende ochtend loaded kan gaan trainen?

timing is irrelevant. Bij IF mag je ook s' avonds gewoon je grootste maaltijd eten na de training.

Conclusie topic: Laat eten heeft geen impact op je BF zolang je eet naar behoefte????

het gaat om je totaal aantal kcal, zit je erboven ( bulken ) eronder (cutten) of erop ( onderhoud ) . wel is het verstandiger om het merendeel van je koolhydraten sochtends en rondom je training te eten en vetten/langzame eiwitten zijn natuurlijk beter voor het slapen ;) maar uiteindelijk zal het altijd om totaal aantal kcal gaan.

het gaat om je totaal aantal kcal, zit je erboven ( bulken ) eronder (cutten) of erop ( onderhoud ) . wel is het verstandiger om het merendeel van je koolhydraten sochtends en rondom je training te eten en vetten/langzame eiwitten zijn natuurlijk beter voor het slapen ;) maar uiteindelijk zal het altijd om totaal aantal kcal gaan.

als het gaat om het aantal kcal dan maakt het toch geen klote uit als je carbs eet voordat je gaat slapen

als het gaat om het aantal kcal dan maakt het toch geen klote uit als je carbs eet voordat je gaat slapen

Idd. Maakt schijnbaar geen reet uit.

Laatst onderzoek gelezen, heb ik ook gepost in vetverlies forum,dat; als men het merendeel van de calorien tegen de avond eet, dat bij afvallen leidt tot meer spierbehoud.

In de ochtend de KH MOETEN eten is naar mijn mening ook BS.

Idd. Maakt schijnbaar geen reet uit.

Laatst onderzoek gelezen, heb ik ook gepost in vetverlies forum,dat; als men het merendeel van de calorien tegen de avond eet, dat bij afvallen leidt tot meer spierbehoud.

In de ochtend de KH MOETEN eten is naar mijn mening ook BS.

heb je dat onderzoek nog ergens?

Terug
Naar boven