MuscleMeat

's avonds eten, slecht??

om alle bro-science hier even compleet te maken:

Als je 8 uur slaapt, het meeste eten word binnen 3 á 4 uur verbrand, dus kan je binnen die tijd vet aanzetten, maar dit kleine beetje word in de 4 a 5 uur die je niet eet toch weer verbrand

---
in andere woorden, gewoon vreten en aankomen, die halve gram vet die cardio je er echt wel van af

allemaal leuk en aardig maar geen antwoord op de vraag???

oh ja.. haha!
moest er nog bij! ik merk iig op deze manier geen toename van me BF maar kdoe het ook nog pas 3 weke ofso omdat ik nu stage loop full time is dat het enige wat ik kan!
als je gewoon gesport hebt die avond en je gaat vlak voor et slapen een maaltijd eten kan vast geen kwaad joh!
je lichaam heeft het hard nodig na de training!
op rust dagen doe ik het in ieder geval niet! dan probeer k eerder op de dag me kcals aan te vullen

ik mag aannemen dat je dit als serieuze sporter weet!!! vanaf je geboorte tot je kapot gaat maak je tijdens je slaap een groeihormoon aan, deze zorgt o.a. ook voor het herstel van weefsel etc.

ik zal nog even de naam van het hormoon opzoeken

• Topic Starter Topic Starter
om alle bro-science hier even compleet te maken:

Als je 8 uur slaapt, het meeste eten word binnen 3 á 4 uur verbrand, dus kan je binnen die tijd vet aanzetten, maar dit kleine beetje word in de 4 a 5 uur die je niet eet toch weer verbrand

---
in andere woorden, gewoon vreten en aankomen, die halve gram vet die cardio je er echt wel van af

interessant, die heb ik nog niet eerder gehoord. Bron?

ik mag aannemen dat je dit als serieuze sporter weet!!! vanaf je geboorte tot je kapot gaat maak je tijdens je slaap een groeihormoon aan, deze zorgt o.a. ook voor het herstel van weefsel etc.

Groeihormoon bij volwassenen "somatropine"
Groeihormoon heeft ook op volwassen leeftijd een aantal belangrijke functies. Het is belangrijk voor de ontwikkeling en het onderhoud van spierweefsel en organen en draagt ook bij tot het bevorderen van sterke botten (botdichtheid). Het helpt ook de lichaamsstofwisseling (metabolisme) te reguleren door vet te verbranden, spiermassa op te bouwen en het bloedsuikerniveau op peil te houden. Ook wordt de werking van het hart-en vaatsysteem beïnvloed door groeihormoon. Minder bekend is dat groeihormoon ook invloed heeft op ons welbevinden, het wel of niet “lekker in je vel zitten”.

KORTOM BEST BELANGRIJK OM TE ZORGEN DAT DIT HORMOON IN EEN OPTIMALE "cultuur" ZIJN WERK KAN DOEN TOCH!

snachts kun je de (trage)eiwitten uit o.a kwark goed gebruiken omdat je dan je groeihormoon aanmaakt!!

^ dat zei jij

ik weet wel dat je lichaam hgh aanmaakt tijdens het slapen. jij zegt dat dit komt door eiwitting, dus wil ik dit eens graag terug kunnen lezen.
nogmaals, bron?

Zover mij logisch lijkt is het zo dat je 's avonds, omdat je al langer wakker bent, je stofwisselingssnelheid op een lager niveau is. Daarom wordt gezegd dat je in deze periode sneller vet aankomt, je lichaam slaat de snelle koolhydraten op en zet ze om in vet.

• Topic Starter Topic Starter
Zover mij logisch lijkt is het zo dat je 's avonds, omdat je al langer wakker bent, je stofwisselingssnelheid op een lager niveau is. Daarom wordt gezegd dat je in deze periode sneller vet aankomt, je lichaam slaat de snelle koolhydraten op en zet ze om in vet.

Duur van wakker zijn heeft invloed op je stofwisseling? En heeft dit een dusdanige impact dat dit te merken is aan je vetpercentage?

En waarom zou dit alleen gaan over 'snelle koolhydraten'? Dus complexe koolhydraat kan je dan wel gewoon nuttigen?

Bronnen!!!!

Duur van wakker zijn heeft invloed op je stofwisseling? En heeft dit een dusdanige impact dat dit te merken is aan je vetpercentage?

En waarom zou dit alleen gaan over 'snelle koolhydraten'? Dus complexe koolhydraat kan je dan wel gewoon nuttigen?

Bronnen!!!!

Ik bel mijn biologie lerares wel even.
Maar ik heb volgens mij laatst op internet gelezen dat de langzame koolhydraten dus niet in vet kunnen worden omgezet.

ik eet rond 22.00 me post workout meal nog en ik slaap rond 23.30! 120 gram volkoren pasta/rijst met vlees en groenten! gebakken in olijfolie.
k merk wel dat ik snachts dan altijd extreem veel zweet.
maar dat komt ook door de grote hoeveelheden vocht die ik tot me neem vanaf 19.00 tot 22.00!

post workout meal met glaasje water rond 18.00
19.00: whey shake
19.30: noxipro
20.00 t/m 21.00: trainen en tijdens trainen drink ik zo'n 1,5 tot 2 liter weg
21.00: magnificent (post workout shake)
21.15: whey shake
ergens rond 21.45: post workout meal met glaasje water!
23.00 500 gram kwark

dit is vanaf 18.00 tot 23.00 een heleboel vocht en kalorien!
en snachts zweet ik me altijd helemaal dood, kmoet 3x opstaan om te plassen en dan plas ik ook echt litersss eruit:P
500 ml tijdens de training is wel voldoende. Van 2 liter begrijp ik wel dat je 3 keer op moet staan. Dat is echt k*t.

gewoon in de avond blijven eten, zeker in de bulk.
overtollige kcal stimuleren juist spiergroei.
is allemaal veel te overroepen imo

Ik bel mijn biologie lerares wel even.
Maar ik heb volgens mij laatst op internet gelezen dat de langzame koolhydraten dus niet in vet kunnen worden omgezet.

:roflol: natuurlijk, er zijn ook zoveel beesten op dit forum.. ongelooflijk, begint gewoon leuk om al de science te lezen

^ dat zei jij

ik weet wel dat je lichaam hgh aanmaakt tijdens het slapen. jij zegt dat dit komt door eiwitting, dus wil ik dit eens graag terug kunnen lezen.
nogmaals, bron?

Ik zeg niet dat dit komt door eiwitten, ik zeg dat je de eiwitten heel goed kunt gebruiken s'nachts omdat je dan het groeihormoon aanmaakt, en met de aanwezigheid van voldoende eiwitten zal je beter en sneller groeien, daarom JA eet voor je gaat slapen, en eet vooral goede eiwitten.

hierbij de bron, althans een en ander over dit hormoon, en de rede waarom ik bovenstaand het genoemd.

---------- Post toegevoegd Sun 27 Nov 2011 om 19:41 ----------

Ik zeg niet dat dit komt door eiwitten, ik zeg dat je de eiwitten heel goed kunt gebruiken s'nachts omdat je dan het groeihormoon aanmaakt, en met de aanwezigheid van voldoende eiwitten zal je beter en sneller groeien, daarom JA eet voor je gaat slapen, en eet vooral goede eiwitten.

hierbij de bron, althans een en ander over dit hormoon, en de rede waarom ik bovenstaand het genoemd.

hierbij dus
http://sport.infonu.nl/diversen/22525-groeihormoon-het-sportvriendelijke-slaapmutsje.html

---------- Post toegevoegd Sun 27 Nov 2011 om 19:41 ----------

hierbij dus
http://sport.infonu.nl/diversen/22525-groeihormoon-het-sportvriendelijke-slaapmutsje.html

gast, dat verhaal van gh ken ik allemaal wel. alleen zou het fijner zijn als jij je bedoeling beter kunt gaan verwoorden de volgende keer

:roflol: natuurlijk, er zijn ook zoveel beesten op dit forum.. ongelooflijk, begint gewoon leuk om al de science te lezen

Die was sarcastisch gelukkig.
Maar ik vind het ook leuk om jou commentaar overal te zien, zonder zelf met iets te komen.

Die was sarcastisch gelukkig.
Maar ik vind het ook leuk om jou commentaar overal te zien, zonder zelf met iets te komen.

ik kom met niets idd, en dat ga ik ook niet doen. niemand weet overigens hoe het lichaam van een ander werkt, dus ga ik er ook niet over discussiëren.
verder lach ik gewoon mensen uit die dingen roepen als ''na 8u sla je vet op''

ik kom met niets idd, en dat ga ik ook niet doen. niemand weet overigens hoe het lichaam van een ander werkt, dus ga ik er ook niet over discussiëren.
verder lach ik gewoon mensen uit die dingen roepen als ''na 8u sla je vet op''

Als je toch alleen maar mensen uitlacht, kun je ook je mond houden, iedereen probeert hem gewoon te helpen, ook al hebben ze het fout.

Terug
Naar boven