AndroidHealthClinic

's avonds eten, slecht??

Het gaat helemaal niet alleen om je totale kcal inname alleen. Het lijkt me wel logisch dat 3000kcal uit chocola niet hetzelfde is als 3000kcal uit rijst en kip. Verder heeft IF (en warriordieet) wel bewezen dat 's avonds eten niet slecht is. Volg zelf ook IF en eet na het trainen (ongeveer 20:00 klaar) nog 2300kcal en slaap rond 00:00. Terwijl mijn bf steeds daalt en gewicht stabiel blijft.

Had ik laatst ook een topic over gemaakt, moet je maar ff kijken.

Fabeltje: Van ’s avonds laat eten wordt je dik, dit eten wordt direct omgezet in lichaamsvet.
Eten bevat net zoveel calorieën in de morgen als laat in de avond en ook in de avond en zelfs als je slaapt blijft je lichaam calorieën verbranden. Daarbij komt dat uit onderzoek is gebleken dat mensen die ’s avonds nog uitgebreid aten enkele uren een hogere stofwisseling hadden dan mensen die dit niet deden. Al met al zullen deze ingenomen calorieën dus nog gewoon worden verbrand, alleen als het gaat om grote hoeveelheden calorieën zal er iets over blijven om op te slaan als lichaamsvet. Dit fabeltje is in de wereld gekomen omdat veel mensen die ’s avonds nog eens eten gewoon meer calorieën tot zich nemen dan dat zij nodig hebben.

---------- Post toegevoegd Wed 30 Nov 2011 om 00:25 ----------

Ik eet voor het slapen gaan nog een complete maaltijd + tonijn.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/23-00-uur-pas-avond-eten-291478/

• Topic Starter Topic Starter
EN:

Voedingcentrum:

Citaat:
Eet niks meer na acht uur 's avonds, want dan wordt het voedsel omgezet in vet, Onzin! Het is een fabel die regelmatig als feit in het nieuws komt. Het is misschien daarom een van de meest gestelde vragen aan het Voedingscentrum.

Dus eet gerust op een Spaanse tijd, maar overbrug de tijd tussen lunch en avondeten niet met calorierijke snacks. Daar kun je wel dik van worden!
Het gerucht dat je niet te laat moet eten, wordt onder meer onderbouwd met het argument dat je stofwisseling 's avonds laat in de spaarstand staat. Extra calorieen zouden daarom omgezet worden in vet.

Tijdstip is onbelangrijk
Het Voedingscentrum is van mening dat je alleen dikker wordt als je meer calorieen eet dan je lichaam nodig heeft. Dat gebeurt bijvoorbeeld door veel snoepen, maar ook als je elke dag kopjes thee en koffie met suiker en melk drinkt. Het tijdstip van de dag maakt daarbij niet uit. Heb je een keer een snoepdag? Wees dan de volgende dag extra matig en neem een balansdag.

---------- Post toegevoegd Wed 30 Nov 2011 om 16:12 ----------

al met al, 's avonds eten is geen probleem zolang je niet boven behoefte gaat eten.
verder: heeft het dan wel effect wat je eet, bijv je eet 3000 kcals uit chocola of uit rijst? Als het dan toch alleen maar gaat om het aantal kcals halen?

chocola is geen maaltijd maar een calorie rijke snack.

en je moet sowieso gevarieerd eten. dus de hele dag X of Y eten is op voorhand al slecht.

ja ben er ook van overtuigd dat je dan vettig gaat worden, maar theoretisch gezien maakt t geen drol uit

Ja theoretisch gezien niet, maar bij BB kijk je vooral naar de praktijk natuurlijk. In de praktijk kan je je onderhoud nooit precies weten, en je kan ook niet precies inschatten hoeveel je verbrand. Dus er zijn altijd wel dagen dat je boven je onderhoud komt en dan kom je hard aan. En stel dat je een stuk minder zou eten dan je onderhoud dan val je af for sure, maar je krijgt dan nooit alle goede stoffen/vitamines binnen en genoeg eiwitten/kh etc etc. Buiten het feit dat dat gewoon puur ongezond is, zal dat voor je spiermassa ook niet tengoeden komen.

ja ben er ook van overtuigd dat je dan vettig gaat worden, maar theoretisch gezien maakt t geen drol uit
Is bullshit jongen, theoretisch gezien maakt het veel uit. Je moet niet alleen kijken naar cal, maar ook de samenstelling en alle effecten van specifieke stofjes heeft veel invloed op je. Kijk maar naar alle rode vruchten, appels, broccoli, of ook wat voor kruiden je gebruikt. Het heeft allemaal invloed op je lichaam en dat het aan de buitenkant niet uitmaakt, en misschien ook niet voor je VVM (wat ik betwijfel, maar goed). Maar vooral van binnen is het belangrijk, gezondheid, wat uiteindelijk op de lange termijn voor een hogere testosteron moet zorgen. Plus de bekende eigenschappen van 'gezond' eten op je alertheid en 'mentale weerstand'.

Mischien een stomme toevoeging aan dit topic ( mischien moek een eigen topic maken maar ik twijfel :P ) maar ik heb me ooit laten vertellen door een grote gast ( kheb dus geen feiten tis dus speculatie ) maar laat ik als voorbeeld een dag van 7-23:30 nemen.
Ik heb me dus laten vertellen als je dan rond 7 opstaat je lichaam begint "op te starten" en dat je verbranding dan rond 15:00 piekt dus dat je lichaam dan het beste opvoedingsstoffen opneemt en dan het daarna naar beneden gaat en dat je lichaam dus na een uurtje of acht gewoon minder voedingstoffen opneemt en de rest ja weggooid... Wat vinden jullie van deze hypothese? ( nogmaals heb geen feiten tis speculatie! )

@ Peerebaum: dat lijkt me behoorlijke onzin...
ik zou dat verhaaltje maar zo snel mogelijk vergeten ;)

In de praktijk wel waarschijnlijk, je krijgt dan ook een shitload aan transvetten binnen.

transvetten in chocola ?

---------- Post toegevoegd Thu 1 Dec 2011 om 09:03 ----------

dat is niet wat ik vraag, lees: heeft het impact op je BF als je bijv 3000 kcals uit chocola haalt ipv rijst?

Rijst heeft een heel andere macro-samenstelling dan chocola, dus er zijn wel degelijk verschillen. In beide gevallen kom je bijvoorbeeld chronisch eiwit te kort.

Maar goed, het blijft een domme vraag dat geen antwoord verdient :)

The broscience is strong in this topic.

ben je aan het cutten, gebruik weinig koolhydraten voor het slapen gaan.
ben je aan het bulken dan kan je gewoon koolhydraten innemen.
Bij beide dus gewoon blijven eten.
Gezonde vetten schijnen overigens ook nog eens goed te werken tijdens het slapen, dus kan je ook voor het slapen innemen.

BRON (tip#10):

[Link niet meer beschikbaar]

tuurlijk maakt het uit waar jij je carbs vandaal haalt, ik ben slechts benieuwd naar de beargumentering hiervan. Ik probeer hier een informatieve topic van te maken vandaar die 'domme vragen'. Op deze site word gewoon teveel geluld en geen duidelijke informatie neer gezet. Iedereen wilt het liefst de ander afzeiken en voegt geen fl**ker toe aan het topic

---------- Post toegevoegd Thu 1 Dec 2011 om 18:36 ----------

Het gaat erom wat je eet en hoeveel je ervan eet en niet om waneer je het eet. http://www.leangains.com/2011/06/is-late-night-eating-better-for-fat.html Dit.

thanks voor de bron, hier hebben we wat aan mensen :D

---------- Post toegevoegd Thu 1 Dec 2011 om 18:37 ----------

The broscience is strong in this topic.

voel je vrij niet te reageren

---------- Post toegevoegd Thu 1 Dec 2011 om 18:38 ----------

transvetten in chocola ?

---------- Post toegevoegd Thu 1 Dec 2011 om 09:03 ----------

Rijst heeft een heel andere macro-samenstelling dan chocola, dus er zijn wel degelijk verschillen. In beide gevallen kom je bijvoorbeeld chronisch eiwit te kort.

Maar goed, het blijft een domme vraag dat geen antwoord verdient :)

domme vraag? True! Ben benieuwd naar de beargumentering ;) Als het zo'n domme vraag is dan moet het antwoord toch wel erg simpel neer te zetten zijn niet?

Laatst bewerkt:
Is bullshit jongen, theoretisch gezien maakt het veel uit. Je moet niet alleen kijken naar cal, maar ook de samenstelling en alle effecten van specifieke stofjes heeft veel invloed op je. Kijk maar naar alle rode vruchten, appels, broccoli, of ook wat voor kruiden je gebruikt. Het heeft allemaal invloed op je lichaam en dat het aan de buitenkant niet uitmaakt, en misschien ook niet voor je VVM (wat ik betwijfel, maar goed). Maar vooral van binnen is het belangrijk, gezondheid, wat uiteindelijk op de lange termijn voor een hogere testosteron moet zorgen. Plus de bekende eigenschappen van 'gezond' eten op je alertheid en 'mentale weerstand'.

thanks voor je toevoeging, wat betreft hogere test, volgens mij heb ik ooit gelezen dat suiker sowieso slecht is voor de hormoonproductie?

domme vraag? True! Ben benieuwd naar de beargumentering ;) Als het zo'n domme vraag is dan moet het antwoord toch wel erg simpel neer te zetten zijn niet?

Dom omdat je 3000 Cal uit rijst dan wel chocolade haalt ... dat slaat nergens op. Op dergelijke vragen kun je geen fatsoenlijk antwoord geven. (sorry)

heb je dat onderzoek nog ergens?

supersized, het is theorie, maar wel logisch,
wanneer je s'avonds je glycogeen voorraad aanvult, en daarna gaat slapen, dan kan je daar s'morgens direct over beschikken aangezien je s'nachts niet alles verbruikt.
wel zal je wanneer je s'morgens eerst ontbijt met een pre meal nog meer energie in je spieren hebben omdat je toch een uurtje of 7 slaapt en er wel energie wordt verbruikt.

nogmaals ik gaf dit voorbeeld om aan te geven dat wanneer je je goede eiwitten eet voor je slaapje deze goed bruikbaar zijn omdat je tijdens je slaap je groeihormoon aanmaakt en dus aminozuren hard nodig zijn om te herstellen en te groeien.

Ik heb zelf tijdens mijn afval avontuur in het begin iets teveel gegeten, maar trainde als een beest, ik hield dit ook 1,5 uur vol maar viel vrijwel niet af, toen ik iets minderde en mijn voeding beter ging verdelen begon ik veel beter af te vallen, en bleef mijn vvm behouden en nam ook toe. maar mijn energie nam duidelijk af.

dus wanneer je s'avonds veel kh zou eten heb je gewoon een lading in je spieren om te knallen.

maar ook als ik in een bulk zou zitten (ondenkbaar nu maar als dit ooit nodig is post ik hier een foto van 3 bij 3 meter lol)!!!! dan nog zou ik zeker eiwitten en geen kh eten voor het slapen hoor!

nog 20 kilo te gaan tot 15 juli 2012 !!!!!

Terug
Naar boven