XXL Nutrition

's Nachts wakker worden voor eiwitshake

luke1984

Ripped Bodybuilder
Waardering
68
Lengte
1m85
Massa
111kg
Vetpercentage
16%
Wie van jullie doen dit?

Ik doe het sinds 2 maanden en heb het idee dat ik iets sneller herstel.

Ik zet niet m'n wekker maar ik gebruik een systeem wat de oude indianen, de oorspronkelijke bewoners van Amerika, ook gebruikten als ze eerder wakker wilden worden dan zonsopgang en dus eerder wakker dan hun vijanden.

Ik drink gewoon redelijk veel water voordat ik ga slapen en dan wordt ik vanzelf 's nachts wakker, meestal om 3 uur. Als ik m'n wekker zet ben ik direct klaarwakker en dat is dus niet de bedoeling.
Ik zorg gewoon dat er een lekkere shake naast m'n bed staat en als ik wakker word om te pissen drink ik gelijk die shake op en val ik makkelijk weer in slaap.

Heb je 's nachts nog wat extra eiwitten :meal:

Nee ik doe het niet. Voor het slapen gaan mn shake en kwark + wat carbs en ik overleef ik de nacht wel :)

zijn er imo meerderen die het zo doen
ik geef zelf de voorkeur aan gewoon voor en na het slapen, ik slaap toch liever aan 1 stuk door ;)

Ik ben er van overtuigd dat goed en diep slapen meer bijdraagt tot herstel dan 's nachts uit je slaap gerukt worden voor een shakeje.

Maar als het voor je werkt Luke, waarom niet?

Is grote onzin! Zeker als je meer een hobby sporter bent zoals de meesten hier...
Je hebt je slaap ook keihard nodig en daarbij kan je wel een shake naast je bed zetten maar daar smaakt na 3 uur ook geen hol meer van...

En er speciaal uit gaan om er even 1 te mixen is helemaal gekkenwerk!

Is grote onzin! Zeker als je meer een hobby sporter bent zoals de meesten hier...
Je hebt je slaap ook keihard nodig en daarbij kan je wel een shake naast je bed zetten maar daar smaakt na 3 uur ook geen hol meer van...

En er speciaal uit gaan om er even 1 te mixen is helemaal gekkenwerk!

als je eenmaal wakker bent dan is het gewoon de 's avonds alvast water klaar zetten met je poeder ernaast... zoveel werk is dat niet...

ik doe het trouwens zelf niet, slaap liever door

• Topic Starter Topic Starter
Ik slaap elke nacht prima, dus daar maak ik me niet druk om.

Ik krijg zelfs de indruk dat een nacht vasten een positief effect kan hebben op allerlei zaken in je lichaam (hormoonhuishouding enzo)..

Kijk maar eens naar de gezondheidsaspecten van "intermittent fasting".

Grote delen van de dag geen eten nemen is wat er in de prehistorie gebreurde en ons lichaam is toen ontstaan en is "gewend" aan die manier van leven. Ons lichaam heeft niet al die jaren voeding 's nachts ontbeerd.. het heeft zich er op ingesteld dat het gedurende de nacht geen eten kreeg en zoals met wel meer dingen heeft het van de nood een deugd gemaakt. Zal wel te maken hebben met fluctuaties in Grheline en GH en wellicht nog meer broodnodige hormoonschommelingen die ons lichaam nodig heeft.

Ook aan bijvoorbeeld de ramadan zijn fysieke positieve gevolgen toegeschreven... Of je nu 's nachts vast of overdag lijkt me niet echt een wezenlijk verschil.

ik werk meestal snachts en overdag slaap ik wat lichter en word ik meestal wel een keertje tussendoor wakker waarna er een shake of een bak kwark naar binne gewerkt word smulle maaaaaaar

Veel water drinken vlak voordat je gaat slapen kan ook zorgen dat je je bed volzeikt.
Als ik wakker word kom ik meestal slecht weer in slaap, ik slaap dan liever door!

Ik heb het een tijd gedaan (ca 6 maanden) maar ben van overtuigd dat een ononderbroken nachtrust meer positieve effecten opleverd dan wat extra eiwit midden in de nacht.

Als je er toch uit moet om te pissen oid kan je het wel doen, maar speciaal de wekker ervoor zetten zou ik niet doen.

Terug
Naar boven