XXL Nutrition

S0lar's log

s0lar

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
73kg
Vetpercentage
15%
Beste forummembers en sportfanaten,

met een beetje geluk start vanaf morgen opnieuw in de fitness na een half jaar time-out. (hangt een beetje van mijn kameraad af want alleen vind ik maar alleen)
Badminton ben ik elke week minstens een 3-tal keren blijven spelen.
Mijn doelen zijn 73 a 75 kg, met zo rond de 10% vetpercentage en kwalitatief zeer goede spieren, vooral in mijn benen en gewoon een mooie fysiek.

Ik zal dan maar beginnen met te vertellen wat ik vandaag op sportief gebied heb verwezenlijkt. Een uurtje na het begin van de speelgelegenheid in de sporthal ben ik aan een partij gemengd dubbel begonnnen, ik kon niet vroeger daar zijn omdat ik moest werken tot 20u. De eerste partij verloor ik in 2 sets waarbij de tweede set vrij gelijkopgaand was, beetje jammer. Dan een partijtje enkel, mijn lievelingsonderdeel en die won ik in 3 sets, ik ben aan mijn korte service aan het werken en daardoor maakte ik het mezelf moeilijker dan nodig is maar zolang tijdens een trainingsavond kan dit niet zo veel kwaad. Wel nog steeds wat ziekjes sinds zondag en het lijkt nu te minderen alleen heb ik nu een droge hoest.
Morgen wss meer nieuws maar een volledig schema zal ik pas na de tweede fitnessdag verkrijgen, ik ga gewoon uit van het schema dat ze mij zullen verschaffen in de fitness en dan na een aantal weken terug ingeburgerd te zijn, kan ik dit aanpassen, wetende dat ik hier altijd tips kan vinden.

Nog even over mijn andere aanpak, ik ga dus krachttrainen in functie van mijn hoofdsport badminton en als ik jullie te veel verveel met de badmintonsport in het algemeen, kunnen jullie opteren om het niet te lezen, dit is het simpelste natuurlijk. Moest het nu te hard de regels van het forum schenden, zal ik hiermee stoppen. Ik noem het gewoon een andere manier van "body building". Ik wil gewoon het perfecte lichaam, zover mogelijk, voor badminton verkrijgen en dan is het nutteloos om te veel massa te hebben, ik zou voor geen meter vooruitgeraken op het veld, of dan toch niet voor lang. Stats weet ik na een aantal metingen die morgen zullen worden uitgevoerd, maar mijn gewicht 's avonds in ondergoed is 72kg met 13% vet.

Goedenacht en veel succes.

Veel succes ermee, aan die 75 geraak je zo, enne zorg dat je niet verslaafd raakt he aan dat krachttrainen ;)

• Topic Starter Topic Starter
Mijn dag is wat tegengeslagen. Ik stond laat op en mijn verkoudheid was weer wat feller geworden, de droge hoest was nog steeds niet over en ik was ook heel de dag wat versuft en wankel. Daarenboven kreeg ik per sms de melding dat mijn kameraad niet meekon naar de fitness, misschien was het wel beter dat ik paste aangezien ik er niet zo goed aan toe was. Morgen ga ik een dagje zeilen en hopelijk wilt het weer aangenaam blijven dan is zoiets echt tof. Ik maak alvast een afspraak om 's zaterdags te gaan trainen in de gym. Ik ga hoogst waarschijnlijk trainen in het huis van beweging (www.huisvanbeweging.be). Dit is geen hardcore gym maar ik heb zoals al vermeld geen baat bij 15kg extra massa, ik zou het geen 15min uithouden op een veld.

Ik heb wel nog wat vraagjes.
Ik neem creatine (monohydrate), 2g per dag gedurende de ene maand wel en de andere niet. St-Janskruid (300mg extract) en l-glutamine (3g). Glucosamine ontvang ik via een aa-drink free motion (750mg) die ik opdrink tijdens elke badmintontraining.
Meestal neem ik deze supplementen enkel tijdens trainingsdagen, misschien beter om ook op niet trainingsdagen te nemen maar aangezien ik mijn trainingsdagen van 4 keer per week naar minstens 6 keer per week ga brengen door 2 a 3 maal per week ook te gaan fitnessen en dan proberen om 1dagje off te zijn, die ene dag per week zal het dan niet maken qua supplementinname.

Zijn er hier punten van kritiek ivm mijn supplementeninname? Ik eet goed en genoeg, ik start 's morgens altijd met een zeer uitgebreid en langdurig ontbijt.

Nieuws voor morgen dat jullie kunnen verwachten: ik ga normaal gesproken trainen na het zeilen (3u badminton) maar het kan altijd dat ik doodop ben na het zeilen zoals al eens een keer voorgevallen is. Dan pas ik misschien eens, niet iets dat ik vaak doe anders. Hopelijk heb ik niemand verveeld die dit gelezen heeft.

succes ;)

Creatine en die andere supps zijn het belangrijkste op trainingsdagen, aangezien je 1 dag off bent kan je gerust kiezen of je ze doorneemt of niet. Ik zou de creatine nar 3-5 gr brengen (vooral op KT dagen).

Beste forummmembers,

ik heb een zware dag gehad. Allereerst moest ik er om6u30 ten laatste uit en goed eten 's morgens en alles inpakken om te vertrekken met de trein naar Antwerpen. Reden: laatste zeilcursusdag voor mijn brevet. We hadden afgesproken met de monitor dat hij ipv 10u al om 9u ging starten en ook tot 18u ging doordoen war dat eerst 17u was. Stond ik samen met Ivan te wachten en te wachten. Hij dook pas op omstreeks kwart voor 10, hij was de afspraak vergeten en kon ook niet tot 18u doorgaan. We hadden al een rotweer gehad tijdens de andere dagen maar dankzij goed weer, een koele wind en weinig boten op het galgenweel ging alles vlot en behaalden we ons brevet. Dan terug naar huis, ik moest met de tram, dan ff te voet, dan de trein en dan kwamen ze me oppikken met de auto want ik had net mijn laatste trein gemist naar mijn dorp zodat ik iets verder opgehaald werd. Iets voor 20u was ik uiteindelijk thuis en dan maakte ik me kllaar om te gaan badmitnonnen.

Mijn keelontsteking is erger en erger geworden, ik ben in mijn gezicht verbrand (leuk die zon) en ik ben tijdens de badmintontraining veel te diep geweest, ik voel mijn benen niet meer en het zal morgen weer afzien worden. Ik denk dat ik toch maar eens iets ga innemen tegen mijn verkoudheid want ik wil morgen gaan fitnessen, het wordt tijd.

Ik ga eens goed uitslapen, zal me deugd doen en dan zie ik morgen wel hoe gezond ik ben, maar om me van mijn training te houden is meer nodig dan een zware verkoudheid.

neem wat extra fit-c tegen je verkoudheid zal je goed doen mischien een multi fit erbij.

Goeieavond,

Ik sukkel serieus met mijn gezondheid. Heel de nacht iedereen hier wakker gehouden door mijn hoestbuien. Ik had tot enkel uren geleden geen stem meer en zelf nu is het heel schel. Dus weeral moeten afzien van de training. Nog meer slecht nieuws: Ik moet morgen werken dus zelfs al ben ik morgen wat gezonder, kan ik pas tegen 20u30 gaan trainen, waar het normaliter begint om 19u.

Maandag zal ik wel weer fit zijn om na al die tijd dus toch wat gaan fitnessen. De badmintontrainingen voor de jeugd starten dan ook, waardoor ik die mss prefereer en nog een extra dagje afzie van fitnessen. Verder mss nog een pluspunt: mijn rug is supergetraind door al dat hoesten alsook mijn buik en schouders.
Het was dus onverstandig om te gaan badmintonnen met een zware verkoudheid, weten we dat ook alweer.

Goeienacht en veel succes.

Hey,

vandaag heb ik kunnen uitslapen, had niet veel tijd om uit bed te komen want ik moest eten en vertrekken naar het werk. Ik werk in het weekend af en toe in een videotheek. Tegen 13u moest ik daar zijn, tot 20u. Het hoesten was geminderd en buiten wat koorts had ik niet veel last van mijn gesukkel met die keelontskeing of wat het ook moge zijn. Niet productieve hoest en serieus wat snotontwikkeling.

Om 20u30 was ik klaar met de kassa maken en afsluiten. Dit weekend starte ook de eerste competitiewedstrijden van het nieuwe badmintonseizoen en ik ben dan gaan kijken naar onze gemengde ploeg, die in 1ste liga spelen -hoogste reeks van Vlaanderen- en ze wonnen met 5-3. Er worden steeds 8 wedstrijden gespeeld en naargelang welke ploeg de meeste wedstrijden gewonnen heeft, die wint, onafhankelijk van wat de eindstanden van de wedstrijden zelf waren.

Na afloop ben ik vrij snel huiswaarts gekeerd en was ik van plan snel in bed te kruipen maar als ik uit kan slapen ben ik pas moe na middernacht. Ik heb vandaag ook een kameraad gevonden om samen mee te gaan fitnessen, die wil morgen of dinsdag mee starten. Eindelijk eens goed nieuws daarover.

Ik denk dat ik morgen de eerste badmintontraining ga meedoen, misschien nadien nog fitnessen. De training is gedaan om 19u en fitness is open tot 22u, moet kunnen en normaliter is de eerste keer meer een intro met wat cardio en bespreken van mijn doelen en verwachtingen.

Dag,

Vandaag heb ik meer planning gedaan dan wat anders. Ik ga morgenmiddag fitnessen en heb de training van de badminton geskipped, ik wil eerst van die kolere hoest af en helemaal gezond zijn, dit sleept al te lang aan en als ik er niks aan ga doen, zou het wel eens een langblijvertje kunnen worden.

Morgen dus tegen een uur of 3 in de namiddag de introles in de fitness, ik verwacht een beetje cardio en testjes om mijn huidige conditie en gezondheidstoestand te meten. Het uiteindelijke schema dat ik ga krijgen zal hoogstvermoedelijk een full body workout zijn, 3 keer per week. Ik heb wat zitten lezen over HST en dat beviel me wel, dat weekje rusten af en toe zal zeker geen kwaad kunnen en is ook veel natuurlijker. Ik wil ook zoveel mogelijk blessures voorkomen.

Extra conditie en spierversteviging ipv spiermassa is mijn doel, lichaamsgewciht ongveer zo houden maar vetpercentage nog wat naar beneden.

Goedeavond en veel succes.

Hey,

Ik ben even wat minder bezig geweest met mijn log. Vorige week was ik van zaterdag tot woensdag gaan fietsen. Ik ben per fiets naar de ardennen getrokken, daar in jeugdhergergen overnacht en 400km afgelegd. De eerste 2 dagen waren zwaar maar de aspirine en de powerbars hebben me er door gejaagd.
Woensdagavond ben ik dan weer gaan badmintonnen, ik was er een stuk slechter in omdat mijn benen wat te zwaar waren en ik wat trainingen gemist had, ik had voor ik vertrok ook al 5dagen off genomen omdat ik er terug echt zin in wilde krijgen. Nu wil ik het meer dan ooit. Met mijn kameraden samen fitnessen gaat niet lukken, de ene moet het zelf financieren en hij studeert nog, de ander gaat op kot in Hasselt. Dus ga ik maar alleen moeten of mijn ouders mee moeten krijgen, geen van beide lijkt me echt leuk.

Ik zal maar over vandaag vertellen. Vandaag heb ik ook mijn voedingsschema gepost, dat te vinden is in de meest logische rubriek daarvoor. Kritiek op welke manier dan ook is altijd welkom.
2u badminton training gehad, was best zwaar, morgen normaal rust maar ik ga waarschijnlijk wat fietsen om me bezig te houden en toch wat te verbranden. Ik heb nog geen idee wanneer ik de oudjes meekrijg naar de fitness, maar ik houd jullie op de hoogte.

Goedenavond en veel succes.

Wanner ga je nou trainen?? :D

Succes kerel!

Hey,

Ik krijg het al naar mijn hoofd ;). Vandaag niet zo heel veel gebeurd, ben een dik uurtje gaan fietsen, heb verder mijn eetschame gepost en een FOTO. Dat trainen in de gym moet er echt van gaan komen, desnoods doe ik het alleen. Het wordt wel lastig plannen. Op de moment ziet mijn weekindeling er zo uit:
Maandag van 17u tot 19u badmintontraining.
Dinsdag moet ik eens per maand van 18u tot 20u les geven in badminton.
Woensdag van 20u tot 22u30 badminton vrij spel (matches).
Donderdag geef ik een uurtje les van 18u tot 19u.
Vrijdag vrij spel badminton van 20u30 tot 23u30.
Zaterdag en zondag meestal een tornooi of competitie.

Normaal gaan de meeste dinsdagen, donderdagen gaan desnoods ook nadat ik les heb gegeven. Daar ben ik niet moe van. Maandag, woensdag en vrijdag speel ik echt door. Af en toe kan ik een zaterdag of zondag ook gaan fitnessen als ik geen tornooi heb, competitie erbij lukt wel, tornooi neemt langer in beslag omdat je soms ver weg bent vanaf 's morgens.
Veel cardio lijkt me zinloos omdat ik al 3maal per week 2u een soort cardio doe, lijkt op intervalcardio eigenlijk die badminton. Ik heb al eens een paar keer met hartslagmeter gespeeld en tijdens een wedstrijd zit je algauw aan 165 gemiddeld en piek ik tot 185. Ik zal er donderdag eens werk van maken. Morgen beslis ik of ik mijn oudjes meeneem, of alleen ga.

Hey,

Ik zal het deze keer dan maar over gisteren hebben.
Met mijn voedingsschema zat ik uiteindelijk dik boven de 4000kcal dankzij nog wat koekjes die ik echt niet kon laten na de badmintontraining. Men voorziet van die Rachel koekjes van Lu en je krijgt ook steeds een speculaasje en een ander klein koekje bij een chocomelk. Ik was wel bekaf, goed doorgetraind.
Eerst heb ik 2 dubbels gespeeld, dit is mijn slechtste onderdeel en ik las gisteren ergens dat je spel mss kan verbeteren door een staat van opwinding. Deze keer sprong ik constant tussen de punten door, op normale rusttijden. Dit hielp enorm, mijn concentratie was beduidend beter en we speelden beter dan ooit. Daarna heb ik 2 enkels gespeeld en hoewel ik ze allebei verloor, terwijl ik de tegenstand zou moeten aankunnen, maakte me het niet veel uit, ik bleef kalm, heb er mee bijgeleerd.

Straks moet ik een uurke lesgeven en nadien ga ik dan toch mijn eerste fitness bezoek brengen. Na er een klein jaar tussenuit te zijn. Ben van mijn mening afgestapt dat ik weinig cardio ga doen want training is training en dan gaat mijn conditie nog beter worden.

Goeiemorgen en veel succes.

Hey,

Nog steeds niks gaan fitnessen...
Morgen (straks al) de eerste schooldag van het nieuwe jaar. Ben na de middag al thuis gelukkig, buiten boekenlijst en lesrooster valt er weinig te beleven.
Moest er iemand interesse hebben, ik volg IW EAICT. Staat voor industriele wetenschappen - Elektronica ICT. Ik zit nu in het tweede jaar, na 4jaar in 2 verschillende richtingen ben ik er toch eens doorgeraakt, maar dat geheel terzijde.
Mijn eetschema begint al vorm en structuur te krijgen. Ik volg mijn resultaten eens per 2 dagen en mijn gewicht is iets gedaalt, ik eet minder dan anders plus gezonder. Volgens de weegschaal is mijn vetpercentage hetzelfde. Ik ga dus proberen iets meer eiwitten binnen te krijgen om zeker geen spiermassa te verliezen. Elke dag at ik rond de 2500 kcal, met uitzondering van woensdag toen ik boven de 4000 zat. Morgen ga ik het ook wat opvoeren, ik hoop te gaan fietsen na de middag en daarna nog rustig anderhalf uurtje badminton. Ik gaf vandaag les aan jeugdspelertjes, verder heb ik niets gesport.

Vrijdagavond dus weer badminton, ik hoop dat ik me kan inhouden maar ik wel ergens ook een beetje revanche dus, het zal weer te veel worden en ik weet al bijna dat ik weer te hard ga doorgaan. Hopelijk tegen zaterdag namiddag beetje minder stijf dan ik vanmorgen was en dan lukt de wedstrijd op tornooi wel. De tegenstander is al gekend, heb er eenmaal tegen gespeeld. Vorig jaar op hetzelfde tornooi in een lagere reeks. Ik verloor toen in 3 sets, er wordt naar 2 winnende sets gespeeld. Ik kan er zeker van winnen, zolang ik dat blijf onthouden, gaat het me wel lukken. Fitness zal ten vroegste maandag zijn, weekend zowel tornooi als competitie zondagavond en dat ik ook weer een revanchepartij tegen een ploeg die ik al ken van vorig jaar.

Hey,

Weeral na middernacht, maar ik zal maar doen alsof het nog vrijdag is.

Eerste schooldag dus, lesrooster valt wat tegen, ik kan geen les meer geven donderdag en maar eens per 2 weken trainen op maandag.
Dinsdag kan ik wel vrijmaken om te gaan fitnessen als het er uiteindelijk van komt. Donderdag zou ik nog steeds 's avonds kunnen gaan fitnessen dus dat maakt in principe niet uit.
Dit weekend ga ik het plannen hoe en wanneer ik kan gaan powertrainen want ik wil iets extra gaan doen buiten die badminton.

Vandaag (vrijdag eigenlijk) 3 wedstrijden gespeeld, eerst een enkel, nipt verloren in 3 sets. Daarna dubbel gewonnen in 3 sets en dan nog een enkel verloren in 2 sets maar de tweede was echt slecht. Moet beter, mijn spieren zijn stijf, heb maar ZMA en aspirine genomen om morgen helemaal er bovenop te zijn.

Goeienacht en veel succes.

Hey,

deze keer gaat het vooral over gisteren.
Niet veel gebeurt tot tegen de middag. Ik ben naar de videotheek geweest en daar stond een kameraad van me die nu toch van zin lijkt te zijn om te gaan fitnessen. Hij is van plan DEZE week zich in te schrijven in Time Release in Lier en als dat gebeurt deze week -ik hoop het van zeer- dan ga ik mee en kan ik samen fitnessen, alleen is maar alleen.
Over mijn andere sport, die ik al wel beoefen dan, BADMINTON.
Het was gisteren de eerste competitieontmoeting. Tegen een ploeg die ons bekend was van vorig jaar. Onze en hun opstelling was lichtjes gewijzigd. De eerste dubbel was lastig, de zaal was lichtblauw en de lijnen waren iets donkerder lichtblauw. We stonden vrij snel een tiental punten achter. Uiteindelijk werd het 9-21 de eerste set.
De tweede set was al wat beter maar op kritieke situaties verknoeiden we het en we verloren ook de tweede set, deze keer 16-21. Het andere dubbelpaar maakte er in de eerste dubbel een thriller van en wonnen met 22-20 de derde en beslissende set. Dan wisselden we van tegenstanders in de dubbels en verloren allebei de wedstrijden. In onze dubbel zat meer in, temeer omdat op een aantal belangrijke punten de tegenstander een pluim out claimde, terwijl wij beiden het gevoel hadden dat ze pal op de lijn landde. Maar aangezien dit slechts 2 maal voorviel en van onze kant de lijn nauwelijks zichtbaar was op de blauwe vloer en blauwe lijn, ging ik hier niet te veel heisa rond maken. Na de wedstrijd vertelden mijn teamgenoeten me die aan de kant van de lijn stonden dat de shuttles weldegelijk in waren. Ik voelde me wat bestolen en snap niet dat men voor een vriendschappelijke, weliswaar competiewedstrijd al moet gaan vals spelen.
Mijn enkel ging zeer goed, ik had de wedstrijd de gehele tijd onder controle en zonder echt te veel risico te (moeten) nemen won ik met 21-18 21-18. Onze eerste man (Thomas VH) verloor in 2 sets zijn enkel, Alois (derde man) moest opgeven na de eerste set gewonnen te hebben met 26-24, was me dat een spannende set, geen van beide wilde zich gewonnen geven en Alois trok uiteindelijk aan het langste eind. Jammer genoeg moest hij na een pijnscheut in de hiel opgeven, hopelijk komt het allemaal goed met mijn dubbelpartner want ik ga hem nog nodig hebben in de komende weken.
Thomas L verloor in 2 sets, ook hier had meer ingezeten, de tweede set moest hij maar nipt uit handen geven, 22-24.
Uiteindelijk was het 2-6, maar het is pas de eerste wedstrijd voor ons, de tegenstanders waren de zaal gewoon en hadden al een competitie-ontmoeting gehad dit jaar.

Vandaag dan, niet veel gebeurt, eerste schooldag, niet aangenaam en ik ben er uitgeput van, later dan gehoopt thuis... Ik ga het wat rustig aandoen vanavond.

succe met het behalen van je doelen

Hey,

Ik ben echt doodop van de lessen. Wat een aanpassing opnieuw na de lange en zalige vakantie. Morgen weeral om 8u30 aanwezig zijn en zever aanhoren over een teambuilding week en ons portfolio. Namiddag gelukkig vrij en -nog beter- donderdag vrijaf. Het is StuDay, een of ander evenement waarop alle antwerpse uniefs en hogescholen verlof hebben.

Ik kwam pas om 17u15 thuis, avondeten en direct klaarmaken om te vertrekken naar de sporthal. Ik moest 2u wat kindertjes in het oog houden tijdens de badmintonsessies. Morgen kan ik zelf nog eens doorspelen op de speeldag. Met wat geluk zullen het weer 2 dubbels en 2 enkels zijn. Mag nog iets meer zijn maar gezien de tijdsduur van 2u30 gaat er niet meer inzitten.

Mijn voedingsschema begint vorm te krijgen en ik begin al wat vaste patronen terug te zien. Heb ondertussen ook al geweldige producten gevonden die het samenstellen van een maaltijd die meeneembaar, genietbaar en evenwichtig genoeg is, al een stuk makkelijker maken.

Goeienavond en succes.

Hey,

School was rot, ik moest alweer om 8u30 daar staan en dan kregen we 2 u gezever. Had beter thuis gebleven. Morgen van 't zelfde maar dat lappen ze me geen 2 keer, ik zal me hoogstens eens een keer omdraaien.

Ik heb goed gegeten en iets over mijn kCal gegaan maar zeker genoeg gesport dus wat boeit het me. Badmintontraining was heel goed. Eerst een dubbel, die ik verloor -zoals meestal het geval- maar zeker niet onaardig gespeeld, een opsteker. Dan een enkelwedstrijd die ik in 2 sets kon winnen, eerste set was wel verlengingen maar tweede was duidelijker. Dan nog een dubbel met dezelfde dubbelmaat die op papier makkelijker was maar deze keer was onze -en vooral mijn- prestatie bedroevend zodat we weer de boot ingingen. Dan nog een laatste enkel wedstrijd tegen degene waar ik al mee gedubbeld had. Hij is slechts 15 en al een beetje beter dan ik. Toch won ik de eerste set, onverdient maar toch maar mooi meegenomen. De tweede moest ik vrij diep gaan en verloor ik dan. Tijdens de derde set kwam ik voor en na de pauze (als iemand 11 behaalt is het 1min rust) kon ik heel makkelijker uitspelen en had de match op zak. De tegenstander hield het voor bekeken, was ook niet echt aangenaam.

Ik heb nog eens met een hartslagmeter gespeeld en kan jullie uitvoerig meedelen hoe zwaar een aantal wedstrijde zo zijn. Tijdens de enkels had ik een gemiddelde hartslag van 155-160 en piekte ik op 180. Ik heb getimed iedere keer de set (her)begon dus de polsslag tijdens de pauze's zit hier niet bij. Wel was hij uiteraard iedere keer wat lager als ik het spel hervatte. De twee enkels samen duurde -exclusief pauze's- 40min. De dubbels, daar zat de hartslag lager, is ook minder intensief daar was het gemiddelde 140 en piekte ik tot 165-170. Samen goed voor 30min. Het is dus best een fysiek zware sport, moesten er nog twijfelaars zijn.

Goedenacht en succes.

Hey,

Vandaag was al leuker. Niet naar de les geweest, ik had 2u en die konden me gestolen worden. Wel veel te laat opgestaan (12u) en ook geen tijd gehad om het opruimwerk te doen dat ik al weken zou moeten doen, ik laat vaak een complete zooi achter op de tafels en in de kasten en mijn ouders kunnen dat niet verdragen en ik verlies zo veel items die belangrijk zijn. Ik heb eigenlijk niks uitgevreten vandaag buiten les gegeven van 18u tot 19u aan 8 kindertjes in badminton.
Goed voedingsplannetje vandaag gehad en nu morgen weer eens vroeg eruit en dan tegen half 6 ofzo thuis. Dan klaarmaken om te gaan badmintonnen!

Ik heb wat squats gedaan, schoulder raises, schoulder press, buikspieren getraind, allemaal zonder extra gewicht. 2*25 heel snelle reps.

Goeienacht en succes.

Terug
Naar boven