XXL Nutrition

S0lar's log

• Topic Starter Topic Starter
Hey,

Het was weer een goede dag die voorbij is. Wel niet naar de les geweest, me verslapen enzo... Eetschema is echt in orde, lijkt me en ik zie in de spiegel al resultaat zonder echt in gewicht gedaald te zijn.
Badminton was ook degelijk. Wel maar 2 wedstrijdjes gespeeld, 2 enkels, eentje tegen een D speler en die heb ik gewonnen, zij het niet echt overtuigend maar zolang je maar wint ;). Tweede wedstrijd was direct een groot niveauverschil. IK speelde tegen een A speelster. Ok, het is een grietje van 18 maar ze is top 15 van de Belgische dames... De eerste set verloor ik met 13-21. De tweede won ik zelf met 21-19 en de derde verloor ik met 11-21. Ik speelde niet slecht en mijn kort serveren begint steeds beter te gaan. Zij had wat last van de snelle shuttles, maar ik niet, ze sloeg vrij snel te ver en dan landt de shuttle out en is het punt voor mij :).

Meer heb ik ni echt te zeggen. Morgen normaal weer een fietstochtje van 120km en zondag competitie.

Goeienacht en succes.

Hey,

Heb afgezien vandaag en ben echt doodop. Ik heb weliswaar minder afstand gereden dan ik geplanned had, deels omdat ik zo laat vertrokken ben, maar vooral omdat het parcour erg zwaar was. Ik heb zowat 50% van de afstand op zandweggeskes zitten bollen. In het begin is dat wel leuk maar na een tijd voel je dat toch in de benen. Eten had ik genoeg en heb daar ook van gebruik gemaakt. Morgen is het competitie en ik wil echt winnen (zowel mijn wedstrijden als totaal).

Ik ga nog een warm bad nemen en goed uitslapen.

Goeienacht en succes.

Hey,

Wat een drukte. Ik moest om 12u gaan eten op restaurant, heb nog redelijk goed kunnen afschatten hoeveel ik juist binnen kreeg. Dan direct gaan werken tot 17u. Eens thuisgekomen al bijna alles bijeenpakken en competitie gaan spelen.
Het was tegen Heibac, en uiteindelijk waren het 3 van de 4 spelers die ooit nog in Berlaar hebben gespeeld en ons zeer bekend zijn. Het was doenbaar.
Ik had mezelf 2 maal als eerste gezet voor de dubbels zodat ik tweemaal tegen hun sterkste team uitkwam, telkens met een andere partner. Ik offerde me eigenlijk op zodat we de andere twee dubbels zeker wonnen, ik ben geen dubbelspeler...
Onverwacht draaide ik goed mee, ik verloor weliswaar maar der zat meer in, 16-21 17-21. Het andere team won in 3 sets, dus de eerste twee wedstrijden verliepen al zoals verwacht. We speelden met een vierde man, die niet vast in de ploeg staat omdat bij de vorige competitieontmoeting, vorige week de vaste man een voetblessure opliep en die kan al een maand niet meer spelen.
Het tweede paar dubbels dan, ik speelde met een andere partner en won de wedstrijd in 3 sets. 21-13 16-21 en 24-22, spannend was het zeker. Het andere team won ook, weeral 3 sets en zo stonden we 3-1 voor na de dubbels.

We begonnen aan de enkels, ik dacht van dit is binnen, we zullen zeker wel 2 vd 4 enkels winnen. Ik stond eerste en moest tegen Gust, een 40'er die ik normaal zeker aankan. De eerste set won ik met 21-19, de tweede had ik kunnen winnen, 18021 en de derde verloor ik ook met 17-21. Was wel beetje dom aangezien ik zeker kan en moest winnen. Ook onze tweede man, die normaal eerste speelt maar al een zwaar weekend had gehad, tornooi en al een mix-competitie, verloor ook (3 sets) en we stonden er ineens slecht voor. Onze 4de man won, zoals ik wel verwachtte (vlotjes in 2 sets) en dan onze 3de man, een C2, moest tegen een degelijke C1. Ik gaf hem niet echt veel kans, maar we stonden al 4-3 dus zeker gelijjspel. Hij won onverwacht -weeral 3 sets- en zo we wonnen de ontmoeting. Nog iets gaan eten om het te vieren en dan naar huis.

Mijn onderrug is wat stijf, waarschijnlijk ook dat fietsen van gisteren dat daar voor iets tussenzit.
Ik ben zeer tevrden, en ook moe.

Goeienacht en succes.

Hey,

Vandaag les weggevallen, dan niet veel thuis gedaan (wat slapen) en dan tegen 17 badminton. Omstreeks 15u heb ik 3*20 gesquated met 6kg. 3*16 gelunged ook met 6kg en dan free calves 2maal een 40tal keren. Wat crunches gedaan, ik denk 3*25 ofzo.
De training begon met 5*1minuut touwspringen en nadien waren mijn kuiten, vooral rechter -waar ik al sinds een paar weken wat last van heb- helemaal opgestijfd. Ik kon heel de training door (2u) niet tegoei bewegen maar heb me zo goed of kwaad het kon bezig gehouden. Op het einde was het een stuk minder en dan thuis een heet bad en wat rust deden wonderen.
Mijn gewicht en vet% is niet echt veranderd, ik ga iets beter op de kcals letten en wat beter cutten.

Goeienacht en succes.

Al 3 dagen geleden inmiddels.
School is drukker dan ever, heb er morgen echt gene zin in.

Veel is er niet gebeurd, woensdag ben ik gaan badmintonnen in een overvolle zaal en heb 3 enkelpartijtjes kunnen spelen, die ik alledrie won. Verder had ik wat last van mijn heup, kuiten en schouder.
In de club is er een fitnessbegeleider die in de Go-Fit werkt -denk ik toch dat het daar is- en die sprak me van een goei schema dat ze daar hebben. Als ik morgen kan brossen dan ga ik eens langs en schrijf me in. Dan ga ik wel alleen fitnessen, misschien kan die me elke week wat aanporren dat ik nog eens moet gaan trainen.

Goeienavond en succes.

Hey,

Eerst wat over vrijdag. Voor 2u ben ik niet naar school gegaan en dan heb ik buiten wat moeten opruimen niets gedaan tot de avond kwam. Dan gaan sporten, badminton natuurlijk. 3 enkels en een dubbel gespeeld. Slechts 1 enkel kunnen winnen. De laatste enkel was na een half uurtje op de bank zitten en al na 10min was ik helemaal leeg, niet genoeg gedronken en te koud geworden denk ik.

Vandaag ook niet veel uitgestoken. Morgen zijn het verkiezingen en ik moet tegen 14u gaan tellen. Om 18u ga ik een uurtje kijken in Nijlen, daar speelt de mixploeg en om 19u ga ik zelf spelen in Kessel. In Nijlen ga ik ook eens vragen aan een collegaspeler, die begeleidt in een fitness centrum, waar hij precies werkt en dan begin ik hoogst waarschijnlijk daar. Hij speelt ook badminton en dan zou hij wel moeten weten wat voor krachttraining goed is. Hij is dan ook al B1. Ook kom ik dan te weten of ik eerst moet contact opnemen of ik direct kan starten daar.

Goeienacht en succes.

Hey,

Nieuws! Morgen begint de fitness! Ik kan niet gaan badmintonnen omdat ik pas tegen 17u30 thuis ben, maar ik alvast terug krachttrainen. Zal waarschijnlijk rond 20u zijn ofzo.

Vandaag moest ik gaan stemmen, daarna tellen en toen ik daar terug van thuis kwam, mijn gerief bijeengepakt, naar de sporthal getrokken en na een uurtje kijken, verder getrokken naar een andere sporthal en daar zelf gaan spelen. Het was triestig gesteld vandaag met mijn spel, maar dat zal wel beteren. Ik denk dat krachttraining wel een gunstig effect gaat teweegbrengen. Dan doe ik eens af en toe iets anders en ga ik explosiever worden.

Goeienacht en veel succes.

Hey,

Ik ben gaan fitnessen! Deze keer enkel cardio, totaal zo'n 50min. Morgen krijg ik een schema nadat ik bodyattack een uur egdaan heb, als ik dan nog verder kan :). Het is een schema voor badmintonondersteuning, ik post het wel als ik het heb.

Goeienacht en succes.

Hey,

Vandaag ben ik weer gaan fitnessen. Hoewel het niet echt krachttrainign was, meer aerobic en wat cardio.
Normaal ging ik na een uurtje BodyAttack beginnen met een fitness-schema, maar dat was nog niet klaar dus dan heb ik maar even wat cardio gedaan.
Morgenmiddag ga ik terug en start ik met het schema, dat morgen wel klaar zal zijn. Het zal eerst een basis-schema zijn en nadien specifieker op explosiviteit en kracht.

Ik deed dus al een aerobic-workout vandaag, je kan meer info vinden hierover op Les Mills :: Consumenten
en het zou naar het schijnt goed zijn om meer uithouding te krijgen, voor sporten zoals badminton. Ik ga ook nog eens bodypump proberen en dan kan ik nadien wel zien wat ik ga combineren. Elke dag een uurtje tot 3u training, gaande van aerobic, fitness, cardio en badminton zal wel goed doen om mezelf scherper te doen worden en nog meer uithouding te geven.

Tot morgen, goeienacht en succes.

wou jij eerst in het sas in lier gaan trainen ik train der ook ni slecht echt goei gym waarom ben jij er ni komen trainen

wou jij eerst in het sas in lier gaan trainen ik train der ook ni slecht echt goei gym waarom ben jij er ni komen trainen

Ja ik wilde er eerst komen trainen, samen met een kameraad, maar dat sprong iedere keer af en ik was het uitstel beu. Nog belangrijker is dat er in het Binnenhof te Herentals een collega badmintonspeler werkt en die maakt voor mij een schema specifiek op badminton. Hij speelt op een hoog niveau badminton en kan me hier beter bijstaan dan een andere fitnesscoach.

Over vandaag dan.

Eerst moest ik naar de osteopaat, elke 2 weken ga ik erheen. Was dan tegen 13u thuis en om 14u10 ben ik dan per fiets naar de gym vertrokken. Het was verder rijden dan ik dacht en ik was al een beetje moe ook. Dan mijn schema afgewerkt.
Ik zal het even schetsen. Ik moest de gewichten nog wat uitproberen.

Eerst nog 10min Cardio, waaronder 7min fietsen en 3min op zo'n loopdraaimachine.

Benen:

Legpress 12*3 80-90-100
Standing leg curl 12*3 15-15-15
Glutes curl 12*3 25-30-35
Free Standing Calf raises (1 been) 3*X 18-20-20

Bovenlichaam:

Front row (denk ik toch, zo aan een touw trekken met gestrekte armen, gebogen rug)
3*12 25-25-30
Chest press 3*12 30-35-35
Standing laterals 3*12 4-5-5 (per hand)
Pushes ofzo (zittend ellebogen van boven aan je hoofd naar beneden duwen)
3*12 30-35-40

Buik:

Crunches 3*X 20-30-30
Rotary (zijdelingse buikspieren, op zo een draaistoel) 3*12 15-15-20

Dan naar huis gefietst op een hoog tempo.

's Avonds nog eens gaan badmintonnen, niet zo heel veel gespeeld.
Een dubbel verloren in 2sets, enkel verloren in 3sets, dan nog een laatste enkel 1-1 en tegen dat de tweede set gespeeld was, was het tijd om de zaal op te ruimen :(.

Goeienacht en succes.

PS: Als ik mijn schema nog eens bekijk, morgen wss, dan zal ik het juist doorgeven.

Hey,

Donderdag ben ik training gaan geven en nadien waren mijn kuiten zo stijf dat ik maar een rustdag heb gepakt.
Vrijdag waren mijn kuiten nog steeds helemaal overspannen en dan heb ik met een sportcreme ingesmeerd, dan voor ik moest badmintonnen nog wat tijgerbalsem en ik had er niet echt last van. Ik verloor de dubbels wel allebei maar mijn tegenstander voor de enkel had tijdens de dubbels zijn schouder geblesseerd en gaf op nadat ik de eerste set met 21-5 had gewonnen. We speelden uiteindelijk gelijk. En met onze ploeg, zijnde 2 B1's en 2 C1's is dit goed tegen 2 B1's, een B2 en een C1. Ik was invaller en dit was voor mij de eerste keer dat ik in 2de provinciale moest meespelen.

Goeiemorgen en succes.

Hey,

Vandaag een heel rustige dag gehad. Gewoon rust, rust en nog eens rust. Goed hersteld overal en morgenvoormiddag ga ik er weer tegenaan met mijn fitness-schema, daarna nog 40min cardio en dan werken...
Na het werk ga ik nog wat badmintonnen, een goei uurke wss.
Ik hou jullie op de hoogte.

Goeienacht en succes.

Hey,

Weeral eens te laat uit mijn bed. Dus dan maar eten en gaan werken en niet gaan fitnessen. Na het werk wilde ik gaan badmintonnen, was geen plek meer want er waren 3 ploegen aan het competitie spelen. Dan maar wat kijken en naar huis. Weer goed gerust :P.
Morgen weer school (8u les) en daarna ga ik wel fitnessen.

Goeienacht en succes.

Hey,

Vandaag weer gaan fitnessen!

Eerst nog 6min Cardio als opwarming, fietsen.

Benen:

Legpress 12*3 100-110-120
Standing leg curl 12*3 20-20-20
Standing Gluteus Curl 12*3 35-40-40
Free Standing Calf raises (1 been) 3*X 20-20-20

Bovenlichaam:

Front row (denk ik toch, zo aan een touw trekken met gestrekte armen, gebogen rug)
3*12 30-35-40
Chest press 3*12 35-40-40
Standing laterals 3*12 5-6-6 (per hand)
Pullback (zittend ellebogen van boven aan je hoofd naar beneden duwen)
3*12 40-40-40

Buik:

Crunches 3*X 40-35-35
Rotary Torso (zijdelingse buikspieren, op zo een draaistoel) 3*12 20-20-20

Dan cardio:

4min Roeien, 6min Lopen, 6min Op zo een draailoopmachien met van die hendels. Dan 6min Step en dan nog 10min Fietsen.

Goed kunnen trainen en geprobeerd om wat zwaardere gewichten te nemen zonder te forceren. Nog steeds wat uitproberen.

Goeienacht en succes.

Hey,

Dinsdag weinig gebeurd. Ik ben niet gaan bodyattacken want ik vertrok te laat en dat start op een bepaald uur. Dus goed kunnen rusten, dat wel.
Woensdag dan. Ik had vrijaf (geen les) dus heb ik wat aan mijn taken gewerkt en beetje rommel weggegdaan hier thuis. Dan moest ik van 17u30 tot 20u gaan werken en nadien ben ik nog van 21u tot 22u30 kunnen gaan badmintonnen. 2 Enkels in 3 sets gewonnen, dan een dubbel in 3 sets verloren. Toch al bij al degelijk kunnen sporten. Mijn niveau was alles behalve maar dit was training.

Goeienacht en succes.

Hey,

Vrijdag niet naar de les geweest, voor die 2u ;). Ik wilde tegen 16u gaan fitnessen maar het was ZO druk op de baan en nergens parking dat ik boos ben teruggedraait. 20min naar de Fitness rijden is echt klote. Dan thuis wat gedaan met de gewichten die ik heb.

Benen:
Free Squat 3*20
Free Lunges 3*10
Free Calves

Bovenlichaam:
Push-ups 3*15
Kickback tricep 3*12 3-3-3
Standing Lateral 3*18 3-3-3
Crunches 3*40

's Avonds gaan badmintonnen. 3 dubbels gespeeld, de laatste was goed en een opsteker voor morgen. Ik speel morgen tornooi met dezelfde partner. Ook nog een enkel gespeeld maar de tweede set was dieptriest, hopelijk gaat dat morgen beter.

Goeienacht en succes.

Hey,

In het weekend had ik tornooi. Niet zo geweldig gespeeld op zaterdag. Zondag toch nog een dubbel gewonnen en dan 's avonds met de competitieploeg zijn we gewonnen. Toch een geslaagd weekend hierdoor.
Gisteren dan. Om 19u30 ben ik gaan fitnessen. Mijn schema nu voor de derde keer gedaan. Begonnen met 6min fietsen.

Benen:

Legpress 12*3 110-120-120
Standing leg curl 12*3 20-20-20
Glutes curl 12*3 40-45-45
Free Standing Calf raises (1 been) 3*X 20-24-22

Bovenlichaam:

Rope pull 3*12 (deed ik verkeerd eerst, is dus voor mijn triceps...) na 2 foute sets heb ik het juist gedaan met 20kg
Chest press 3*12 40-45-45
Standing laterals 3*12 6-7-7 (per hand)
Pushes ofzo (zittend ellebogen van boven aan je hoofd naar beneden duwen)
3*12 40-40-40

Buik:

Crunches 3*X 40-35-35
Rotary Torso (zijdelingse buikspieren, op zo een draaistoel) 3*12 20-20-20

Dan nog een 25tal min Cardio op verschillende toestellen. Nog 3 keer en ik haal een ander schema. Die oefening met dat elleboogduwen vind ik crap. Ik wil ook graag squat en lunge ertussen. Misschien maar ineens op benen concentreren of splitschema???

Goeiedag en succes.

Hey,

Goeie dag gehad, ook goed kunnen doortrainen tijdens het badmintonnen. Heb ook nieuwe whey gekocht. Active WP2 aardbei in 2kg emmer. Zeer goed geprijsd, 40 euro. Eigenlijk niet veel gebeurt voor de rest, morgen hopelijk nog fitnessen maar dat is nog niet zeker.

Goeienacht een succes.

Een ieder zijn/haar eigen doel, zeg ik maar. Succes er mee! :)

Terug
Naar boven