Fitness Seller

Contest Log (v) Sanne's Miss Beachproof contest log 2011

Je begint cardio ook al leuk/lekker te vinden?

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik vind het niet zo erg meer... Probeer het sowieso 3 keer per week te doen. 2x na krachttraining en 1 keer cardio dag. Wil ook wel eens op zaterdag ochtend maar ik werk om het weekend en als ik dan vrij ben heb ik niet altijd zin om dan te gaan hihi. Door de weeks heb ik vaak wel tijd.

-------------

Ik heb besloten om te stoppen met hardlopen, ik denk dat dat niet echt voor mij is weggelegd. Iedere keer als ik nu op de crosstrainer sta voel ik de voorkant van m'n schenen terwijl ik dit eerst niet had dus slimmer om er mee te op te houden. Helaas maar ik ben dan ook geen geboren hardloper hihi. :p

Ja ik vind het niet zo erg meer... Probeer het sowieso 3 keer per week te doen. 2x na krachttraining en 1 keer cardio dag. Wil ook wel eens op zaterdag ochtend maar ik werk om het weekend en als ik dan vrij ben heb ik niet altijd zin om dan te gaan hihi. Door de weeks heb ik vaak wel tijd.

-------------

Ik heb besloten om te stoppen met hardlopen, ik denk dat dat niet echt voor mij is weggelegd. Iedere keer als ik nu op de crosstrainer sta voel ik de voorkant van m'n schenen terwijl ik dit eerst niet had dus slimmer om er mee te op te houden. Helaas maar ik ben dan ook geen geboren hardloper hihi. :p

Maar wel DBB'rs geboren:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

-------------

Ik ben naast kt zelfs cardioverslaafd geworden, conditie is gewoon bizar aan t worden en samen met een dalling van vetperc geeft dat een kick. Hardlopen kan ik ook niet krijg altijd last aan de achterkant van mn scheenbeen plus ik vind er geen fl**ker aan. Gooi nu lekker de loopband op 12% met 5.2km/u :D
Steppen/stairclimber is trouwens ook een echte burner.
Succes met t behalen van je doelen ie geval.

Vrijdag 10 juni
Training @ Gym Alkmaar

Opwarmen 5 minuten crosstrainer.

Paused Full Squat.
Warming up
8x20 kg
8x20 kg
5x30 kg
5x40 kg
5x50 kg
Worksets
5x60 kg
5x60 kg
5x60 kg
:D Geen pijntjes, wat fijn.

Close Grip Bench Press Paused.
Warming up
8x20 kg
8x20 kg
5x30 kg
Worksets
3x40 kg
3x40 kg
3x40 kg

Stiff Deadlift.
Warming up
6x40 kg
6x40 kg
5x50 kg
Worksets
5x60 kg
5x60 kg
5x60 kg

Face Pulls. Lekker licht, voor de stretch.
12x5 kg
12x5 kg
12x5 kg

Crunches
30x
Crunches zijbuikspieren
10x
Lying Leg Raises
8x
Swiss Ball Sit Ups
30x + 15 kg

Cardio.
35 minuten crosstrainer
En toen ging de gym dicht dus weer een korte cardio sessie.

Heerlijke training, nu ook nog geen last van m'n schouders. Dinsdag ga pas weer krachttraining doen dus kan het allemaal weer even rusten.

Voeding voor vandaag:
M1 40 gr havermout, 20 gr rozijnen, 20 gr whey delicious, beetje magere melk
136 kcal - 136 kcal - 78,4 kcal - 20 kcal = 370,5 kcal
M2 sinaasappel, Triangel Meergranen broodje (rijstwafels vergeten mee te nemen naar het m'n werk) 50 gr kalkoenfilet
48 kcal - 212 kcal - 62,5 kcal = 322,5
M3 2 volkoren boterhammen, 50 gr kalkoenfilet, 8 cherry tomaten, 250 gr magere kwark, klein beetje slimpie siroop
150 kcal - 62,5 kcal - 9 kcal - 137,5 kcal = 395 kcal
M4 55 gr volkoren pasta, 150 gr saus, half bakje tonijn waterbasis, 50 gr sla
184,2 kcal - 90 kcal - 73 kcal - 4,5 kcal = 351,7
Whey shake perfection
110 kcal
Krachttraining
Whey shake perfection
110 kcal
M5 3 gekookte eieren: 2 met geel, 1 zonder
75 kcal - 75 kcal - 16 kcal = 166 kcal
M6 voor het slapen: 1 scoop muscle milk
130 kcal

Totaal: 1955,7 kcal

Vind het eigenlijk wel fijn om alles uit te rekenen. Heb het meeste wat ik eet in een bestandje opgeslagen met kcal e/k/v verhoudingen ermee. Handig. :D

Laatst bewerkt:
Wel jammer dat je moet stoppen met hardlopen, je had pas geleden speciaal goede schoenen gekocht toch?

Maar wel DBB'rs geboren:

Hahaha :o

Ik ben naast kt zelfs cardioverslaafd geworden, conditie is gewoon bizar aan t worden en samen met een dalling van vetperc geeft dat een kick. Hardlopen kan ik ook niet krijg altijd last aan de achterkant van mn scheenbeen plus ik vind er geen fl**ker aan. Gooi nu lekker de loopband op 12% met 5.2km/u :D
Steppen/stairclimber is trouwens ook een echte burner.
Succes met t behalen van je doelen ie geval.

Ja ik merk dat mijn conditie ook goed vooruit gaat, is natuurlijk gezond ook! Hardlopen vond ik juist wel lekker alleen als het niet gaat dan gaat het niet. + Met zwaar squatten krijgen je benen het al extra te verduren dus dan neem ik liever het zekere voor het onzekere. Als ik niet meer kan squatten dan word ik helemaal panisch. :p
Bedankt voor je comment. :)

Wel jammer dat je moet stoppen met hardlopen, je had pas geleden speciaal goede schoenen gekocht toch?

Klopt, denk dat ik ze maar weer ga verkopen haha. Ik heb al 3 jaar op deze adidas
Nooit problemen mee, fijn voor het trainen enzo alleen hardlopen gaat daar niet op dus daarom moest ik die anderen aanschaffen. Eigenlijk vind ik Adidas gewoon het beste. :D Die schoenen gaan echt lang mee.

Adidas :heart:

Doe je goed allemaal!

Voeding voor vandaag:

M1 2 eieren, 5 tomaatjes, beetje magere melk
150 kcal - 6 kcal - 20 kcal = 176 kcal
M2 1 sinaasappel, 250 gr kwark, 1 scoop muscle milk :heart: Dat is echt zo lekker!
48 kcal - 137,5 kcal - 130 kcal = 315,5 kcal
M3 3 rijstwafels, 50 gr kalkoenfilet, 10 gram pindakaas, 100 gr sla, bakje tonijn waterbasis, 5 cherrytomaten, handje augurken
81 kcal - 62,5 kcal - 67 kcal - 9 kcal - 146 kcal - 6 kcal - 10 kcal = 381,5 kcal
M4 150 gr bietjes, 2 rundervinken, 1 flesje cola light, 200 ml ofzo?
60 kcal - 350 kcal - 2 kcal = 412 kcal
Erg veel kcal maargoed ik at op het werk en daar is alles al klaar gemaakt. Normaal bak ik in Pam Cooking Spray, scheeld al een hele boel vet.
M5 250 gr magere kwark, scheutje slimpie siroop
137,5 kcal
M6 M7 voor het slapen: 1 scoop muscle milk
130 kcal

Totaal: 1552,5 kcal

Maandag weer even wegen, hopelijk is er weer wat af. Misschien dat ik al op 75 kg zit. :D

Laatst bewerkt:
Hallo Sanne; ik heb het hardlopen ook moeten opgeven, op doktersadvies ivm wat hij noemt unieke exemplaren van voeten (links staat plat en is doorgezakt en rechts is gewoon plat) en ook nadat ik nieuwe loopschoenen had gekocht; 140 euro weg :-/

Ik ben beginnen zwemmen in de plaats, ik denk dat het een goeie vervanging is aangezien het 0 impact heeft op je gewrichten en als surplus gebruik je je hele lichaam ipv enkel je onderlichaam

Oee bah rijstewafels...als ik die dingen alleen al ruik word ik misselijk, haha. Ik zie die muscle milk iedere keer bij je voorbij komen, ben wel benieuwd wat dat is...zometeen ff opzoeken.
Het moet toch gek lopen wil je niet afgevallen zijn met het dieet wat je de afgelopen dagen hebt gedaan en de cardio!

Hallo Sanne; ik heb het hardlopen ook moeten opgeven, op doktersadvies ivm wat hij noemt unieke exemplaren van voeten (links staat plat en is doorgezakt en rechts is gewoon plat) en ook nadat ik nieuwe loopschoenen had gekocht; 140 euro weg :-/

Ik ben beginnen zwemmen in de plaats, ik denk dat het een goeie vervanging is aangezien het 0 impact heeft op je gewrichten en als surplus gebruik je je hele lichaam ipv enkel je onderlichaam

Ja zonde van het geld he... ik heb gewoon normale voeten dus kan wel gaan hardlopen alleen word het me nu afgeraden. Extra belasting voor m'n knieën is niet zo slim + dat ik liever voor het squatten kies dan voor hardlopen.

Zwemmen is wel lekker ja maar chloor water vind ik niet zo fijn voor m'n huid en haren. :p

Oee bah rijstewafels...als ik die dingen alleen al ruik word ik misselijk, haha. Ik zie die muscle milk iedere keer bij je voorbij komen, ben wel benieuwd wat dat is...zometeen ff opzoeken.
Het moet toch gek lopen wil je niet afgevallen zijn met het dieet wat je de afgelopen dagen hebt gedaan en de cardio!

Haha ik vond ze ook altijd goor maar ze zijn nu goed te doen hoor.
Muscle milk moet je inderdaad even opzoeken, heerlijke aardbei smaak. Als ik een 3 kwart scoop in m'n magere kwark doe is het gewoon net zo lekker als optimel aardbei kwark. :p

Ik ging wel altijd lopen na mijn UB workout, zo heb je toch een hele hoop rust gehad voor je wheels é. fffuuuu het spijt me nog altijd dat ik niet meer kan, misschien probeer ik het wel opnieuw, maar de laatste keren dat ik gelopen heb was de pijn aan de onderkant van mijn voeten niet meer uit te houden, ik kon zelfs niet meer autorijden

Denk wel dat je knieën het zullen houden, hoor; en al helemaal als je off road ergens kunt gaan lopen. Het is natuurlijk jouw keuze

Voeding voor vandaag:

M1 2 eieren, 70 gr rosbief
150 kcal - 117 kcal = 267 kcal
M2 1 sinaasappel, 3 rijstwafels, 50 gr kalkoenfilet, 10 gram pindakaas
48 kcal - 81 kcal - 62,5 kcal - 67 kcal = 258,5 kcal
M4 100 gr sla, bakje tonijn waterbasis, 5 cherrytomaten, handje augurken, 1 scoop whey perfection, 1 ei-eiwit, scheutje magere melk
9 kcal - 146 kcal - 6 kcal - 10 kcal - 110 kcal - 16 kcal - 20 kcal = 317 kcal
M4 140 gr gerookte kip, 140 gr maïs
154 kcal - 112 kcal = 264 kcal
M5 250 gr magere kwark, scheutje slimpie siroop
137,5 kcal
M6 M7 voor het slapen: 1 scoop muscle milk
130 kcal

Totaal: 1374 kcal

---------- Post added zo 12 jun 2011 at 10:34 ----------

Ik ging wel altijd lopen na mijn UB workout, zo heb je toch een hele hoop rust gehad voor je wheels é. fffuuuu het spijt me nog altijd dat ik niet meer kan, misschien probeer ik het wel opnieuw, maar de laatste keren dat ik gelopen heb was de pijn aan de onderkant van mijn voeten niet meer uit te houden, ik kon zelfs niet meer autorijden

Denk wel dat je knieën het zullen houden, hoor; en al helemaal als je off road ergens kunt gaan lopen. Het is natuurlijk jouw keuze

Ik doe bijna altijd cardio na m'n KT, vind ik toch eigenlijk fijner dan een aparte cardiodag omdat je dan al lekker opgewarmt ben van KT.

Vreemd dat je zoveel pijn hebt aan de onderkant van je voeten... maarja welke sport is nou wel gezond. M'n vader heeft aan hardlopen gedaan en deed ook marathons maar kan dat nu niet meer omdat z'n knie naar de klote is. Dan ga ik liever naar de klote door squatten hihi. :p

Laatst bewerkt:
Hey die Adidas heb ik ook. Fijne schoentjes. Je gaat goed op die cardio meid. Verstandig dat je stopt met hardlopen. Zeker als je het in je schenen voelt is het niet goed. Ik ben der ook niet voor gebouwd.

ik kreeg ook altijd eerst last van me schenen, is denk ik meer wennen. Heb er nu geen last meer van iig:)

Vandaag echt te weinig gegeten.. lag er vanochtend pas om 8:00 in en moest er om 11:30 weer uit. Voor het eerst weer gedronken sinds 2,5 jaar :roflol: Wat een waanzin zeg maar was wel super gezellig.

Schrijf wel op wat ik heb gegeten.
Voeding van vandaag.
500 gr magere kwark
2 scoops muscle milk
1 flesje fanta, nadorst.. maar dat helpt niet haha
100 gr gerookte zalm
200 gr spinazie
1 grill burger

1000 kcal? :o

Morgen weer training dus lekker pasta eten. :lick:

Net weer gewogen, had wel al 2 maaltijden op dus geen lege maag. Ik dacht eigenlijk dat het hetzelfde was gebleven maarrrrr....
74.9 kg.

Lekker lekker. :D Volgende week dinsdag vet% laten meten en weer wegen.

Goed bezig met je gezuip Sanne! :D

Dinsdag 14 juni
Training @ Spartacus

Deadlift. Pronated Grip. 4 sec up, 4 sec down.
Warming up
5x50 kg
5x57,5 kg
5x65 kg
Worksets
5x70 kg
5x70 kg
5x70 kg

Isometric Held Hyperextension.
4x15 sec

Squat Balance.
Warming up
5x20 kg
5x30 kg
5x40 kg
Worksets
5x50 kg
5x50 kg
5x50 kg

Squat Weightlifting Style. Hierbij sta je dus een stuk smaller en je voeten steken minder naar buiten. Ook zak je gewoon naar beneden ipv dat je eerst je kont naar achteren duwt.
Warming up
5x30 kg
5x40 kg
Worksets
5x50 kg
5x50 kg
5x50 kg

Bench Press. Legs up.
Warming up
8x20 kg
8x20 kg
5x30 kg
5x35 kg
Worksets
5x40 kg
5x40 kg
5x40 kg

Close Grip Bench Press.
5x30 kg
5x35 kg
Worksets
5x40 kg
5x40 kg
5x40 kg

Cable Rope Pushdown. Licht. Ik pak voortaan de bij-oefeningen gewoon super licht.
6x5 kg
6x5 kg
6x5 kg
6x5 kg

Shrugs.
12x50 kg
12x50 kg
12x50 kg
12x50 kg

3 sets van:
Crunches 15x
Crunches zijbuikspier rechts 8x
Crunches zijbuikspier links 8x
Lying leg raises op fitness bankje 8x

Nog wat rekoefeningen als laatste, ga dit na iedere training doen en ook op cardio-dagen.
Oh ja het schijnt dat ik niet goed loop lol dus ik moet anders leren lopen, meer met schouders naar achteren... pff denk dat ik les moet krijgen om vrouwelijk te leren lopen...:o

Ik ben benieuwd of ik morgen pijntjes heb.

Voeding voor vandaag:
M1 40 gr havermout, 20 gr rozijnen, 20 gr whey delicious, beetje magere melk
136 kcal - 136 kcal - 78,4 kcal - 20 kcal = 370,5 kcal
M2 1 sinaasappel, 4 rijstwafels, 70 gr kipfilet, 15 gr pindakaas
48 kcal - 108 kcal - 80 kcal - 100,5 kcal = 336,5 kcal
M3 2 volkoren boterhammen, 50 gr kalkoenfilet
150 kcal - 62,5 kcal = 212,5 kcal
M4 55 gr volkoren pasta, 150 gr saus, half bakje tonijn waterbasis, 50 gr sla
165 kcal - 90 kcal - 73 kcal - 9 kcal = 337 kcal
Whey shake perfection
110 kcal
Krachttraining