Fitness Seller

Contest Log (v) Sanne's Miss Beachproof contest log 2011

Die brownie is idd erg lekker, ik maak hem meestal met chocolade eiwit :D (heb hem ook een keer met scheutje chocomel gedaan, was ook grandioos) en dan 1:20 op 900 wat in de magnetron jammie :D wat een uitvinding!

klinkt idd lekker. ga ik binnenkort ook eens proberen :)

Blijkbaar ben ik niet de enige die me kwaad maak op dingen als ze niet werken en ze dan wggooit of kapotmaakt :eek:. En een cutschema is ook al niet bevorderlij voor het geduld en de stressbestendigheid.
Soms vervelend als anderen niet begrijpen hoe pissed je af en toe kan worden van zo'n cut, waardoor je rare dingen gaat doen.
Gelukkig zitten hier nog wat begrijpende zielen ;)

• Topic Starter Topic Starter
Geweldig nieuws Sanne! :woot:

Nu nog de verleiding weerstaan om weer te hard van stapel te gaan! ;) :D

:D Haha ja ik beloof me dat ik me in zal houden.. Ik moet ook wel anders word het alleen maar erger en dat wil ik niet. Ben allang blij dat ik dan weer mag squatten en deadliften :love:

klinkt idd lekker. ga ik binnenkort ook eens proberen :)

Blijkbaar ben ik niet de enige die me kwaad maak op dingen als ze niet werken en ze dan wggooit of kapotmaakt :eek:. En een cutschema is ook al niet bevorderlij voor het geduld en de stressbestendigheid.
Soms vervelend als anderen niet begrijpen hoe pissed je af en toe kan worden van zo'n cut, waardoor je rare dingen gaat doen.
Gelukkig zitten hier nog wat begrijpende zielen ;)

Hihi ik heb al heel weinig geduld enzo.. :o Maar zonder cut gooi ik ook met dingen als ik wil hoor haha dus daar ligt het niet aan. :P

Voeding voor vandaag:
M1 40 gr havermout, 20 gr rozijnen, 20 gr whey delicious
136 kcal - 136 kcal - 78,4 kcal = 350,5 kcal
M2 3 gebakken eieren, 100 gr gemengde salade en 5 cherry tomaten
330 kcal - 13 kcal - 6 kcal = 349 kcal
M3 1 sinaasappel
48 kcal
M4 2 rijstwafels, 20 gram pindakaas
54 kcal - 134 kcal = 188 kcal
BCAA's, daarna cardio
Whey shake perfection
110 kcal
M5 150 gr brocoli, 200 gr kip
30 kcal - 220 kcal = 250 kcal
M6 voor het slapen: 1 scoop muscle milk
130 kcal

Totaal: 1425,5 kcal :)
Ik zit nu bij M4 maar heb alvast even het schema afgemaakt zodat ik weet wat ik ga eten. :P

Volgens mij is het wel netjes zo... weet niet of iemand nog een goede opmerking er over heeft over wat misschien anders kan? Zat zelf te denken om kalkoenfilet te nemen ipv van pindakaas maargoed het zijn al weinig kcal dus dan kan het geen kwaad neem ik aan.

Laatst bewerkt:
Haha ik zit zelf ook te klooien nog met voeding dus echte tips..tja kalkoenfilet is altijd wel weer wat beter ivm de hoeveelheid eiwitten natuurlijk..
Maar pindakaas is gewoon heerlijk en er zitten toch ook goede vetten in!
Ik zit ook nog steeds te weinig..
Ik moet eigenlijk al standaard 1456kcal eten zonder sporttoeslag..nou dara kom ik dus nog niet aan..
Dus we blijven zoeken naar "het dieet" lol

Dinsdag 7 juni
Cardio @ Gym Alkmaar

Crosstrainer
50 minuten
Direct er achteraan
20 minuten fietsen
Totaal 1 uur en 10 minuten

Toen nog buikspieren met dat iemand op je voeten staat en hij je een schijf weer aangeeft en je weer een rep doet zonder en met schijf.
Stuk of 70 keer met paar keer pauze tussendoor want is echt zwaar. Ook nog dat je achterover hangt en dan moet blijven hangen. 3x10 sec ongeveer, **** dat is echt heavy.
Dat ga ik morgen zeker voelen...:D

Morgen weer lekker squatten.. ohh yeahhh! :cool:

Laatst bewerkt:
Super bezig, jeetje meer dan een uur:eek:
Veel plezier morgen. Enne wel netjes houden hé met de gewichten:D:rolleyes:

Heb tot pagina 6 terug gelezen, wat voor blessure heb je last van?

Check je PM.

Voeding voor vandaag:
M1 40 gr havermout, 20 gr rozijnen, 20 gr whey delicious
136 kcal - 136 kcal - 78,4 kcal = 350,5 kcal
M2 3 gebakken eieren, 100 gr gemengde salade en 5 cherry tomaten
330 kcal - 13 kcal - 6 kcal = 349 kcal
M3 1 sinaasappel
48 kcal
M4 2 rijstwafels, 20 gram pindakaas
54 kcal - 134 kcal = 188 kcal
BCAA's, daarna cardio
Whey shake perfection
110 kcal
M5 150 gr brocoli, 200 gr kip
30 kcal - 220 kcal = 250 kcal
130 kcal

Totaal: 1425,5 kcal

Ik ben nu aan het kijken maar wat is je onderhoud? En wat is in totaal de EKV verhouding?

1. Maaltijd 1; pak je dit met melk of water? Als dit met melk is moet je die nog in je schema zetten
2. Maaltijd 2: 3 eieren bevatten in totaal 246 Kcal.. Dit is ongeveer net zoveel als 2 volkoren boterhammen + half pakje kipfilet + beetje boter.. Dus neemt behoorlijk veel Kcal in beslag en vult niet heel erg (vind ik dan :P)
3. Over rijstewafels weet ik niet zo veel, maar met pindakaas zou ik heel voorzichtig zijn in de cut (echt een Kcal bom)
4. Wat zit er in muscle milk?

Zoo je zit volgens mij wel mega laag in Koolhydraten, hoe is het met je energie level? Krijg je last van vreetaanvallen?

Onderhoud is ongeveer 2400 kcal, net even berekend op zo een website. Lol dan zit ik er rond de 900 kcal onder. Dat is best sick.
Ik weet de EKV verhouding niet eigenlijk..

Melk inderdaad vergeten bij te zetten. Is scheutje magere melk. 100 ml is 34 kcal en ik gebruik echt maar klein beetje dus veel kcal is het niet.

3 eieren net zoveel als 2 boterhammen met kipfilet? wtf... Even nagecheckt. 2 x volkoren boterham = 150 kcal. 100 gr kalkoenfilet is 125 kcal maar ik eet dan half pakje dus dat is 62,5 kcal dan zit ik op 187,5 kcal. Dat is minder kcal dan 3 gebakken eieren. Nice, kan ik morgen weer eens brood eten. Ga ik ook niet dood van hihi.

Rijstwafels is gewoon zilvervliesrijst en 2 maal 1 rijstwafel is 1 boterham geloof ik. Pindakaas kan af en toe geen kwaad en vult wel lekker. Nogmaals ik ben geen bodybuilder dus als ik pindakaas wil eten doe ik dat hihi. :p

Op de beschrijving van muscle milk staat dit:
2 scoops, 70 gr:
E 32 gr
K 16 gr
V 12 gr
http://www.sportvoedingshop.nl/merk...ilk_156.html?gclid=CIigw73dpKkCFUOHDgodvnwguQ

Laatst bewerkt:
Onderhoud is ongeveer 2400 kcal, net even berekend op zo een website. Lol dan zit ik er rond de 900 kcal onder. Dat is best sick.
Ik weet de EKV verhouding niet eigenlijk..

Melk inderdaad vergeten bij te zetten. Is scheutje magere melk. 100 ml is 34 kcal en ik gebruik echt maar klein beetje dus veel kcal is het niet.

3 eieren net zoveel als 2 boterhammen met kipfilet? wtf... Even nagecheckt. 2 x volkoren boterham = 150 kcal. 100 gr kalkoenfilet is 125 kcal maar ik eet dan half pakje dus dat is 62,5 kcal dan zit ik op 187,5 kcal. Dat is minder kcal dan 3 gebakken eieren. Nice, kan ik morgen weer eens brood eten. Ga ik ook niet dood van hihi.

Rijstwafels is gewoon zilvervliesrijst en 2 maal 1 rijstwafel is 1 boterham geloof ik. Pindakaas kan af en toe geen kwaad en vult wel lekker. Nogmaals ik ben geen bodybuilder dus als ik pindakaas wil eten doe ik dat hihi. :p

Op de beschrijving van muscle milk staat dit:
2 scoops, 70 gr:
E 32 gr
K 16 gr
V 12 gr
http://www.sportvoedingshop.nl/merk...ilk_156.html?gclid=CIigw73dpKkCFUOHDgodvnwguQ

Als je onderhoud ook echt 2400 Kcal is (wat je eigenlijk alleen kunt testen door bijvoorbeeld een maand 2400 Kcal per dag te eten en in gewicht gelijk te blijven) dan is 1425 Kcal aardig sick.. Maar het zal wat hoger/ lager zijn en sowieso is die 1425 Kcal echt heeel weinig. Rijstwafel heeft volgens mij wel een hele hoge GI maar is geen ramp is zeker niet met zo weinig Kcal. Muscle Milk bevat zo te zien allemaal aminozuren en vitamines dus is goed spul :). Ik snap je over de pindakaas maar als je maar weet dat je bijvoorbeeld 2 kleine laagjes pindakaas kunt eten of ipv die pindakaas een shitload tomaten/ of wat fruit of een boterham met kip. (Ik ben zelf ook echt een pindakaas fan en de enige manier voor mij om het niet te eten is het gewoon niet in huis te halen :rolleyes:)

Ik weet niet hoeveel dagen/ weken je nu zo weinig eet maar je moet wel enorme vreetkicks krijgen :O. Of je moet om de 4 dagen op die 2400 Kcal gaan zitten en daarbij ook suikers nemen (Leptine stijgt het snelst met suikers).

Om je voedingsschema beter vol te houden (en ook daarna je vetverlies te behouden) en het hele eten wat aangenamer te maken zou ik toch wat minder diep in Kcal gaan. Bijvoorbeeld op een krachttrainingsdag op 2100 Kcal en op een niet KT-dag op 1900 (dit is nog laag maar volgens mij wil je echt hard gaan). Dit dan 3 a 4 dagen achter elkaar en daarna een dagje op 2400.

* Ik ga er vanuit dat 2400 je onderhoud is (dus dit is wat je nodig hebt voor lichamelijke functies + het krachtgedeelte.. cardio is dan de "buffer"). Dus dat betekend dat je op een KT + cardio dag nog lager zit. Nog steeds hardcore dus :D

Dit is wat ik nu allemaal bedenk maar ben vast wat vergeten, ik benieuwd wat je ervan vind :)

handig:) ik heb er ook wat aan:) thnx yogi.

Gelijk heb je! Pindakaas word je groot en sterk van!

:D

@ Yogi. Bedankt voor je antwoord. Op trainingsdagen eet ik pasta met saus en wat vlees. Saus bevat gemiddeld rond de 60 kcal per 100 gram. 150 gr neem ik dat is 90 kcal.
Pasta neem ik 40 gr dan zit ik op 134 kcal En eet ik voor het slapen gaan kwark met muscle milk ipv van alleen muscle milk met water. Kwark is 137,5 kcal dan zit ik in totaal op 350 kcal extra al op trainingsdagen + dat er nog vlees bij komt maar weet nog niet wat, zal ook wel rond de 200 kcal zijn. Dat is vandaag dus 2000 kcal maar doe geen cardio en train licht dusja meer heb ik niet nodig. :p

Woensdag 8 juni
Training @ Spartacus

Erg fijn om weer bij Spartacus te zijn hihi. Even goed gesprek met Henk gehad hoe of de wat.. Meerdere reps met minder gewicht heeft helemaal geen zin, dat brengt voor mij niets dus gewoon gedaan wat Henk voorstelde. :)

Opwarmen 5 minuten crosstrainer

Squat. :heart:
Warming up
8x20 kg
8x20 kg
5x30 kg
5x40 kg
Worksets
5x50 kg
5x50 kg
5x50 kg
Geen pijntjes, helemaal niets. Normaal begon het bij opwarmen al te steken en te doen.

Leg Extension. Wat een oud ding haha daar kan ik echt niet heel zwaar mee maar doe voorlopig de extra oefeningen ook gewoon light.
8x15 kg
8x15 kg
8x15 kg
8x15 kg

Lying Leg Curl.
8x15 kg
8x20 kg
8x20 kg
8x20 kg

Bench Press.
Warming up
8x20 kg
8x20 kg
Worksets
5x30 kg
5x30 kg
5x30 kg

Deadlift. Pronated Grip.Ohhh yeaahhh :D :heart:
Warming up
5x50 kg
5x50 kg
5x60 kg
Worksets
5x70 kg
5x70 kg
5x70 kg
Ohhh ik voelde me zo heerlijk hierna, hier heb ik weer 3 weken op zitten wachten. :o:p

Isometric Held Hyperextension.
4x15 sec​

Buik.
Crunches 30x keer
Crunches zijbuikspieren 30x
Lying leg raises op fitness bankje 30x​

Toen was ik klaar, geen pijntjes.. helemaal niets. Morgen wel flinke spierpijn overal denk ik.​

Krijg nu een schema voor 3 keer per week. We gaan het weer langzaam opbouwen. Voor de rest moet ik gewoon even vergeten wat de fysio heeft gezegt kwa opbouw met trainingen. Wel rustig aan doen en niets forceren en blijven rekken.​

Mood = :D:D:D

Voeding voor vandaag:

M1 40 gr havermout, 20 gr rozijnen, 20 gr whey delicious, beetje magere melk
136 kcal - 136 kcal - 78,4 kcal - 20 kcal = 370,5 kcal
M2 1 sinaasappel, 2 rijstwafels, 50 gr kalkoenfilet
48 kcal - 54 kcal - 62,5 kcal = 164,5 kcal
M3 2 volkoren boterhammen, 50 gr kalkoenfilet, 10 gr becel
150 kcal - 62,5 kcal - 32 kcal = 244,5 kcal
M4 250 gr magere kwark, 1 scoop muscle milk
137,5 kcal - 130 kcal = 267,5 kcal
Dat kon even niet anders, ik had haast.. moest weg.
M5 40 gr volkoren pasta, 150 gr pasta saus, 100 gr sla
134 kcal - 90 kcal - 13 kcal = 237 kcal
Whey shake perfection
110 kcal
Trainen
Whey shake perfection
110 kcal
M6 3 gekookte eieren: 1 met geel, 2 zonder
75 kcal - 16 kcal - 16 kcal = 107 kcal
Scheeld dat echt zoveel als je geen geel hebt of heb ik dit verkeerd berekend?
M7 voor het slapen: 1 scoop muscle milk
130 kcal

Had tussendoor wel ergens 2 plakjes jongekaas gegeten dus dat is ook weer iets van 100 kcal.

Totaal: 1841 kcal.
Heb het gevoel alsof ik juist te veel had gegeten maar had dus wel iets bij gemogen.

Hey super dat je weer wat kan doen! Lekker pijnvrij:) ik kan me voorstellen dat het je een heerlijk gevoel gaf! En toch wel een aardige training..Ja ik weet je kan stukken zwaarder maar dit was zeker niet slecht.way to go sanne :)

Totaal: 1841 kcal.
Heb het gevoel alsof ik juist te veel had gegeten maar had dus wel iets bij gemogen.
Vet geeft 9 Kcal per gram, terwijl koolhydraten en eiwitten maar 4 Kcal per gram geven.
Als je vet weglaat dan scheelt dat al snel veel in Kcal.
Vet is niet alleen brandstof, maar ook een bouwstof voor het lichaam, dus het is wel belangrijk om er genoeg van te eten. Mischien is het beter om gewoon de hele eieren te eten.
Becel is niet zo goed voor je. Het bevat onnatuurlijke vetten, waar het lichaam niets mee kan. Beter een beetje echte roomboter (grasboter) gebruiken.
Boter en eigeel bevatten ook de vetoplosbare vitaminen A en D.
Vitamine A is belangrijk voor spieropbouw. Vitamine D is belangrijk voor sterke botten het het immuunsyteem.

DBB: Kcal voor kcal het ongezondste wat je kan eten: transvet

Vitamin A: The Forgotten Bodybuilding Nutrient

The Miracle of Vitamin D

Fijnnnnn....ik kan me voorstellen dat je mood zo :D:D:D was!!
Pas wel op dat je niet te enthousiast gaat trainen dat je straks weer met de gebakken peren zit.

Hey super dat je weer wat kan doen! Lekker pijnvrij:) ik kan me voorstellen dat het je een heerlijk gevoel gaf! En toch wel een aardige training..Ja ik weet je kan stukken zwaarder maar dit was zeker niet slecht.way to go sanne :)

Ja het was ook heerlijk haha morgen mag ik weer. Heb er ook (nog) geen problemen mee dat ik niet zwaar kan. :p

Vet geeft 9 Kcal per gram, terwijl koolhydraten en eiwitten maar 4 Kcal per gram geven.
Als je vet weglaat dan scheelt dat al snel veel in Kcal.
Vet is niet alleen brandstof, maar ook een bouwstof voor het lichaam, dus het is wel belangrijk om er genoeg van te eten. Mischien is het beter om gewoon de hele eieren te eten.
Becel is niet zo goed voor je. Het bevat onnatuurlijke vetten, waar het lichaam niets mee kan. Beter een beetje echte roomboter (grasboter) gebruiken.
Boter en eigeel bevatten ook de vetoplosbare vitaminen A en D.
Vitamine A is belangrijk voor spieropbouw. Vitamine D is belangrijk voor sterke botten het het immuunsyteem.

DBB: Kcal voor kcal het ongezondste wat je kan eten: transvet

Vitamin A: The Forgotten Bodybuilding Nutrient

The Miracle of Vitamin D

Ehm bedankt denk ik..

Fijnnnnn....ik kan me voorstellen dat je mood zo :D:D:D was!!
Pas wel op dat je niet te enthousiast gaat trainen dat je straks weer met de gebakken peren zit.

Hihihi jaja ik pas wel op hoor. :p Vanavond lekker cardio en buik. :)

Goed dat je geen last hebt gehad van je blessure! Inderdaad rustig opbouwen dan kan je snel weer echt knallen hopelijk.. Goed bezig hoor! :D

Donderdag 9 juni
Cardio @ Gym Alkmaar

Eerst even lekker 12 minuten onder de zonnebank.

Crosstrainer
20 minuten
Direct er achteraan
15 minuten fietsen
Totaal 35 minuten

Niet zo heel lang maar had weinig energie vandaag. Aan m'n voeding lag het iig niet haha.

Swiss Ball Sit Ups
50x + 10 kg
Crunches
30x
Crunches zijbuikspieren
20x
Swiss Ball Sit Ups
20x + 10 kg

Moest vandaag een rare dienst werken dus voeding ziet er een beetje anders uit en had wat meer honger dus iets te veel gegeten denk ik.
Voeding van vandaag:
M1 40 gr havermout, 20 gr rozijnen, 20 gr whey delicious, beetje magere melk
136 kcal - 136 kcal - 78,4 kcal - 20 kcal = 370,5 kcal
M2 2 volle handjes gezouten pinda's. Ja ik weet het maar was op een verjaardag en is altijd nog beter dan een taartje. ;)
Denk zo een 630 kcal haha flink wat maargoed
M3 M4 250 gr magere kwark, 1 scoop muscle milk
137,5 kcal - 130 kcal = 267,5 kcal
M4 1 sinaasappel, 2 rijstwafels, 50 gr kalkoenfilet
48 kcal - 54 kcal - 62,5 kcal = 164,5 kcal
M5 100 gr sla, half bakje tonijn op water, 5 cherry tomaatjes en wat augurken. = 9 kcal - 75 kcal - 6 kcal - 10 kcal = 100 kcal
+ nog 1 wit broodje en 1 bruin broodje met kaas en gebraden gehakt en 2 plakjes ontbijtkoek. Zal wel 600 kcal wezen?
9 kcal - 75 kcal - 6 kcal - 10 kcal = 100 kcal
Whey shake perfection
110 kcal
Cardio + buik
Whey shake perfection
110 kcal
130 kcal

Totaal: Ongeveer 2500 kcal. :o

Zin in morgen, weer lekker trainen.

Laatst bewerkt:
Terug