XXL Nutrition

Sardines in soja-olie of zonnebloemolie?

  • Topic starter Corp
  • Startdatum
  • Reacties 5
  • Weergaven 2K
  • Volgers 3

Bezoekers in dit topic

Corp

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
23 jan 2010
Berichten
189
Waardering
5
Ik ben niet zo'n tonijnliefhebber. Sardines daarentegen eet ik wel graag.

Ik kan ze hier in de supermarkt ingeblikt krijgen in zonnebloemolie en sojaolie.

Nu vroeg ik me af wat de verstandigste keuze is. Beide bevat veel omega 6 volgens mij. Olijfolie zou dus beter zijn, maar dat is geen optie.

Als je moest kiezen tussen sojolie of zonnebloemolie, welke zou je dan kiezen, en waarom? (ik heb ze beide geprobeerd en qua smaak maakt het geen verschil, beide zijn vrij smaakneutrale oliën)
 
Eet tonijn in olijfolie; smaakt veel beter dan in zonnebloemolie/water.
 
Eet tonijn in olijfolie; smaakt veel beter dan in zonnebloemolie/water.
Die eet hij niet, het ging hem om Sardines ;) maargoed...ik zou niet weten wat er dan beter is. Zeker als het hetzelfde smaakt, misschien afwisselen om verschillende vetten te nuttigen?
 
Die eet hij niet, het ging hem om Sardines ;) maargoed...ik zou niet weten wat er dan beter is. Zeker als het hetzelfde smaakt, misschien afwisselen om verschillende vetten te nuttigen?

True, maar zelf lust ik ook geen tonijn, maar vind het wel te eten in olijfolie omdat dat de smaak maskeert.
 
Ik heb het wel eens geprobeerd met olijfolie, en dan smaakt de tonijn inderdaad beter, maar nog steeds eet ik liever sardines.

Vandaar dat mijn vraag zich daar op richt.
 
Maakt niet zo veel uit. Ik heb vaak gelezen dat soja producten het testosteron niveau zouden verlagen, maar metastudies hebben echter aangetoond dat het testosteronverlagende effect van soja nul of verwaarloosbaar klein is.

http://www.ergogenics.org/141.html
 
Back
Naar boven