XXL Nutrition

Saudi-Arabië verbiedt Valentijn

Terecht.. commerciele onzin.. moeten ze hier ook doen.

• Topic Starter Topic Starter
Jij mag dat commerciële onzin vinden, verbieden is heel wat anders. Maar dat verschil zie je zeker niet.

Jij mag dat commerciële onzin vinden, verbieden is heel wat anders. Maar dat verschil zie je zeker niet.

O jawel hoor ik zie dat wel.. sommigen zien de ironische ondertoon in mijn bericht ook niet.. natuurlijk moet het niet verboden worden maar ik zal er volgende keer een smiley bij zetten zodat dan iedereen begrijpt dat het ironisch bedoeld was..

Verder za lhet aan mijn achterwerk roesten of het daar verboden wordt of niet.. heb belangerijkere dingen om me druk over te maken.

Desalnittemin vind ik het alsnog wel een commerciele bs maargoed.. dat staat erbuiten

ANP
gepubliceerd op 12 februari 2008 02:46, bijgewerkt op 02:46

RIYAD - De religieuze politie in Saudi-Arabië heeft de verkoop van rode rozen voor Valentijnsdag verboden. De commissie ter bevordering van deugd en ter voorkoming van onzedelijkheid heeft bloemisten en cadeauwinkels de opdracht geven alles wat rood is uit hun assortiment te verwijderen, omdat deze kleur symbool is van de liefde, aldus de krant Saudi Gazette maandag.

Volgens de politie moedigt Valentijnsdag mannen en vrouwen aan relaties met elkaar aan te knopen. In het strenge moslimland mogen vrouwen niet in het bijzijn van mannen verkeren als zij niet tot dezelfde familie behoren.

Volgens islamitische geleerden is Valentijnsdag een niet-islamitisch feest en het vieren daarvan is daarom een zonde. Elke jaar waarschuwt de religieuze politie voor 14 februari dat de verkoop van rode artikelen, van bloemen tot knuffeldieren verboden is.

Het blad citeert een bloemist die anoniem wil blijven en die zegt dat veel geliefden al lang hun maatregelen hebben genomen om het verbod te omzeilen.

Saudi-Arabië verbiedt rode rozen - Buitenland - de Volkskrant

De overtreffende trap van achterlijkheid.
ach, zo zijn er in india ook altijd rellen rond 14 februari, maar daar hoor je niks over...

maar uiteraard is het onzin om het te verbieden.

Het gaat erom dat men in de meeste staten gewoon heel makkelijk wapens kan kopen en gebruiken. Dan weet jij ook dat zo iemand niet ver moet zoeken. De wet in Canada is veel strenger en daar zijn bijna geen doden door vuurwapens. Er is een duidelijk causaal verband tussen de wapenwet en de hoge criminaliteitcijfers door gebruik van vuurwapens in de VSA. Ook mooi aangetoond in films van Michael Moore (controversieel figuur, maar heeft op dit vlak gewoon 100% gelijk).
stelde moore niet dat de wetten op gebied van wapens in canada net zo soepel waren?...

Terug
Naar boven