XXL Nutrition

Shocking News Saudiër (80) krijgt 10-jarige bruid terug

TPH1976

Competitive Bodybuilder
Waardering
147
http://www.nu.nl/algemeen/2069083/saudier-80-krijgt-10-jarige-bruid-terug.html

Saudiër (80) krijgt 10-jarige bruid terug

Uitgegeven:26 augustus 2009 15:33Laatst gewijzigd:26 augustus 2009 15:33
AL-LAITH - Een hoogbejaarde inwoner van Saudi-Arabië krijgt alsnog de beschikking over zijn onlangs weggelopen 10-jarige bruid. Dat meldden media in het strengislamitische koninkrijk woensdag.

m1ezhxkaf5x0.jpg
© ANP

Het meisje was onlangs gevlucht naar de woning van een tante. Haar vader, die haar had uitgehuwelijkt, kwam erachter en bracht het kind terug naar haar 80-jarige echtgenoot.
''Mijn huwelijk gaat niet in tegen de sharia (islamitische wetgeving)'', meent de man. De bruidegom op leeftijd wees er verder op dat hij recht meent te hebben op het meisje, aangezien hij eerder verloofd was met haar oudere zus.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Die verbrak de relatie echter omdat ze naar school wilde gaan. ''Onder deze omstandigheden bood haar vader zijn jongere dochter aan'', aldus de man tegen een regionale krant.
''Zoals de sharia voorschrijft, mocht ik haar bekijken en ik vond haar acceptabel.''

Schending

Een woordvoerder van een mensenrechtenorganisatie heeft geen goed woord over voor de gang van zaken, die vaker voorkomt in Saudi-Arabië. ''Dit soort huwelijken zijn een grove schending van de internationale verdragen voor de rechten van het kind, die door het koninkrijk zijn ondertekend.''
© ANP

:roflol::roflol::roflol::roflol: Wat een mong*len ook...

religion of peace...

Ik hoop dat ik morgen een bericht uit dat land lees waarbij een pedo is neergeschoten.

En toch zijn er mensen die nog steeds oprecht geloven in het stuk achterlijkheid dat de sharia heet

• Topic Starter Topic Starter
Er is niet "een sharia", de invulling verschilt van regio naar regio en leer naar leer, en...zoals waarschijnlijk zoveel mensen, heb jij vast geen ENKEL idee wat Sharia nou precies inhoudt...

Volgens diverse andere Sharia bijvoorbeeld mag een huwelijk niet afgesloten worden zonder toestemming van de bruid.

Wat wel als een paal boven water staat is dat hier niet sprake is van enige redelijkheid.

Volgens meerdere Sharia moet een huwelijk overeengekomen worden tussen de bruid en bruidegom of hun wettelijke vertegenwoordigers die volwassen en bij hun volle verstand moeten zijn...

Daarvan lijkt me hier absoluut en in geen enkel geval sprake.

Wetten moeten staatskundig zijn en niet gebaseerd zijn op religie.

Zich verschuilen achter een wet of geloof, terwijl het in feite gewoon een stel pedofielen bij mekaar zijn, ik verafschuw heel die cultuur, van mij mogen ze daar ook een keer invallen met een legertje of 10.

Er is niet "een sharia", de invulling verschilt van regio naar regio en leer naar leer, en...zoals waarschijnlijk zoveel mensen, heb jij vast geen ENKEL idee wat Sharia nou precies inhoudt...

Volgens diverse andere Sharia bijvoorbeeld mag een huwelijk niet afgesloten worden zonder toestemming van de bruid.

Wat wel als een paal boven water staat is dat hier niet sprake is van enige redelijkheid.

Volgens meerdere Sharia moet een huwelijk overeengekomen worden tussen de bruid en bruidegom of hun wettelijke vertegenwoordigers die volwassen en bij hun volle verstand moeten zijn...

Daarvan lijkt me hier absoluut en in geen enkel geval sprake.

Jij doet nu voorkomen alsof jij wél een autoriteit bent en ik moet sidderen voor jou kennis.

Enfin voor zover ik weet Sharia is niets meer dan islamitisch recht gebaseerd op een veelvoud van bronnen, koran, soenna en lokale pre-islamitische gebruiken etc. en vooral heel verwarrend (althans voor mij). Het klopt dat de invulling ervan verschilt van regio tot regio, en sommige leren een modernisering nastreven waar andere meer orthodoxe landen dat niet doen. Feit blijft echter dat het gebaseerd is op (pre)-middeleeuwse religieuze inzichten die in veel hedendaagse arabische landen (waar de moderniteit en globalisatie ook zijn invloed heeft) steeds moeilijker toepasbaar is zeker wanneer men een meer starre interpretatie van het goddelijk recht heeft. Daarnaast met het oog op de Europese moslims zie ik steeds meer problemen omtrent de sharia, daar deze voor sommige leren ook een jurisprudentie heeft voor moslim minderheden in niet-moslim landen omdat het verblijf van de moslims steeds meer een blijvend karakter heeft. Kortom, het is zeer goed mogelijk dat binnen enkele decennia moslims ook hier volgens de sharia-rechtbank hun dagelijks leven willen regelen. Met het oog op het huidige onderwerp is dat ZEER onwenselijk: ik zou niet willen dat men hier volgens het islamitisch recht zou trouwen daar dit in strijd is met de nederlandse grondwet.

Hoewel mijn opmerking bij nader inzien niet heel fijnzinnig was, probeer ik te zeggen dat ik een politiek systeem gebaseerd op religieuze bronnen verwerp.

Wat betreft deze opmerking:

Daarvan lijkt me hier absoluut en in geen enkel geval sprake

Ik vind het interessant dat je hier nu een leuk liberaal vrijzinnig licht op probeert te schijnen door te pretenderen dat dit zelfs voor arabische landen met een sharia extreem is. Jammer genoeg is er GEEN legale minimum leeftijd waarop een kind mag trouwen in Saudi-Arabie. Lees bijvoorbeeld de woorden van deze verlichte geest.

http://www.wnd.com/index.php?fa=PAGE.view&pageId=68074

Een huwelijks contract kan al getekend worden door de vader van het kind wanneer zij slechts 1 jaar oud is... waar is hier de consensus van de bruid? Wat betreft de vertegenwoordigers die bij hun volle verstand zijn: hij doet iets wat bij de wet is dus daar is in dit geval geen reden om dat te betwijfelen.

Nu kan je dit natuurlijk pareren door te zeggen dat dit een 'verkeerde' interpretatie zou zijn van de islamitische geschriften, maar we moeten niet vergeten dat Muhammed (pbuh) zijn vrouw Aisha huwde op haar zesde. Kortom theoretisch gezien zouden deze praktijken in ieder land met een sharia kunnen voorkomen daar deze niet in strijd is met de handelingen van de profeet.

Ziek volk, steniging lijkt mij de gepaste straf.

Volgens mij moet er zo langzamerhand een sub forum "nieuws" komen ofzo:p

Mooi he die sharia, en te denken dat die al deels toegepast wordt in Groot-Brittannië.

zou deze man met het meisje willen nken? ik bedoel hij is 80

duh!!!!!!!!!!

Echt dit soort mannetjes, gewoon keihard castreren zonder verdoving en vervolgens door 3 afghanen anaal vernederd laten worden.

Reknak wat een zieke geesten zijn dit zeg!

Sick bastard

no pedo....:rolleyes:

S-A achterlijk k*tland. alleen niemand durft er iets van te zeggen :mad:

haar zus was te oud geworden? ziek land en religie.

---------- Toegevoegd om 00:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:48 ----------

zou deze man met het meisje willen nken? ik bedoel hij is 80

Huge hefner is ook 80, hij doet ook nog althans zegt hij zelf :p

Sick mofo

Terug
Naar boven