MuscleMeat

Saoedisch meisje (12) mag scheiden van 80-jarige man

Dat wij de puberteit erkennen is ook maar een modern verschijnsel. In de 17 eeuw bijvoorbeeld, was iemand kind tot een jaar of 8 en werd deze persoon daarna als volwassene beschouwd en behandeld. Oftewel: hoe we met kinderen / pubers / volwassenen omgaan is cultureel bepaald. Wat ik zei bleek dus te kloppen, je komt met (modern) westerse argumenten aanzetten. Dat is iets wat ik persoonlijk niet correct vind; een cultuur hoort in haar eigen context bekeken te worden.
Dus jij vind vanuit een biologisch oogpunt een 9 jarig kind geslachtsrijp?

Dat wordt in die cultuur gewoon niet als pedofilie gezien. Dat gebeurt in de westerse culturen. Hier is een culturele basis gelegd waardoor het bij ons fout en strafbaar is en daar sluit ik me ook voor de volle honderd procent bij aan. Maar ik vind niet dat je dit door kan trekken naar andere culturen onder het motto van "zo werkt dit bij ons, dus zo zou dit ook bij jullie moeten werken!".

---------- Toegevoegd om 18:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:03 ----------

Dus jij vind vanuit een biologisch oogpunt een 9 jarig kind geslachtsrijp?

Het gaat hier niet om een biologisch oogpunt. Vanuit een biologisch oogpunt kan een meisje dat menstrueert kinderen krijgen en is (dus) ieder meisje dat menstrueert in principe geslachtsrijp. Het gaat hier over hoe verschillende culturen ermee omgaan en of ze verschillende levensfases erkennen en hoe ze daarmee omgaan.

Laatst bewerkt:
Dit is gewoon iets cultureels. Net zoals Nederlanders kaaskoppen zijn, zijn mensen uit Saudi-Arabië gewoon pedofielen. Totaal onschuldig dus.

Dat wordt in die cultuur gewoon niet als pedofilie gezien. Dat gebeurt in de westerse culturen. Hier is een culturele basis gelegd waardoor het bij ons fout en strafbaar is en daar sluit ik me ook voor de volle honderd procent bij aan. Maar ik vind niet dat je dit door kan trekken naar andere culturen onder het motto van "zo werkt dit bij ons, dus zo zou dit ook bij jullie moeten werken!".

---------- Toegevoegd om 18:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:03 ----------

Het gaat hier niet om een biologisch oogpunt. Vanuit een biologisch oogpunt kan een meisje dat menstrueert kinderen krijgen en is (dus) ieder meisje dat menstrueert in principe geslachtsrijp. Het gaat hier over hoe verschillende culturen ermee omgaan en of ze verschillende levensfases erkennen en hoe ze daarmee omgaan.
En wat nou als de ene cultuur superieur is aan de andere cultuur?

Dit is gewoon iets cultureels. Net zoals Nederlanders kaaskoppen zijn, zijn mensen uit Saudi-Arabië gewoon pedofielen. Totaal onschuldig dus.

Jij snapt er dus helemaal niks van en hebt niet goed gelezen. WIJ noemen dat pedofilie; hier in ONZE cultuur.

---------- Toegevoegd om 18:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:09 ----------

En wat nou als de ene cultuur superieur is aan de andere cultuur?

Impliceren dat er "superieure" culturen zijn..... Oh my god.

:roflol:

• Topic Starter Topic Starter
Maar ik vind niet dat je dit door kan trekken naar andere culturen onder het motto van "zo werkt dit bij ons, dus zo zou dit ook bij jullie moeten werken!".
???
Wat een idiot kijk hierop zeg, lijkt me vanzelfsprekend dat zulke zaken niet kunnen. Zelfs al zit het in hun cultuur.

Dat heeft niets met mijn cultuur te maken maar eerder met mijn empatisch denkvermogen, "slimmerik".

Jouw empatische denkvermogen is zeer zwaar beïnvloed door je cultuur. In de moslimculturen zien ze het uithuwelijken van dat meisje waarschijnlijk als een goede keuze voor dat meisje, gebruik makend van hun empatische denkvermogen.

Het lijkt jou vanzelfsprekend omdat je in deze cultuur leeft, slimmerik.

jij bent echt niet goed in je knar, slimmerik.
lekker belangrijk of dat daar normaal is of omdat het in de cultuur zit het gaat om zon kind en die maak je echt niet happy door het uit te huwelijken aan een bejaarde viespeuk.

wie zijn wij om daar over te oordelen zeg je? ben ik het vaak mee eens maar hier kun je gewoon niet ontkennen dat dergelijke wapenfeiten gewoon zwaar gestoord zijn, wel of niet normaal daar het zegt gewoon wat over die cultuur.

en op dit specifieke punt lopen ze ettelijke honderden jaren achter om het licht uit te drukken.

Wat is de reden eigenlijk dat ze gaan scheiden? Houden ze niet meer zoveel van elkaar of zo? Misschien kunnen ze wel aan relatietherapie gaan doen, zodat hun relatie nog te redden is.

jij bent echt niet goed in je knar, slimmerik.
lekker belangrijk of dat daar normaal is of omdat het in de cultuur zit het gaat om zon kind en die maak je echt niet happy door het uit te huwelijken aan een bejaarde viespeuk.

wie zijn wij om daar over te oordelen zeg je? ben ik het vaak mee eens maar hier kun je gewoon niet ontkennen dat dergelijke wapenfeiten gewoon zwaar gestoord zijn, wel of niet normaal daar het zegt gewoon wat over die cultuur.

en op dit specifieke punt lopen ze ettelijke honderden jaren achter om het licht uit te drukken.

Inderdaad, zo denken wij er hier over.

Nee niet echt. Als jij was opgegroeid in die cultuur had je het doodnormaal gevonden dat een meisje van 12 uit zou worden gehuwelijkt aan een man van 80 jaar.

Ga het nou niet proberen goed te praten. Als in onze cultuur het normaal was om migranten als slaven te gebruiken en vervolgens een nekschot te geven, vind je het dan ook acceptabel omdat het nu eenmaal de cultuur is.

Zo kan je alles goedpraten :roflol: Het is gewoon achterlijk punt. Pedofielenland daar.

Het westen is superieur aan hen dus wij mogen dat zeggen.

Ga het nou niet proberen goed te praten. Als in onze cultuur het normaal was om migranten als slaven te gebruiken en vervolgens een nekschot te geven, vind je het dan ook acceptabel omdat het nu eenmaal de cultuur is.

Zo kan je alles goedpraten :roflol: Het is gewoon achterlijk punt. Pedofielenland daar.

:roflol:

Altijd als ik jou posts lees, moet ik denken aan een hersenloze neo-nazi.:roflol:

Het westen is niet superieur. Er is geen sprake van superieure of inferieure culturen. En in het geval dat jij beschrijft bemoeit een cultuur zich met de verhoudingen van een andere cultuur. Dat is totaal iets anders dan de verhoudingen binnen de culturen zelf, oftewel: het voorbeeld slaat nergens op.

Je moet wel erg dom zijn op superieuriteit van het westen te hameren om een statement dat je maakt te ondersteunen.

Je voorbeeld is ook redelijk onrealistisch, want dit gebeurt in geen enkele cultuur.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Jouw empatische denkvermogen is zeer zwaar beïnvloed door je cultuur. In de moslimculturen zien ze het uithuwelijken van dat meisje waarschijnlijk als een goede keuze voor dat meisje, gebruik makend van hun empatische denkvermogen.

Zucht...
Onze cultuur is gebaseerd op ons empatische denkvermogen en niet andersom.

Zucht...
Onze cultuur is gebaseerd op ons empatische denkvermogen en niet andersom.

Nee. Cultuur is gebaseerd op onze gehele leefomgeving: het empatisch vermogen is slechts een onderdeel. Cultuur wordt gevormd door zeer veel factoren. Denk hierbij aan de geografische ligging van een gebied, het klimaat, etc etc. Er is een soort wisselwerking: het empatisch denkvermogen beïnvloedt cultuur, maar wordt ook weer op haar beurt beïnvloed door de cultuur.

Terug
Naar boven