Fitness Seller

Saoedisch meisje (12) mag scheiden van 80-jarige man

Jij snapt er dus helemaal niks van en hebt niet goed gelezen. WIJ noemen dat pedofilie; hier in ONZE cultuur.

---------- Toegevoegd om 18:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:09 ----------

Impliceren dat er "superieure" culturen zijn..... Oh my god.

:roflol:
Er zijn ook stammen die ergens in de Amazone gebied in de middle of ****ing nowhere wonen en andere mensen eten. Voor hun is dit heel normaal.
Betekend dit dan dat ik voor deze mensen respect moet hebben en niet mag oordelen omdat hun een ander cultureel proces doorlopen hebben?

Nee sorry, er is wel degelijk verschil in culturen en er zijn wel degelijk culturen die superieur zijn ten opzichte van anderen. Ik ben geen xenofoob, maar je kan gauw genoeg zien wanneer een cultuur achterlijk.

Over het huide topic onderwerp bijv. Mensenrechten worden daar dagelijks geschonden en meisjes, meerderjarig of minderjarig, worden uitgehuwelijkt AAN NEVEN EN BROERS. En jij wilt zeggen dat onze cultuur niet superieur is aan deze? Landen waarin vrouwen worden behandelt als een stuk stront en toestemming van hun man moeten vragen wanneer ze hun zus op willen zoeken? Landen waarin vrouwen gestenigd worden wanneer ze verkracht worden omdat ze dit hadden moeten voorkomen? Landen waarin de meeste scholing zo ****ing laag is dat er mensen wonen die het westen haten maar het bij wijs van spreken niet eens op een kaart zouden kunnen aanwijzen?

Laat me niet lachen met je, zoals je zelf al zei, middeleeuwse cultuur.

Laatst bewerkt:
Er zijn ook stammen die ergens in de Amazone gebied in de middle of ****ing nowhere wonen en andere mensen eten. Voor hun is dit heel normaal.
Betekend dit dan dat ik voor deze mensen respect moet hebben en niet mag oordelen omdat hun een ander cultureel proces doorlopen hebben?

Nee sorry, er is wel degelijk verschil in culturen en er zijn wel degelijk culturen die superieur zijn ten opzichte van anderen. Ik ben geen xenofoob, maar je kan gauw genoeg zien wanneer een cultuur achterlijk.

Mensenrechten worden daar dagelijks geschonden en meisjes, meerderjarig of minderjarig, worden uitgehuwelijkt AAN NEVEN EN BROERS. En jij wilt zeggen dat onze cultuur niet superieur is aan deze?

Ja, dat vind ik inderdaad. Niet mee bemoeien zolang ze zich niet met jou bemoeien.

En nee, jij kan niet beoordelen of een cultuur superieur of inferieur is. In het westen plegen we roofbouw op onze natuurlijke bronnen; is dat wat je superieur noemt? Er zijn culturen die heel evenwichtig met de natuur omgaan en zo de natuur in stand houden. Ze zijn technisch minder ver, maar zou je dit persé inferieur willen noemen? Technische vooruitgang is geen goede maatstaf. Hetzelfde geldt ook voor moraliteit. Jij kan NIET beoordelen wat moreel juist is.

Daar lopen ze eeuwen achter, op allerlei gebieden. Dus ja het westen is superieur, wij zijn verder dan hen.

Jij vind dat wij verder zijn. Maar is onze manier van verder zijn dan zo superieur? Is ons huwelijksgedrag (steeds meer scheidingen, steeds minder grip op coïtusualiteit, steeds extremere coïtusuele handelingen, etc etc) zo superieur dan? Dit is slechts 1 voorbeeld.

Je bent echt veel te simplistisch bezig. De arrogante veronderstelling dat wij verder en superieur zijn gaat nog voor veel problemen in de wereld zorgen.

Laatst bewerkt:
Ja, dat vind ik inderdaad. Niet mee bemoeien zolang ze zich niet met jou bemoeien.

En nee, jij kan niet beoordelen of een cultuur superieur of inferieur is. In het westen plegen we roofbouw op onze natuurlijke bronnen; is dat wat je superieur noemt? Er zijn culturen die heel evenwichtig met de natuur omgaan en zo de natuur in stand houden. Ze zijn technisch minder ver, maar zou je dit persé inferieur willen noemen? Technische vooruitgang is geen goede maatstaf. Hetzelfde geldt ook voor moraliteit. Jij kan NIET beoordelen wat moreel juist is.
Ik zeg nergens dat we ons met die kannibalen moeten bemoeien, ik zeg alleen dat wij superieur zijn.

Het probleem met het midden-oosten daarintegen is dat ze niet zoals de kannibalen ergens in een jungle leven waar niemand er last van heeft.
Tevens zijn wij superieur in alle factoren die jij noemt.
Economisch, militair, politiek gezien, etc etc etc. Onze samenleving is stabieler, hier is vrede. Onze scholing is veel beter. Mensen hebben hier meer rechten. We worden hier niet onderdrukt. Je mag hier geloven waar je in wilt geloven. Vrijheids van meningsuiting. Ik kan zo uren doorgaan met dingen op te noemen die wij wel hebben en veel van die landen niet.

---------- Toegevoegd om 18:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:45 ----------

Jij vind dat wij verder zijn. Maar is onze manier van verder zijn dan zo superieur? Is ons huwelijksgedrag (steeds meer scheidingen, steeds minder grip op coïtusualiteit, steeds extremere coïtusuele handelingen, etc etc) zo superieur dan? Dit is slechts 1 voorbeeld.
En 1,6 miljard mensen die een profeet aanbidden die coïtus had met een 9 jarige vindt jij niet extreem?

Laatst bewerkt:
Inderdaad, zo denken wij er hier over.

hou aub op met je idiote replys.
ik heb aan de 1e hand in dergelijke landen gezien wat voor traumas dat dergelijke kinderen kan geven.

granted er zijn ook opatjes bij die veel respect voor zon kind hebben en ze nagenoeg met rust laten en dus louter een papieren huwelijk hebben maar dit is bij lange na niet altijd het geval.

je moet eerst zelf maar eens ervaren of anders over nadenken wat voor problemen dergelijke acties voor zon kind met zich meebrengt op het moment of anders in de toekomst.

elke andere comment van jou hierover in dit topic is gewoon dom onwetend of anders gewoon achterlijk maar blijf vooral onder je rotsje alles goedpraten.

---------- Toegevoegd om 18:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:58 ----------

Je bent echt veel te simplistisch bezig. De arrogante veronderstelling dat wij verder en superieur zijn gaat nog voor veel problemen in de wereld zorgen.

jij bent hier de arrogante simpele ziel, mafketel.
om culturen superieur te noemen hou ik helemaal niet van omdat wij achter lopen op bepaalde punten van andere culturen maar dezelfde culturen lopen ook weer achter op andere punten in vergelijking met ons zoals in dit specifieke voorbeeld als je het daar niet mee eens bent zegt dat heel wat over jouw persoontje.

Laatst bewerkt:
hou aub op met je idiote replys.
ik heb aan de 1e hand in dergelijke landen gezien wat voor traumas dat dergelijke kinderen kan geven.

granted er zijn ook opatjes bij die veel respect voor zon kind hebben en ze nagenoeg met rust laten en dus louter een papieren huwelijk hebben maar dit is bij lange na niet altijd het geval.

je moet eerst zelf maar eens ervaren of anders over nadenken wat voor problemen dergelijke acties voor zon kind met zich meebrengt op het moment of anders in de toekomst.

elke andere comment van jou hierover in dit topic is gewoon dom onwetend of anders gewoon achterlijk maar blijf vooral onder je rotsje alles goedpraten.

---------- Toegevoegd om 18:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:58 ----------

jij bent hier de arrogante simpele ziel, mafketel.
om culturen superieur te noemen hou ik helemaal niet van omdat wij achter lopen op bepaalde punten van andere culturen maar dezelfde culturen lopen ook weer achter op andere punten in vergelijking met ons zoals in dit specifieke voorbeeld als je het daar niet mee eens bent zegt dat heel wat over jouw persoontje.

Het hangt ervan af wat je als "beter" en "slechter" ziet en wat in jouw cultuur als belangrijk in het leven wordt gezien. Verder ga ik niet ontkennen dat het trauma's bij kinderen zou kunnen veroorzaken, alleen dat ik het fout vind als wij ons gedwongen zouden voelen om daar in te grijpen. En zelf ervaren? Ben jij als 12 jarige getrouwd geweest met een 80 jarige? Jij kan zelf dus ook vrij weinig over dat soort ervaringen zeggen. Dat je mensen kent die het is overkomen wil niet zeggen dat jij ze begrijpt en dat jij weet hoe het voelt.

Als je zegt dat je er niet van houdt om een cultuur superieur te noemen, waarom noem je mij dan een simpele ziel terwijl ik ook het punt dat er geen duidelijk superieure cultuur is probeer te maken? Je quote wat ik zeg, gaat er tegenin en vervolgens stel je dat je het toch met me eens bent. Lastig he?

Het gaat niet om superieur of inferieur. Een kind verkrachten is puur evil. Het is onze plicht om zulke culturen te wijzen op hun misselijkmakende praktijken. Maar ach ik zal hand in eigen boezem steken. Ik ga ondanks dat ik de middelen heb ook niet naar zo'n land heb om de mensenrechten in de tronies van die achterlijke geestelijken te bazuinen.

Het hangt ervan af wat je als "beter" en "slechter" ziet en wat in jouw cultuur als belangrijk in het leven wordt gezien. Verder ga ik niet ontkennen dat het trauma's bij kinderen zou kunnen veroorzaken, alleen dat ik het fout vind als wij ons gedwongen zouden voelen om daar in te grijpen. En zelf ervaren? Ben jij als 12 jarige getrouwd geweest met een 80 jarige? Jij kan zelf dus ook vrij weinig over dat soort ervaringen zeggen. Dat je mensen kent die het is overkomen wil niet zeggen dat jij ze begrijpt en dat jij weet hoe het voelt.

Als je zegt dat je er niet van houdt om een cultuur superieur te noemen, waarom noem je mij dan een simpele ziel terwijl ik ook het punt dat er geen duidelijk superieure cultuur is probeer te maken? Je quote wat ik zeg, gaat er tegenin en vervolgens stel je dat je het toch met me eens bent. Lastig he?

kerel jij bent echt :roflol:
mja verwachtte al een dergelijk antwoord van je.

Wie doet hier nou eigenlijk arrogant? ;)

in dit topic jij toch echt, als je dat zelf niet ziet.......

Goede argumentatie ook, kan ik wel wat mee..

je hebt al eerdere laten zien in dit topic dat argumenten niet aan jou besteed zijn en heb dus allerminst zin om je die te geven.
dus bij deze. voor de rest laat ik je lekker in je grotje zitten en verspil mn tijd niet meer aan ventjes als jou(oei arrogant!).

Laatst bewerkt:
in dit topic jij toch echt, als je dat zelf niet ziet.......

je hebt al eerdere laten zien in dit topic dat argumenten niet aan jou besteed zijn en heb dus allerminst zin om je die te geven.

Dat ik argumenten probeer te weerleggen betekent niet dat ze niet aan me besteed zijn. Je denkt er gewoon makkelijk vanaf te komen door zomaar iets te roepen. Jammer eigenlijk.

Gatverdamme zeg. Hoe vies moet je je wel niet voelen als je als 12 jarig meisje door een 80 jarige kerel wordt gedoet :kots:
Dan kan je wel roepen dat pedofilie daar cultureel geaccepteerd is, maar dat meisje vind het dan nog steeds niet leuk om door een fossiele lul gedoet te worden.

• Topic Starter Topic Starter
Nee. Cultuur is gebaseerd op onze gehele leefomgeving: het empatisch vermogen is slechts een onderdeel. Cultuur wordt gevormd door zeer veel factoren. Denk hierbij aan de geografische ligging van een gebied, het klimaat, etc etc. Er is een soort wisselwerking: het empatisch denkvermogen beïnvloedt cultuur, maar wordt ook weer op haar beurt beïnvloed door de cultuur.
Maar uiteindelijk blijft de cultuur zich aanpassen aan onze normen en waarden, we leven zelf ook niet meer zoals in de middeleeuwen.

Maar uiteindelijk blijft de cultuur zich aanpassen aan onze normen en waarden, we leven zelf ook niet meer zoals in de middeleeuwen.

Onze normen en waarden komen voort uit onze cultuur, die voortkomt uit onder andere onze normen en waarden, die weer uit onze cultuur voortkomt, etc. etc. etc.

• Topic Starter Topic Starter
In de moslimculturen zien ze het uithuwelijken van dat meisje waarschijnlijk als een goede keuze voor dat meisje, gebruik makend van hun empatische denkvermogen.
Bij zulke praktijken is van empatie geen sprake, ze doen gwn waar ze zin in hebben en sussen hun geweten.

Onze normen en waarden komen voort uit onze cultuur, die voortkomt uit onder andere onze normen en waarden, die weer uit onze cultuur voortkomt, etc. etc. etc.
Onze wetten die we momenteel hebben gebaseerd zijn op normen en waarden, en die normen komen niet uit onze cultuur maar juist uit ons empatische denken.

Maar goed zo blijven we constant maar dezelfde dingen herhalen.

Bij zulke praktijken is van empatie geen sprake, ze doen gwn waar ze zin in hebben en sussen hun geweten.

Onze wetten die we momenteel hebben gebaseerd zijn op normen en waarden, en die normen komen niet uit onze cultuur maar juist uit ons empatische denken.

Maar goed zo blijven we constant maar dezelfde dingen herhalen.

Ja klopt. Ik denk gewoon anders over hoe cultuur in elkaar zit dan jij. Het is alleen niet mogelijk om te achterhalen of ze "doen waar ze zin in hebben en dan hun geweten sussen" of dat ze oprecht denken dat hun methode van uithuwelijken werkelijk goed is voor zulke meisjes. Ik durf er geen antwoord op te geven.

@ kprophecy

je kan echt niet ontkennen dat wij hier gelijk in hebben... het feit dat ze nu zelf evolueren richting ons standpunt op dit vlak zegt toch genoeg..

@ kprophecy

je kan echt niet ontkennen dat wij hier gelijk in hebben... het feit dat ze nu zelf evolueren richting ons standpunt op dit vlak zegt toch genoeg..

Dat zegt iets over het veranderen van denkbeelden over de wereld door bijvoorbeeld de moderne media en meer internationale betrokkenheid. Dat betekent niet dat ze zonder invloeden van buitenaf ook zouden veranderen. En ook al zouden ze inderdaad automatisch veranderen richting onze cultuur: hoe bewijst dit in godsnaam dat onze cultuur superieur is? superieur en dominant zijn in dit geval totaal andere zaken.

Correct me if I'm wrong, maar die islamitische cultuur, waar we het nu volgens mij over hebben, gelooft toch juist wel in een universeel moreel besef?

Terug
Naar boven