XXL Nutrition

Schatting vetpercentage

Bezoekers in dit topic

Okee..dacht dat vetpercentage boven 20% te hoog was en dat je dan moet cutten.. Ga langzaam verhogen richting clean bulk.. Vocht vasthouden, kan dit ergens door komen specifiek?
 
Okee..dacht dat vetpercentage boven 20% te hoog was en dat je dan moet cutten.. Ga langzaam verhogen richting clean bulk.. Vocht vasthouden, kan dit ergens door komen specifiek?
hoeveelheid zoutiname?
 
Okee..dacht dat vetpercentage boven 20% te hoog was en dat je dan moet cutten.
Voor mannen is dat wel ja.

En betreft vocht vasthouden kan ook je cyclus meespelen.
 
Zout let ik op dat ik dat zo min mogelijk binnen krijg..cyclus zou kunnen idd...
 
Zout let ik op dat ik dat zo min mogelijk binnen krijg..cyclus zou kunnen idd...

Heb je het % gemeten pre of post menstruatie?

dit kan namelijk een verkeerd beeld geven.
 
Met die 3punts meting om de 2/3weken kwam steeds 17-18% uit... Maar ik had al het vermoedde dat dit niet klopte..vind dat ik nog veel vet heb.. En als ik foto's van vrouwen zag die 17% hadden.. zit ik daar nog ver vandaan vond ik! Die foto is wel gemaakt pre menstruatie overigens(2dagen ervoor)
 
5punts meting doen.
 
Vocht vasthouden begint ook al paar dagen voor je leeg bloed.
 
Ik denk dat die 17-18% gewoon klopt hoor!! Ziet er goed uit (y)
 
Ja denk je toch?? Dankje! Heb erg negatief zelfbeeld en erg onzeker waardoor ik alles vertekend zie(lees:dik)
 
Het is maar een getalletje toch? Japie kan 25% meten en pietje 16%. Zegt dus eigenlijk niks.

Je zelfbeeld zegt eigenlijk veel meer en die is vertekend! Sowieso moet je happy met je lijf wezen (je hebt een mooi figuurtje) dus niet te druk maken:) Wil je echt zeker weten wat je vet% is dan kun je een dexascan laten doen.

Ik noem maar ff mijzelf en vriendin van me als voorbeeld. We hebben dezelfde vet% maar ik lijk veeeeell droger. Ik heb op mn pecs, traps, nek, en delts nagenoeg geen vet en day zijn niet de meetpunten. Daarentegen heb ik meer spek op mn benen en lovehandles maar ook dat wordt niet gemeten.

Als het netjes is gemeten dan is het enige waar je naar moet kijken waar je naar toe wil, wat daar voor nodig is en je progressie in de gaten houden.
 
Ja heb je ook gelijk in! Ik kan natuurlijk ook TE geobsedeerd worden door vetperc en gewicht e.d .. Belangrijkste is dat ik plezier heb ik krachttraining! Hoop dat mn zelfbeeld nog ns bijsteld en ik tevreden kan zijn met hoe het eruit ziet.. Mijn doel is ook niet om wedstrjjden te doen o.i.d .. Doe het omdat ik het leuk vindt:)
 
Vrouwen :roflol:

Je bent niet dik.
 
Maar wat raden jullie mij aan gezien mijn foto .. bulken of cutten? (stoor me wel aan mn speklaagje :( en gezien de zomer eraan komt .. maar is het slim om op mijn gewicht 58/bmi 19 te gaan cutten??)
en stel het word cutten.. is het dan verstandiger te minderen qua kcal (zit nu op 2000 terwijl onderhoud 2200 is) of een tekort creeeren door cardio?

Thanks alvast voor jullie input :)
 
tips zijn welkom :)
 
Oh men. Zelfde schuitje. Rond de 20% maar wil wel wat spieren eraan.. zo net voor de zomer... :p Ennn meer eten is een beetje eng. Ikzelf denk dat we, zoals in dit topic al eerder wordt aangehaald, het gewoon een aantal weken moeten proberen en daarna te kijken wat de voortgang is :) SUCCES!
 
Vreemd dat niemand vraagt hoe je KT routine er uit ziet. Misschien kan je optimaler trainen waardoor je meer/beter spiergroei stimuleert.
 
Al zeggen nu nog 100 anderen dat je er prima uitziet en heel goed zou kunnen (clean)bulken dan nog wil dat er bij jullie toch niet in :D

Om iets meer definitie te krijgen zou je inderdaad licht boven onderhoud kunnen gaan eten en een goed fitness-schema er op nahouden.

Doe iig waar je zelf prettig bij voelt.
 
Ik ga komende maanden dan cleanbulken op 2200-2400kcal en tegen juni ga ik langzaam cutten dmv meer cardio! In de hoop dat speklaagje wat weg te werken..
Mijn trainingschema is nu 5x pw split
Ma: borst-triceps
Di: benen + buik
Do; rug-biceps +cardio30min
Vr: glutes
Za; schouders+buik+cardio30min
 
Back
Naar boven