XXL Nutrition

Schatting vetpercentage, meten ging fout.

Bezoekers in dit topic

Bodybuilderforlife

Cool Novice
Lid geworden
12 jun 2016
Berichten
60
Waardering
11
Lengte
1m76
Massa
85kg
Vetpercentage
12%
Drie weken geleden heb ik mijn vetpercentage bij de sportschool laten meten. Ik woog 80,4 kilo, had een vetpercentage van 13% en 67 kilo vetvrije massa. Ook had ik een redelijk hoog percentage vocht. Dit viel mij een beetje tegen. Had een iets lager vetpercentage verwacht.
Nu heb ik gister (drie weken later) weer mijn vetpercentage laten opmeten. Heb drie weken lang 500 kcal minder gegeten en mijn fitnesschema iets aangepast. Ik hoopte daardoor gezakt te zijn naar 12,5%. Nu gaf de weegschaal aan dat ik 1,4 kilo was afgevallen en een vetpercentage had van 9,4%. Daarbij kwam ook nog dat mijn vetvrije massa was gestegen. Dit kan natuurlijk nooit en nu weet ik dus nog niks. Ik laat mijn vet% iig niet meer opmeten.
Mijn vraag is dus of jullie een schatting kunnen geven van mijn vet%. Zit ik rond de 13% of wel rond de 9-10%? Heb zelf geen flauw idee.

Hieronder een aantal een foto's, gister genomen. Excuses als sommige foto's onduidelijk zijn.

1tviv5.jpg


2zhr6s2.jpg


op7jtf.jpg


v8k4d5.jpg
 
11,64%, de cijfers achter de komma kunnen iets afwijken
 
Voor de zoveelste keer zo'n vetmeting van weegschaal klopt voor geen kant! Huidplooimeting laten doen of wil je je echte vetpercentage weten dexascan( maar prijzig).
 
Wat flexx123 zegt. Op basis van de foto's zou ik je zeker =<10% schatten, maar dat ligt er wel een beetje aan of je er ontspannen bij staat of je buik inhoudt. Heb je de foto's voor/na trainen genomen?
 
Voor de zoveelste keer zo'n vetmeting van weegschaal klopt voor geen kant! Huidplooimeting laten doen of wil je je echte vetpercentage weten dexascan( maar prijzig).

Daar ben ik nu ook achter ja.

Foto's zijn gisteravond gemaakt. Ben die dag sochtends naar de sportschool geweest. Heb natuurlijk niet mijn buik ingehouden op die foto's.
 
Benen zelfde droogte? Dan zeg ik 10%
 
Voor de zoveelste keer zo'n vetmeting van weegschaal klopt voor geen kant! Huidplooimeting laten doen of wil je je echte vetpercentage weten dexascan( maar prijzig).
dexascan is ook weg gegooid geld die dingen zijn helemaal niet zo accuraat.

die tanita bij mij op de sportschool zit toch altijd vrij dicht in de buurt van een 4 punts meting
 
gok rond 10 a 11 ja. goede foto van onderkant rug en benen bij plaatsen dan kan het beter geschat worden
 
dexascan is ook weg gegooid geld die dingen zijn helemaal niet zo accuraat.

die tanita bij mij op de sportschool zit toch altijd vrij dicht in de buurt van een 4 punts meting

Zijn die tanitas vrij accuraat? Heb er gisteren ook opgestaan in het hospitaal.
 
Back
Naar boven