Fitness Seller

Schatting vetpercentage

Bezoekers in dit topic

Paulvri

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
2 mei 2011
Berichten
855
Waardering
33
Lengte
1m84
Inmiddels een tijdje aan het cutten, ook wat minder getraind door omstandigheden.
Weeg nu 75-76 kg 's ochtends.
Ik liet m'n vetpercentage een degelijke tanita weegschaal meten, waarvan in de bijlage de resultaten te zien zijn. Heb m'n vet al een 6-tal keer op deze weegschaal laten meten. (op "standard body type")
Uit interesse liet ik m'n vet, naast "standard body type" ook eens op de stand "athletic" meten.
Een verschil van 3.4 %.

Hieronder tevens enkele recente foto's van hoe ik er nu bij sta. Hoeveel gokken jullie dat ik heb?

2580aw4.jpg


xcouon.jpg


30krus3.jpg

EDIT: de de foto is FLEXED (abs etc).
 
Laatst bewerkt:
Denk dat een weegschaal dit gewoon nooit deftig kan meten
 
Deze weegschalen kosten rond de 2000 euro, dus het is zeker een goed referentiepunt als je verschillende metingen op een bepaalde stand vergelijkt.
 
bone mass 3,1kg en dan nog steeds denken dat die weegschaal accuraat is:roflol:

ook geeft het apparaat aan de FFM - bone mass = spiermassa, dat klopt ook van geen kant.
 
Dit is echt geen 12% procent hoor. Meer richting 10%!

Dat betwijfel ik ten zeerste. Ik ken mensen die echt 8-10 % (zowel op deze schaal als via huidplooimetingen) hebben en zij hebben beduidend minder vet in hun gezicht, meer definitie in schouders, triceps, borst én benen...
 
EDIT: de de foto is FLEXED (abs etc).
 
2 k voor een apparaat wat niet werkt :o.
Denk dat de 12% meting wel redelijk kloppend is.
 
Dat betwijfel ik ten zeerste. Ik ken mensen die echt 8-10 % (zowel op deze schaal als via huidplooimetingen) hebben en zij hebben beduidend minder vet in hun gezicht, meer definitie in schouders, triceps, borst én benen...

Vetverdeling wisselt per persoon dus blijft lastig inschatten.
 
Ik gok 15,3% of 11,9%
 
haha die weegschalen zijn echt grote BS, laatst gaf zo'n weegschaal 9,7% bij mij aan hahahahahaha.
 
Die apparaten kloppen niet man. Maar troost jezelf, veel mensen denken dat het een accurate meting is. Anders stonden deze flutmachines niet in elke commerciele gym.
 
Ik denk dat je rond de 10% zit, ervan uitgaande dat je benen niet heel vet zijn.
Heb zelf vroeger ook belachelijk lage vetmetingen gehad, die apparaten gaven soms aan dat ik onder de 10% zat in mn bulk. Flutapparaten vind ik het. Je kan er hoogstens je progressie mee bijhouden, maar een accurate indicatie geven ze niet.
 
haha die weegschalen zijn echt grote BS, laatst gaf zo'n weegschaal 9,7% bij mij aan hahahahahaha.

Hangt er van af wat voor een je gebruikt he.
En die 9.7 % kan wel, gezien je stats?
 
Back
Naar boven