AndroidHealthClinic

Schatting vetpercentage

Bezoekers in dit topic

Ik denk dat je rond de 10% zit, ervan uitgaande dat je benen niet heel vet zijn.
Heb zelf vroeger ook belachelijk lage vetmetingen gehad, die apparaten gaven soms aan dat ik onder de 10% zat in mn bulk. Flutapparaten vind ik het. Je kan er hoogstens je progressie mee bijhouden, maar een accurate indicatie geven ze niet.
Geen definitie op benen though, terwijl ik wel altijd benen heb getraind...
 
Had hetzelfde probleem als jij man. Altijd benen getrained vanaf mijn 15e jaar. Borst en armen ontwikkeld, sixpackje, maar nooit die definitie op mn benen.
Bij mij lag het aan het gebrek aan spiermassa, ben erachter gekomen dat squatten en deadliften musts zijn voor je benen. Mijn benen lopen nu nog steeds achter maar ik heb meer definitie en volume gekregen door vaker benen te trainen.
 
Had hetzelfde probleem als jij man. Altijd benen getrained vanaf mijn 15e jaar. Borst en armen ontwikkeld, sixpackje, maar nooit die definitie op mn benen.
Bij mij lag het aan het gebrek aan spiermassa, ben erachter gekomen dat squatten en deadliften musts zijn voor je benen. Mijn benen lopen nu nog steeds achter maar ik heb meer definitie en volume gekregen door vaker benen te trainen.

SQ en DL doe ik nog regelmatig, dus daar ligt het echt niet aan. Massa aankomen door meer eten en steeds zwaarder te gaan zat er niet in, werd alleen dikker. Vet zat op 20 % een jaar lang door permabulk. Vandaar dat ik nu terugcut.
Zelfde verhaal bij schouderkoppen... Amper definitie vergeleken met anderen.
 
SQ en DL doe ik nog regelmatig, dus daar ligt het echt niet aan. Massa aankomen door meer eten en steeds zwaarder te gaan zat er niet in, werd alleen dikker. Vet zat op 20 % een jaar lang door permabulk. Vandaar dat ik nu terugcut.
Zelfde verhaal bij schouderkoppen... Amper definitie vergeleken met anderen.

Ja, dat is herkenbaar. Maarja, je bovenlichaam is in ieder geval wel netjes droog geworden dus je benen volgen vast wel alsje door blijft trainen :p
 
Foto's altijd lastig om dit in te schatten, dit kan vaak al anders lijken door een bepaalde belichting.

Om toch antwoord te geven op je vraag, zou ik zeggen rond de 10%.
 
Foto's altijd lastig om dit in te schatten, dit kan vaak al anders lijken door een bepaalde belichting.

Om toch antwoord te geven op je vraag, zou ik zeggen rond de 10%.

Dat klopt. Maar denk je dat nog steeds als je weet dat de foto flexed is?
 
zo'n weegschaal klopt helaas niet :P op zo'n ding heb ik 15% ... ik sta toch echt minder droog (helaas)
 
zo'n weegschaal klopt helaas niet :P op zo'n ding heb ik 15% ... ik sta toch echt minder droog (helaas)

Het hangt ook af van welk type van Tanita je gebruikt en van de stand waarop hij meet...
 
Dat klopt. Maar denk je dat nog steeds als je weet dat de foto flexed is?

Flexen maakt het inderdaad ook erg lastig, hierdoor lijkt iedereen al sneller een stuk harder natuurlijk. Al met al zou ik het laten meten dan om er helemaal zeker van te zijn wat je percentage is. Op basis hiervan kun je zelf dan ook acties ondernemen in je trainingen en voeding.
 
Back
Naar boven