Fitness Seller

Scheenbeenvlies onsteking TERUG?

MichaelFreeFigh

Dutch Bodybuilder
Waardering
11
Hallo DBB'ers

Ongeveer 2 jaar geleden heb ik lichte scheenbeenvlies ontsteking opgelopen nadat ik mezelf had ingeschreven voor het Korps Mariniers en als een gek op me nikes ging hardlopen.. en doorlopen.. pijn.. en nog eens doorlopen..
met als resultaat dat ik de MAST niet heb kunnen volhouden.
Na heel veel rust en langzaam opbouwen is het weer goed gekomen.
Ook ben ik naar de podotherapeut geweest en heb daar steunzolen laten aanmeten die ik nu sinds een kleine 3 maanden gebruik..
Tijdens hardlopen op me asics met de steunzolen is er geen probleem, geen pijn en geen spanning op me spieren.

Echter nu heb ik vandaag voor het eerst 2,5km hardgelopen (2min lopen 2 min hardlopen 2 min lopen 2min hardlopen) op me NIEUWE kisten met de steunzolen erin..
Na het hardlopen voelde ik dat me VOORSTE spier langs me scheenbeen (tibialis anterior) dat daar wat spanning opstaat..
Nu vrees ik dus meteen voor het ergste en zie mijn droom alweer in stukken vallen..

Komt die spanning op de spier doordat de kisten nieuw zijn en dat ik niet gewend ben aan de kisten?

OF...................

is het weer scheenbeenvlies onsteking??????

Heb ook ooit een scheenbeenvliesontsteking gehad. Wat jij hebt, heb ik ook als ik een tijdje niet meer gelopen heb, of loop op nieuwe schoene, is volgende dag wat stijfjes, maar geen ontsteking ofzo :).
Bij mij komt het door mijn schoen denk ik, de vorm van de zool is een beetje anders. Mijn voet staat namelijk een beetje 'scheef' in de schoen. Denk dat het hierdoor komt, want in mijn gewone schoenen heb ik nergens last van :) mja, daar loop ik natuurlijk ook niet op. Succes verder ;).

Afwachten.. 2,5km is niet bepaald heel veel. Ik zou het sterk vinden moest je daarvan direct terug scheenbeenvliesontsteking krijgen.

Misschien kan je een een loopanalyse doen? Of zoek zelf eens op google op loopbeweging ofzo hoe je moet lopen. Slechte looptechniek kan namelijk ook aan de basis liggen.

• Topic Starter Topic Starter
Kan mijn last/spanning ook gewoon spierpijn zijn?

Kan het ook gewoon spierpijn zijn??

Ik heb ook ontzettend veel last gehad van scheenbeenvlies onsteking, tot op het punt dat enige belasting het brandend gevoel al deed aanzetten, erg vervelende blessure. Wat ik toen bij mij op de club aangeraden heb gekregen is Diclofenac (http://nl.wikipedia.org/wiki/Diclofenac). Een onstekingsremmer, die ik toen 2-3 weken lang heb geslikt, hierna nam de pijn aanzienlijk, en na 3 weken was het over.

Wat ze vaak zeggen dat de oorzaak is slecht voetsel(daarom komt dit zo vaak bij het leger voor) of een zwakke of te strakke kuitspier.

Maar diclofenac vergroot de kans op hartinfarct en gehoorbeschadiging, dat kan ik niet hebben bij de lmb

Maar diclofenac vergroot de kans op hartinfarct en gehoorbeschadiging, dat kan ik niet hebben bij de lmb

Het is de meest gebruikte pijnmedicatie in de wereld, bij langdurig en veel gebruik zou het waarschijnlijk de kans op een hartinfarct verhogen.
Je kan naar de huisarts gaan die zal je waarschijnlijk vertellen dat bij gebruik van 3 weken het geen enkel risico bevat.

Zoals hierboven aangegeven is het langdurig gebruiken van medicatie niet aan te raden.
Het is beter om te kijken naar je fysieke looptechniek.
Zelf heb ik ook een aantal jaar scheenbeenvliesontsteking gehad. Ik heb bij de fysiotherapeut een filmpje laten maken waar mijn looptechniek onder de loep werd genomen.
Het bleek dat ik teveel op mijn hak lande en vervolgens mijn voet niet afwikkelde, maar volledig op de platte voet landde. Dit leverde spanning op bij mij scheenbenen.
Ik ben samen met de fysiotherapeut gaan werken om opnieuw te leren lopen. Na een jaar kan ik nu weer pijnvrij lopen, mits ik op mijn techniek blijf letten.

Mijn gouden raad: Ga naar de fysiotherapeut. Loop hier niet te lang mee door, als het chronisch wordt zit je er voor lange tijd aan vast.

Meer details op aanvraag.

Gr,

ik heb hier ook last van, alleen dan al een paar jaar, ik doe hier niet veel aan omdat het me niet stoord, begint pas als ik me benen erg inspan. heb tijd geleden van de dokter tabletjes gekregen, weet even niet meer wat het is, maar het hielp erg, de pijn nam af en ik kon langer door rennen.

ik heb hier ook last van, alleen dan al een paar jaar, ik doe hier niet veel aan omdat het me niet stoord, begint pas als ik me benen erg inspan. heb tijd geleden van de dokter tabletjes gekregen, weet even niet meer wat het is, maar het hielp erg, de pijn nam af en ik kon langer door rennen.

Dit is tijdelijk een goede oplossing, realiseer je wel dat wanneer je stopt met medicatie de pijn volledig terugkomt.

Heb hier ook last van , erg irritant. M'n enkels zijn ook naar binnen gaan staan en hopelijk gaat het met behulp van steunzolen over..

komthet niet gewoon terug omdat je op kisten aan het hardlopen bent?
daar zijn die dingen toch helemaal niet voor gemaakt...?

Ik heb dit ook gehad met thaiboksen. De dokter noemde het shinsplint blessure. is gewoon een overbelasting en komt idd veel voor bij hardlopen. Als ik jou was zou ik eens gaan kijken na de techniek die je gebruikt bij het hardlopen de manier hoe jij je voet neerzet. Waarschijnlijk proneer jij teveel naar voren dan maakt de achillespees een te grote knik, hierdoor wordt je scheenbeen teveel belast waardoor het vlies gaat ontsteken. Voor de rest altijd goed rekken en strekken.

Als je te lang met scheenvlies ontsteking hebt rondgelopen blijft het altijd een zwakke plek.
Je moet ermee leren leven, en alles eraan doen om het zoveel mogelijk te ontlasten (je kuiten) zo gauw jij je kuiten aanspant irriteert je beenvlies weer.

Ook een optie is een operatie, maken ze allemaal sneetjes in het beenvlies zodat het tijd heeft om te genezen.

In ieder geval altijd goed rekken en strekken, na het hardlopen ijs erop!
En wat ook een goede tip is die ik eens heb gelezen om elke dag even een minuutje met een deegroller over je kuiten heen te rollen om ze te ontspannen!

Hallo DBB'ers

Ongeveer 2 jaar geleden heb ik lichte scheenbeenvlies ontsteking opgelopen nadat ik mezelf had ingeschreven voor het Korps Mariniers en als een gek op me nikes ging hardlopen.. en doorlopen.. pijn.. en nog eens doorlopen..
met als resultaat dat ik de MAST niet heb kunnen volhouden.
Na heel veel rust en langzaam opbouwen is het weer goed gekomen.
Ook ben ik naar de podotherapeut geweest en heb daar steunzolen laten aanmeten die ik nu sinds een kleine 3 maanden gebruik..
Tijdens hardlopen op me asics met de steunzolen is er geen probleem, geen pijn en geen spanning op me spieren.

Echter nu heb ik vandaag voor het eerst 2,5km hardgelopen (2min lopen 2 min hardlopen 2 min lopen 2min hardlopen) op me NIEUWE kisten met de steunzolen erin..
Na het hardlopen voelde ik dat me VOORSTE spier langs me scheenbeen (tibialis anterior) dat daar wat spanning opstaat..
Nu vrees ik dus meteen voor het ergste en zie mijn droom alweer in stukken vallen..

Komt die spanning op de spier doordat de kisten nieuw zijn en dat ik niet gewend ben aan de kisten?

OF...................

is het weer scheenbeenvlies onsteking??????

Hoewel termen nogal door elkaar gebruikt worden (beenvliesontsteking, shin-splints, TSS etc), is het klassiek een aandoening van de tibialis posterior. De bijbehorende pijn kan over het onderbeen uitstralen, maar wordt doorgaans vooral aan de binnenkant van het onderbeen gevoeld. De plaats die je nu beschrijft (voorzijde onderbeen) past beter bij de tibialis anterior. Bij het dragen van zwaarder schoeisel wordt deze extra belast bij de heel strike en kan het huidige beeld dus 'gewoon' spierpijn zijn.

Ik heb het nu ook, zelfde oorzaak als jij, hardlopen voor LMB op verkeerde schoenen en maar doorlopen, hiervoor nooit gelopen en ging 4x in de week met n maatje van me (marinier) 9/5km lopen.

Zou eigenlijk 7 maart kennismakingsdagen hebben maar heb deze verzet naar 11 april./

Hoe lang heeft t bij jou geduurd voor je er vanaf was?

Terug
Naar boven