AndroidHealthClinic

schema en voeding voor een noob

• Topic Starter Topic Starter
van de biologieles weet ik nog, vetten. koolhydraten en eiwitten kunnen alle drie voor de verbranding gebruikt worden. Vetten en kooldhydraten kunnen opgeslagen worden, eiwitten niet. In principe kun je van eiwitten dus niet vet worden. Maar kan iemand plz misschien ff reageren op post #18 :help:

daan

Daantje zei:
BICEPS

1. (EZ) barbell curl 3 sets, reps 10-5
2. Alternate dumbbell curl 3 sets, reps 10-5
3. (Preacher) hammer curl 2-3 sets, reps 10-5

als ik dus al die oefeningen in een uurtje doe is het dus niet 'slecht' of 'te 'veel'. Zijn de oefeningen dus voor verschillende delen van je biceps oid?

daan

Uit de stickies: "De ideale trainingsduur is 45, maximaal 60 minuten."
Biceps heeft een onderste en bovenste kop, deze pak je met die oefeningen hierboven beiden aan (correct me if I'm wrong)

Daantje zei:
van de biologieles weet ik nog, vetten. koolhydraten en eiwitten kunnen alle drie voor de verbranding gebruikt worden. Vetten en kooldhydraten kunnen opgeslagen worden, eiwitten niet. In principe kun je van eiwitten dus niet vet worden. Maar kan iemand plz misschien ff reageren op post #18 :help:

daan

Even snel wat sleur&pleurwerk van http://www.natuurlijkerwijs.com/Aminozuurstofwisseling.htm#aminozuurafbraak

Aminozuurafbraak

In tegenstelling tot vetzuren (zie vetzuurstofwisseling) en glucose (zie glycogeen metabolisme) kunnen aminozuren niet worden opgeslagen. Aminozuren kunnen ook niet uitgescheiden worden.

Een te veel aan aminozuren wordt als brandstof gebruikt. Daartoe wordt de alfa-aminegroep (als NH3) verwijderd en het overblijvende koolstofskelet wordt omgezet zodat het verder gebruikt kan worden in de stofwisseling. Het grootste deel van de aminegroepen van een te veel aan aminozuren worden omgezet in ureum, terwijl hun koolstofskeletten worden omgevormd in acetyl CoA, acetoacetyl CoA, pyruvaat of een tussenproduct van de citroenzuurcyclus. Hieruit kunnen aminozuren omgezet worden tot vetzuren, ketonstoffen en glucose.

Theoretisch kan een teveel aan eiwit in combinatie met een teveel aaan calorien betekenen dat je vet aanzet.

In praktijk denk ik niet dat je daar bang voor hoeft te zijn.

Schema uit de sticky is goed! Heb ik zelf al gedaan en goede resultaten mee gehad..

reactie op post#22

Ik ben dus de afgelopen twee dagen niet geweest wegens spierpijn. Ik kan mijn armen niet meer strekken....Het vreemde is dat de pijn pas 3 dagen na de training kwam. Volgens mij ben ik duidelijk overtraind. mijn vraag dus
****komt het doordat die drie oefeningen te veel waren, of waren de gewichten te zwaar voor mijn armpjes?***

daan

Doms !

partysander zei:
Biceps heeft een onderste en bovenste kop, deze pak je met die oefeningen hierboven beiden aan (correct me if I'm wrong)

Your wrong.

Biceps heeft een buiten(laterale of lange) kop en binnen (mediale of korte ) kop.

Eerste 2 oefeningen paken idd beide koppen aan (voorop gesteld dat bij de EZ curl de stand van de handen niet TE schuin is), 3e oefening is meer gericht op brachialis en brachioradialis

Dus ik maak hieruit op: om en om oef. 1 of 2; en 'altijd' oef. 3?!?!?
(oefening 1 en 2 zijn dus hetzelfde en leuk om af te wisselen)

Voordeel van dumbbells boven barbels is dat je met dumbbell kan supineren, wat naast armflexie de hoofdfunctie van de biceps is.

Voordeel van barbells is dat je vaak meer "totaal"gewicht aankan.

Maar mijn vraag is dus...Moet ik op mijn 'armendag' nou oefening 1+2+3 doen; of
1 OF 2 + 3.
sorry dat ik hier zo over doorzeik maar ik kan mijn armen dus echt niet meer 180 graden houden...dat is echt niet goed :D

daan

Daantje zei:
Onderaan iedere post waar je op wilt reageren kun je op 'citeer' drukken
3XL zei:
Sorry, heb het fout geformuleerd. Ik bedoelde dat als hij deze 3 oefeningen zou doen wel beide koppen zou meepakken. Ik bedoelde NIET dat hij bij elke oefening beide koppen zou meepakken.
partysander zei:
Uit de stickies: "De ideale trainingsduur is 45, maximaal 60 minuten."
Is deze trainingsduur met of zonder cardio trouwens?
Daantje zei:
sorry dat ik hier zo over doorzeik maar ik kan mijn armen dus echt niet meer 180 graden houden...dat is echt niet goed :D
Laat ze nu eerst maar even volledig herstellen, voordat je ze weer gaat trainen.
Daantje zei:
Moet ik op mijn 'armendag' nou oefening 1+2+3 doen; of
1 OF 2 + 3.
Ik doe zelf altijd 3 oefeningen voor de biceps. Zorg dat je 3 oefeningen uitzoekt waarbij je altijd de 2 koppen van de biceps hebt getraind en zowel de biceps brachii, als de brachialis hebt getraind.

spierpijn wordt veroorzaakt door melkzuur wat vrijkomt uit lichte beschadiging in je spieren, maar dit wordt automatisch door het lichaam hersteld voor een groot deel wordt dit s 'nachts gedaan natuurlijk verloopt je lichaam nog andere processen zoals spieropbouw waar hij de langzame eiwitten van kwark etc voor gebruikt, als jij geen spierpijn hebt dan heb je het wel maar in zon lichte vorm dat je het niet voelt je soms druk je teveel en krijg hierdoor wel een gevoelsmatige spierpijn, dus wees niet bang als je een dag geen spierpijn hebt gehad want die heb je echt wel gehad alleen in zon korte duur dat je hier geen hinder van hebt ondervonden

bedankt gasten!

over die spierpijn...ik heb echt het idee dat ik te hard van stapel ben gelopen. Ik idd ff rustig aan, ben gisteren en vandaag niet gaan trainen, begin maandag weer. dan moet alles over zijn. het voelt echt aan alsof ik constante kramp heb...

de oefeningen die ik doe staan op de 1e page van deze draad...ik kijk tzt wel of ik andere oefeningen doe adh van de progressie

Terug
Naar boven