uppie83
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 78kg
Ik ben toch eens lid geworden van dit forum, hopend voor wat eenduidig advies. Het geval is dat ik sinds korte tijd 'tussen 2 banen' zit. Kortom tijd zat, maar een groot gebrek aan geld, waardoor ik niet lid ben van een sportschool.
Nu lees ik wel eens verhalen van acteurs die in een mum van tijd een flinke fysieke verandering voor elkaar krijgen om in een rol te kunnen kruipen. Aangezien ik nu toch zeeen van tijd heb bedacht ik mij daar ook eens aan te wagen, maar met de beperking dat ik geen geld te spenderen heb. Spullen die ik wel heb zijn een setje gewichten (met per halter 2x 2kg, 2x 1kg en 2x 0,5kg), een mountainbike, hardloopschoenen (en sokken) en een bokszak (+ handschoenen).
Op internet heb ik vooral dus gezocht naar thuis oefeningen, waarbij ik geen tot zeer weinig hulpmiddelen nodig heb. De volgende oefeningen heb ik nu gevonden:
- een soort lying row met mijn borst op een krukje liggend en armen op 90 graden
- dezelfde oefening, maar dan met de armen langs het lichaam
- body-weight squats
- push ups met armen 90 graden
- push ups met armen langs t lichaam
- dips tussen 2 stoelen of met armen achter me op het befaamde krukje
- dumbbell curl met gewichten horizontaal
- dumbbell curl met gewichten verticaal (heb begrepen dat dit goed is voor de pezen)
- benchpress met dumbbells op de grond of op het krukje als deze niet in gebruik is
- dumbbell fly zelfde verhaal, vanaf de grond of het krukje
- jumping jacks
- mountainclimbers
- een oefening waarbij je in pushup houding om de beurt de armen horizontaal lift, waarna je een pushup doet
- een oefening waarbij je in pushup houding met je knie je elleboog aantikt
- een oefening waarbij je een voet licht voor de ander hebt. De hand van de voorste voet raakt de grond midden voor je door door je knieen te zakken. Na het omhoog komen spring je licht en zet je de andere voet voor
Verder loop ik 3 keer per week een half uur hard volgens een wel bekend schema van Evy (al ben ik even gestopt vanwege problemen met een knie).
Naar voeding heb ik nog niet heel veel gekeken. In de aanbieding heb ik wel Creatine en Whey Proteine gekocht (en vitaminepillen
), die ik nu ook al zo'n 2 maanden gebruik. Creatine volgens het 5 dagen 4x p dag, 11 weken 1x p dag en 4 weken niet. Whey na elke keer oefeningen doen of hardlopen. Daarnaast beperk ik mijn drinken nu zoveel mogelijk tot water, thee en koffie zonder suiker of melk of wat dan ook.
Zoals jullie zien veel combinatie oefeningen. Wat ik er tot nu toe van merk (ongeveer 2 maanden) is dat het lijkt of alle spieren netjes gelijkmatig groeien. Aan de andere kant groeit het allemaal niet erg hard. Zelfs met 2 maanden bijna elke dag minstens een half uur bezig zijn. Als ik de termen goed begrijp, heb ik wel meer definitie, maar niet veel meer massa.
Mijn vraag is dus eigenlijk wat binnen mijn mogelijkheden de beste manier is om mijn doel te bereiken. Zijn er nog andere oefeningen die jullie eventueel aanraden?
Alvast bedankt!
Nu lees ik wel eens verhalen van acteurs die in een mum van tijd een flinke fysieke verandering voor elkaar krijgen om in een rol te kunnen kruipen. Aangezien ik nu toch zeeen van tijd heb bedacht ik mij daar ook eens aan te wagen, maar met de beperking dat ik geen geld te spenderen heb. Spullen die ik wel heb zijn een setje gewichten (met per halter 2x 2kg, 2x 1kg en 2x 0,5kg), een mountainbike, hardloopschoenen (en sokken) en een bokszak (+ handschoenen).
Op internet heb ik vooral dus gezocht naar thuis oefeningen, waarbij ik geen tot zeer weinig hulpmiddelen nodig heb. De volgende oefeningen heb ik nu gevonden:
- een soort lying row met mijn borst op een krukje liggend en armen op 90 graden
- dezelfde oefening, maar dan met de armen langs het lichaam
- body-weight squats
- push ups met armen 90 graden
- push ups met armen langs t lichaam
- dips tussen 2 stoelen of met armen achter me op het befaamde krukje
- dumbbell curl met gewichten horizontaal
- dumbbell curl met gewichten verticaal (heb begrepen dat dit goed is voor de pezen)
- benchpress met dumbbells op de grond of op het krukje als deze niet in gebruik is
- dumbbell fly zelfde verhaal, vanaf de grond of het krukje
- jumping jacks
- mountainclimbers
- een oefening waarbij je in pushup houding om de beurt de armen horizontaal lift, waarna je een pushup doet
- een oefening waarbij je in pushup houding met je knie je elleboog aantikt
- een oefening waarbij je een voet licht voor de ander hebt. De hand van de voorste voet raakt de grond midden voor je door door je knieen te zakken. Na het omhoog komen spring je licht en zet je de andere voet voor
Verder loop ik 3 keer per week een half uur hard volgens een wel bekend schema van Evy (al ben ik even gestopt vanwege problemen met een knie).
Naar voeding heb ik nog niet heel veel gekeken. In de aanbieding heb ik wel Creatine en Whey Proteine gekocht (en vitaminepillen
), die ik nu ook al zo'n 2 maanden gebruik. Creatine volgens het 5 dagen 4x p dag, 11 weken 1x p dag en 4 weken niet. Whey na elke keer oefeningen doen of hardlopen. Daarnaast beperk ik mijn drinken nu zoveel mogelijk tot water, thee en koffie zonder suiker of melk of wat dan ook.Zoals jullie zien veel combinatie oefeningen. Wat ik er tot nu toe van merk (ongeveer 2 maanden) is dat het lijkt of alle spieren netjes gelijkmatig groeien. Aan de andere kant groeit het allemaal niet erg hard. Zelfs met 2 maanden bijna elke dag minstens een half uur bezig zijn. Als ik de termen goed begrijp, heb ik wel meer definitie, maar niet veel meer massa.
Mijn vraag is dus eigenlijk wat binnen mijn mogelijkheden de beste manier is om mijn doel te bereiken. Zijn er nog andere oefeningen die jullie eventueel aanraden?
Alvast bedankt!

Dit zou misschien aan de voeding gelegen kunnen hebben. Merk namelijk dat ik nu met creatine en whey ook wel harder ga.