Fitness Seller

Schema voor Boksen

Bezoekers in dit topic

Als je doel goed worden in boxen is kun je niet even 15 minuten boxen in een trainingsschema stoppen en kun je tenzij je broer of vader een prof boxer is thuis weinig leren. Wil je echt goed gaan boxen, schrijf je in bij een boksschool, mocht je echt kracht te kort komen ga DAARNAAST dan fitnessen (niet te zwaar, puur ondersteunend)

Ik train vecht zelf ook wedstrijden naast fitness en nogmaals; geloof me, met 15 min boxen red je het echt niet. Je moet je techniek perfectioneren en daarvoor heb je meerdere personen nodig die je zien bewegen en je moet vooral heel VEEL sparren. Daar leer je het meest van.

Succes, en als je je er voor inzet en doorzet moet het goed komen!
 
Zorg dat je een goeie conditie krijgt 3x in de week hardlopen. Maandag 5km woensdag 10km en vrijdag 5km. Als je goed wil leren boksen raad ik je aan om de goeie technieken aan te leren. Want als je zelf maar gewoon 2/3 jaar zelf wat gaat doen en je hebt jezelf een verkeerde techniek aangeleerd zie dan maar is van je verkeerde techniek af te komen. Als je eenmaal de juiste techniek beheerst sla jezelf dan helemaal stuk op die bokszak. Zorg dat je linkse net zo sterk is als je rechtse. Mijn voorkeur gaat naar blote vuisten op een bokszak maar dat vind niet iedereen even prettig
 
je hebt verschillende bokshandschoenen nodig bv voor de zak
voor sparring
voor competitie
trainingschema was bij mij 3X per week bokstrainig,beginnen met half uurtje springtouw,erna 1uurtje techniek,half uurtje sparren of de zak ,dan conditie begon met springen,gehurkt stappen,buikspieren,pompen op verschillende manieren een 200 in totaal,en nog wat andere oefeningen voor fysiek.
daarnaast 3x powertraining.maar dat was zo fijn dat ik na 4jaar voor bb heb gekozen
 
Back
Naar boven