Fitness Seller

Schoenen?

frietbakker

Ripped Bodybuilder
Waardering
31
Heren van het goede leven,

vandaag mijn eerste dag van PureKracht gehad, na een inleidingstraining zogezegd vertelde meneer trainer Jim Mcarthy dat je geen gympen aan moest doen omdat die achter in de hiel inzakken, dus schoenen met een platte zool! Zoals tennisschoenen bijvoorbeeld.

Ik vroeg me af wat voor schoenen jullie dragen voor het powerliften en welke ik het beste kan kopen. Niet al te prijzig graag en gewoon goed allround. Dus niet aparte deadlift en squat schoenen als het even kan. Kan je die ergens kopen in nederlang ofzo? Dus goeie allround powerliftschoenen?

zou eens kijken naar worstelschoenen

Converse chuck taylors, zijn ook niet zo duur.

idd, ofwel zeer stevige hiel, ofwel geen hiel, is ook beter voor je trouwens.

ik draag de laatste tijd mijn Caterpillar tennisschoenen, zeer stevig, platte zool, no problem.

Huvy20 zei:
Converse chuck taylors, zijn ook niet zo duur.
Bump! Gebruik ze zelf ook. Goedkoop, plat, dunne zool, geen hak. Ideaal, dus. Ze worden niet voor niets door bijna alle amerikaanse PLers gebruikt.*

* Niet dat ik ze daarom gebruik; ik ben gewoon arm. :D

En ik maar denken dat ik daarmee 417,5 ga squatten (alla louie simmons)...... :)

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga denk ik voor de chuck taylors, omdat die wat makkelijker te krijgen zijn. Ik heb op inet ook nog even gekeken naar caterpillar, maar daar kon ik zo snel geen tennisschoenen zien...

Even voor de zekerheid, schoen zonder enkel he?

Iig bedankt, morgen eens rond snuffelen

blotevoets moet je ook eens proberen, Pavel raadt het zelf aan maar in de winter is het niet zo evident :D

Op je blote voeten, denk dat dat ook wel niet zo gezond kan zijn. Heb het nog niemand zien doen trouwens.

Wat heel goeie schoenen zijn, zijn gewichthefschoenen, enig nadeel : ze zijn duur.

zaalvoetbalschoenen ofzo ;-) heb nu taekwando schoen achtig iets :-)

blote voeten is in ieder geval het meest natuurlijke en meest bevordende voor je flexibiliteit van je heupen. ikzelf heb een tijd gelift op deadlift slofjes, en het beviel me wel. het is een andere manier van squatten, dat wel

het nadeel van gewichthefschoenen vind ik is dat het gewoon IMO niet geschikt is voor powerlifting. kijk, het is super voor frontsquats of voor oefeningen waarbij je bovenlichaam bijna verticaal moet staan (en waardoor je knieën ver voorbij je tenen komen), maar zo werkt een wedstrijdsquat nu eenmaal niet. voortdurend op hakken (hoe klein ze soms ook zijn) zorgt er uiteindelijk voor dat het achterste deel van je lichaam minder soepel wordt (stijvere hams en verkrampte onderrugspieren).

een ander nadeel is natuurlijk de prijs :D

voor squatten liever hoge of lage schoenen?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De mijne zijn toevallig hoog, maar dat zou niet uit moeten maken. Als je techniek goed is, blijf je toch met je scheen recht boven je enkel en heb je dus toch geen steun nodig.

Zou gewoon worstel schoenen nemen dan sta je lekker plat en goed op je voeten en ik squat er zwaar mee en het gaat perfect.
Maarja beetje goeie kosten gauw 130 euro, maarja nieuwe knie of heup is duurder.

en worstelschoenen zijn idd duur...

en de keuze tussen +/- €40 en €130 is snel gemaakt :D

Ik heb ballet schoenen, €10 ofzo :D

Terug
Naar boven