XXL Nutrition

Schouder uit de kom

Bezoekers in dit topic

Train1213456

Novice
Lid geworden
28 dec 2015
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
89kg
Vetpercentage
12%
Beste mede sporters,

Ik wil jullie graag om advies vragen,

Ik zal mij eerst even kort voorstellen ik ben Sander en doe nu ongeveer 3 jaar aan fitness (5x per week) daarnaast voetbal ik ook nog(3x per week).

8maanden geleden is mijn schouder voor het eerst uit de kom geschoten tijdens voetbal, hierbij is het kraakweefsel in mijn schouder afgescheurd. In het ziekenhuis werd aangeraden om dit dmv een operatie terug te zetten, echter stond hier een herstel voor van ongeveer 8 maanden. Omdat ik niet het type ben die graag stil zit, heb ik besloten om het 1,5 maand te laten rusten en vervolgens mijn trainingen rustig te hervatten. Natuurlijk in het begin op licht gewicht. Uit eindelijk kon ik alle bewegen weer doen en mijn oude trainingen hervatten.

Vorig weekend is mijn schouder weer uit de kom geschoten tijdens een val op het voetbalveld. Ik moet een operatie nu toch overwegen, echter ga ik het liefst door met trainen.

Ik ben heel benieuwd of iemand hier bekend is met de operatie en of het herstel daadwerkelijk zo lang duurt?
En wat kan ik eventueel doen in die rust periode om toch mijn massa te behouden?
Alle adviezen zijn welkom!

Alvast bedankt

Groet,

Sander
 
Laatst bewerkt:
Advies: luister naar de dokter en laat je behandelen.
Liever 8 maanden rusten dan over 1 jaar nooit meer trainen.
 
Ik werd voor dezelfde keuze gesteld. Gehele anterieure labrum is gescheurd bij mij.

Bewust trainen, luisteren naar je lichaam, schouders op een goede manier trainen en kiné hebben het probleem voor mij zo ongeveer weggenomen.

Rustperiode voor bovenhands (liften) en contactsport (soms bij voetbal) is bij de meeste artsen 1 jaar. Ik ben nu zo'n 1,5 jaar later en heb er soms wel nog last van, maar alleen na zwaar benchen en chin ups. Het kost me dus weinig moeite om die gewoon uit mijn workout te kieperen zodat ik geen problemen meer heb.
 
Zelf ook schouder uit de kom gehad. Niet door voetbal maar door dumbell shoulder press -.-
GELUKKIG daarna nooit meer uit de kom gegaan en gewoon in het ziekenhuis oldskool terug gezet.
Na 6 maanden pas weer normaal kunnen trainen. tussendoor licht getraind wat aangeraden werd door mijn fysio.

Klinkt misschien stom maar misschien overwegen om te stoppen met voetballen. Een val is erg snel gemaakt en je kunt het niet vermijden om weer op die schouder te vallen. Ik ben nu zelf ook overal veel voorzichtiger puur omdat ik hem er niet weer uit wil hebben liggen.

Kortom het is gewoon een kut blessure waar je jaren later nog last van wilt hebben. Probeer dus zoveel mogelijk risico's te vermijden en misschien zou je die operatie gewoon moeten doen en je rust te pakken en te denken aan de toekomst.
 
Zelf ook schouder uit de kom gehad. Niet door voetbal maar door dumbell shoulder press -.-
GELUKKIG daarna nooit meer uit de kom gegaan en gewoon in het ziekenhuis oldskool terug gezet.
Na 6 maanden pas weer normaal kunnen trainen. tussendoor licht getraind wat aangeraden werd door mijn fysio.

Klinkt misschien stom maar misschien overwegen om te stoppen met voetballen. Een val is erg snel gemaakt en je kunt het niet vermijden om weer op die schouder te vallen. Ik ben nu zelf ook overal veel voorzichtiger puur omdat ik hem er niet weer uit wil hebben liggen.

Kortom het is gewoon een kut blessure waar je jaren later nog last van wilt hebben. Probeer dus zoveel mogelijk risico's te vermijden en misschien zou je die operatie gewoon moeten doen en je rust te pakken en te denken aan de toekomst.

Was je aan het smijten tijdens shoulder press of gebeurde het gewoon?
 
Ik zou er toch voor gaan. En zeker weten goed rust houden. Je bent 22 nog piepjong je hebt nog heel leven voor je.

Ik heb van de zomer een behoorlijke beenblessure gehad. Ook eigenwijs geweest en steeds door/te snel door gegaan. Ondertussen loop ik er nog mee. Dus zou je echt aanraden je rust te pakken.

Wat betreft massa verliezen: ik zou extra op je eten gaan letten, massa zal je echt wel wat verliezen maar als je weer kunt gaan trainen heb je dat zo weer terug.
 
Ik zou er toch voor gaan. En zeker weten goed rust houden. Je bent 22 nog piepjong je hebt nog heel leven voor je.

Ik heb van de zomer een behoorlijke beenblessure gehad. Ook eigenwijs geweest en steeds door/te snel door gegaan. Ondertussen loop ik er nog mee. Dus zou je echt aanraden je rust te pakken.

Wat betreft massa verliezen: ik zou extra op je eten gaan letten, massa zal je echt wel wat verliezen maar als je weer kunt gaan trainen heb je dat zo weer terug.
Probleem met deze blessure is dat hij nooit heelt. Enige wat je kunt doen is ofwel operatie, ofwel je er een weg rond trainen.

Ik kan je vertellen dat, hoe meer massa je pakt, hoe minder last je er van zult hebben. Als er daar een dikke lap spieren op ligt ga je het nog amper voelen.
 
Nee idd maar als ik zo lees heb jij wel wat meer gerust genomen of ben je na 5 weken weer volop gaan strainen? En ja een stevig stel spieren en pezen zorgen voor stabiliteit, maar het constant overbelasten/te snel belasten schiet je niets mee op daar belemmer je je herstel alleen maar mee en heb je dus steeds kans op herhaling omdat het gewoon niet de tijd krijgt om volledig te herstellen.
 
Was je aan het smijten tijdens shoulder press of gebeurde het gewoon?

Bij de eerste press vanaf de knieën naar de schouders gewoon dom te zwaar en niet goed opgewarmd en naar achteren geklapt inmiddels al bijna 3 jaar geleden en veel voorzichtiger en verstandiger gaan trainen
 
Er is mij altijd verteld dat gericht trainen juist in je voordeel kan werken. Dat als je schouder uit de kom is geweest, je banden en al die ellende zo is opgerekt dat hij er een volgende keer makkelijker weer uit schiet. En dat kan je gewoon een onderdeel van je training maken, maar ik een goede sportfysio is vast geen overbodige luxe
 
Back
Naar boven