AndroidHealthClinic

schouderoefening die in 90% van de gevallen je schouderproblemen oplost???

Guest

verwijderd
10.000 berichten
Waardering
3
http://forum.dutchbodybuilding.com/...em-42482.html?highlight=schouder+oefening+90%

ik las deze post net van langeman, de oefening waarbij in 90% van de gevallen de schouderproblemen kunne worden opgelost, maar de post was te oud om nog op te antwoorden vandaar deze nieuwe..

ik heb 2 vragen:

1 is het ook goed als je een elleboog blessure hebt? want ik de oefening dus en trek dus erg (misschien té) hard aan de handdoek en dan voel ik het ook in mijn elleboog waar ik ook aan geblesseerd heb? is dit erg of niet?

en als 2e vraag heb ik; ik train nu heel veel met lichte gewichten om de bloedsomloop in schouders te bevorderen, nu heb ik de dagen erna zon speciale pijn id schouder, niet egt zoals de ouderwetse spierpijn maar anders, meer als een blauwe plek, is dit goed? weet iemand hier iets meer over, ervaring mee???

• Topic Starter Topic Starter
niemand? :(

Ik zelf heb wel een chronische schouderblessure, maar dat voelt niet als een blauwe plek aan, heel anders. Mijn tip is om zoveel mogelijk dagen te hebben tussen borst en schouder training, omdat bij beide de schouders flink belast worden. Daarnaast zou ik zorgen dat je om je blessure heen traind: probeer oefeningen te doen waarbij je dat soort pijn niet voelt. Succes ermee
groetjes mass_builder

p.s. het verhogen van je inname gezonde vetten zou ook helpen om gewrichten te herstellen; echter weet ik niet of het bij jou om gewrichtpijn gaat

ik train al geruime tijd niet meer, ik ben puur nog revalidatie training nt doen om t zo te noemen, de pijn is precies tzelfde als de pijn na n frictioneren van de fysio.. dat ze je zo keihard massere dat t beschadigt wordt mer is wel goed ofzoiets kweenie precies.. :^)

ikzelf heb ook een schouderblessure gehad, ben er bijna vanaf met behulp van de fysio.
Hij had als advies alle druk oefeningen die frontaal op je schouder drukken, zoals nekstoten en vlak bankdrukken te vermijden.
Dit omdat het de druk op de schouder kop ver drievoudigt met het gewicht wat je drukt.
wel kun je de voorste schouderkop trainen en schuinbank drukken dit omdat de druk niet frontaal op de schouderkop druk.

Dat blauwe plek gevoel is een ontsteking, ik heb het ook na elke schouder- of borsttraining en ik los het op door ze ongeveer 2 weken uit mekaar te plaatsen :p

uit mekaar te plaatsen ? :O haha, maar het tis geen blauwe plek he, mer de pijn voelt wel zoals n blauwe plek, ik zal vrijdag nog eens aan mijn fysio vragen wat dat is, dan post k t hier wel

mer moet je bij die oefening voor je schouders je armen helemaal gestrekt houden trouwens???

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, dat nooit. Altijd een kleine buiging in je gewrichten houden. Niet alleen voor deze oefening!

Terug
Naar boven