Fitness Seller

Schouders knikken tijdens oefening.

moxio

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
60kg
Vetpercentage
8%
Hii,

Ik train nu ongeveer een half jaar, en ik heb sinds een aantal weken last van mijn schouders als ik bijvoorbeeld een krachtoefening doe voor me schouders, dan knikt mijn schouder ergens uit zo voelt dat aan. Het doet verder niet echt pijn ofso.. Weet iemand waarmee dit te maken heeft? En of ik nog schouderoefeningen kan doen of dat ik even rust moet nemen?

Alvast bedankt.

Groeten

je warmt wel op?

Hii,

Ik train nu ongeveer een half jaar, en ik heb sinds een aantal weken last van mijn schouders als ik bijvoorbeeld een krachtoefening doe voor me schouders, dan knikt mijn schouder ergens uit zo voelt dat aan. Het doet verder niet echt pijn ofso.. Weet iemand waarmee dit te maken heeft? En of ik nog schouderoefeningen kan doen of dat ik even rust moet nemen?

Alvast bedankt.

Groeten

Til je niet te zwaar? Vorm is belangrijker dan gewicht natuurlijk...
Je bent nog jong....dan wil je vaak te veel.

• Topic Starter Topic Starter
Ik warm wel op, het gebeurt vaak tussen de training door zodra ik me schouder/borst train. En dan blijft die knik ook komen en dan gaat me arm scheef waardoor ik oefening moeilijk kan uitvoeren. Ik heb ook als ik licht train.

Mwaah, dit heeft iedereen denk ik wel. Gewoon doorzetten, tis je kraakbeen. Dont complain, just gain

Ken het gevoel wel, vooral bij incline bench/dumbbell press. Gaat vanzelf over wanneer je langer trained

Hii,

Alvast bedankt.

Groeten

Bij welke oefeningen heb je die knik of knak en op welk moment tijdens de ROM?

Heb ik m'n hele leven lang al, niets om je zorgen over te maken.

Opwarming is heel belangrijk. Maar ondanks dat heb ik het met squat ook in mijn rechterknie en als ik calf raises doe in mijn linker enkel.

heb ik ook 3 maanden gehad met borst oefeningen, gewoon door trainen kan geen kwaad

heb ik ook.. maar bij mij deed het pijn na een tijden ben nu bijna 1 maand glucosamine aan het nemen en ik moet zeggen dat het veel beter gaat :D

heb precies hetzelfde vooral bij machine side raise. bij mij helpt het als ik op me houding door me schouder wat meer naar achter te houden.

Had ik vroeger ook vaak, nu ik erover nadenk isdat al een hele tijd geleden

Ik had het dus ook een tijd en na verloop van tijd begon het mijn schouder trainingen (lateral raises) te beïnvloeden doordat het knakken/knikken dusdanig veel pijn begon te geven. Door rust en lagere gewichten is het knakken nu verdwenen, maar ik pak m'n lateral raises helaas niet meer zo hoog als dat ik zou willen aan het einde van de ROM.

Luister naar je lichaam hierbij.

Oke hartelihk bedankt iedereen! Dan weet ik tenminste dat ik wel rustig door kan trainen. Ik heb dit trouwens als ik borstoefeningen doe.

eet jij wel netjes al je groentjes op?. ik bemerk bij mijzelf eigenlijk alleen na feestdagen, als ik onbehoorlijk en vet heb gegeten.

heb ik ook 3 maanden gehad met borst oefeningen, gewoon door trainen kan geen kwaad

Ben jij dokter ?

Onvoorstelbaar dat mensen (ik val in herhaling) het uiterste van hun lichaam vragen en als het lichaam wat vraagt er nul op rekest komt.

Laat er eens goed naar kijken, niet naar een huisarts, het gemiddelde stukje plankton op de bodem van de zee heeft meer verstand van het fysiek / gestel dan de huisarts, maar dwing evt een orthopeed af / foto of scan.

Ik moest ook doortrainen totdat ik er klaar mee was en dat afdwong. Resultaat: gerichte oefeningen maar wel poos uit de running.

Doe wat goed lijkt, neem alle goede adviezen hier op (die vindt je hier voldoende) maar niet te makkelijk zeggen, doortrainen. Zelfde geld verkloot je je schouders.

Of er is niets aan de hand, dat kan ook natuurlijk.

eet jij wel netjes al je groentjes op?. ik bemerk bij mijzelf eigenlijk alleen na feestdagen, als ik onbehoorlijk en vet heb gegeten.

Ja ik at net nog voor de training een banaan, en erna een kiwi. Verder eet ik bijna elke avond een bak met sla..

---------- Post toegevoegd Mon 26 Nov 2012 om 17:33 ----------

Ben jij dokter ?

Onvoorstelbaar dat mensen (ik val in herhaling) het uiterste van hun lichaam vragen en als het lichaam wat vraagt er nul op rekest komt.

Laat er eens goed naar kijken, niet naar een huisarts, het gemiddelde stukje plankton op de bodem van de zee heeft meer verstand van het fysiek / gestel dan de huisarts, maar dwing evt een orthopeed af / foto of scan.

Ik moest ook doortrainen totdat ik er klaar mee was en dat afdwong. Resultaat: gerichte oefeningen maar wel poos uit de running.

Doe wat goed lijkt, neem alle goede adviezen hier op (die vindt je hier voldoende) maar niet te makkelijk zeggen, doortrainen. Zelfde geld verkloot je je schouders.

Of er is niets aan de hand, dat kan ook natuurlijk.

Bedankt voor je opmerking! Als ik het weer krijg laat ik er wel even naar kijken.

wat een domme adviezen. Wat je hoort is een gevolg van te zwakke rotator cuffs en mogelijk ook bovenrugspieren. Het gevolg van deze zwakte is een te kleine ruimte in het schoudergewricht waarbij de pees soms klem komt te zitten. Na verloop van tijd krijg je een verkalkte pees die op latere leeftijd makkelijker scheurt. Probeer je rotator cuffs te trainen met stabilisatie oefeningen zoals op je zij liggen en met laag gewicht(bijv 3kg dumbbell) je elleboog op je lichaam laten en je arm naar buiten draaien en dan veel herhalingen. Deze oefeningen kun je uitbreiden en na verloop van tijd zul je minder tot geen last meer hebben. Ga t niet forceren;)

Terug
Naar boven